Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundbert:

Ska ändra nu i helgen och köra push pull. Var brukar ni koppla in era fläktar om ni kör push pull? Har lite ont om kontakter.

fläktkontroll ?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundbert:

Ska ändra nu i helgen och köra push pull. Var brukar ni koppla in era fläktar om ni kör push pull? Har lite ont om kontakter.

Du kan alltid köpa en 2-1 Y-pin. Dvs en adapter som förlänger ett fläktuttag till två. Det sänker dock fläkteffekten så att båda fläktarna max går på 60-70% (dock ej 50% som man kan tro). Det hela styrs dock lite av vilket moderkort du har. Det finns de moderkort som kompenserar för den minskade effekten och gasar automatiskt på med effekt.
Kan även nämna om du har två fläktar till ett uttag syns bara RPM på ena fläkten. Du får utgå från att den andra fläkten håller sig inom samma RPM också.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem

Nu är denna tråd dock gammal, men måste tacka för bra diskussioner. Jag tror äntligen jag kommit till ett beslut ang. chassi såväl som placering av radiator. Good shiet!