Permalänk
Medlem

Grafik problem.

Tjennare,

Har under en längre tid haft problem (till och från) med grafik buggar men har alltid trott att det varit moderkortet som spökat. Grafik buggarna har alltid försvunnit efter några omstarter men nu verkar jag ha fastnat med dom permanent. Jag har provat att köra med endast ett ram minne i alla minnesplatser som finns, provat med andra minnen också. Har provat byta Pci-e plats utan framgång. Anledningen till att jag tror att det varit moderkortets fel är för att då jag tryckt print screen har inte buggen kommit med. Och den uppkommer även under uppstart.

Imageshack - imag0081d.jpg
Imageshack - imag0082yx.jpg
Imageshack - imag0083rv.jpg
Imageshack - imag0086b.jpg
Imageshack - imag0087as.jpg

Jag har 2 skärmar som ni kan se och det inträffar på båda två.
Min spec är,
Q9550 @ 3.71 ghz
OCZ Reaper PC8500
4870x2
GA-X48-DQ6

Jag har provat resetta moderkortet utan framgång. Vad finns det mer att prova?

Permalänk
Medlem

Prova ett annat grafik kort.
Jag har haft ett liknande problem och de visade sig vara en trasig kretstråd, även om det kanske inte är så i ditt fall kan de ändå har med grafik kortet att göra.

Permalänk
Medlem

Vad har du för temp på grafikkortet?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Glömde skriva det, prövade med ett äldre geforce och då funkade det. Tempsen är normala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Glömde skriva det, prövade med ett äldre geforce och då funkade det. Tempsen är normala.

Då har du nog hittat felet själv;)
Det står nog inte riktigt rätt till med grafikkortet

Permalänk
Medlem

För att inte orsaka oro eller förvirring med tanke på min annons så kanske jag ska skriva att problemet kvarstår efter att jag bytt till ett 5870.

Permalänk

Du borde ju knappast skriva:
"Har aldrig varit överklockat och har alltid fungerat."
Samt att du har det prissatt lite högt.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]