Asus AT5IONT-I – minimalt moderkort med Nvidia Ion 2

Permalänk
Melding Plague

Asus AT5IONT-I – minimalt moderkort med Nvidia Ion 2

Asus presenterar ett nytt moderkort med dubbelkärnig Intel Atom och Nvidia Ion 2, där samtliga komponenter är helt passivt kylda.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det var väl ett rätt vettigt pris med tanke på att i princip allt ingår:-)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Vad är det för två "pluppar" som sticker ut på baksidan? antar att det är delar av kylflänsarna, men på nått sätt säger det till mig att det kan vara vattenkylning? Har säkerligen fel, men hade varit nice om det fanns xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Vad är det för två "pluppar" som sticker ut på baksidan? antar att det är delar av kylflänsarna, men på nått sätt säger det till mig att det kan vara vattenkylning? Har säkerligen fel, men hade varit nice om det fanns xD

ser ut som två metal rör som går igenom kylaren

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Riktigt nice med helpassiv, priset var inte fel dessutom.

Permalänk
Medlem

synd att man redan sitter med ett ION moderkort blir svårt att motivera en uppgradering. Får vänta till ION 3 ^^

Permalänk
Medlem

Men när ska de lära sig att peta in ett NIC till!?
Ser ut att vara ett riktigt trevligt kort, men det tar emot lite att lägga den enda expansionsplatsen på ett nätverkskort.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

USB 3.0? Låter väldigt intressant till ett mini-ITX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Men när ska de lära sig att peta in ett NIC till!?
Ser ut att vara ett riktigt trevligt kort, men det tar emot lite att lägga den enda expansionsplatsen på ett nätverkskort.

Vad ska du med flera till?

Permalänk

Men dom glömde det viktigaste! Extern nätdel....

Permalänk
Medlem

Klarar den av att köra fullhd filer utan problem? Det känns som den borde det men vore skönt att veta att den har mer än nog prestanda för det om den har det. Klarar den av att hålla 120Hz med fullHD?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

ddr 3 @800mhz? finns det ddr3 minnen med så låga frekvenser?

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt ITX kort, kanske blir ett köp.

Permalänk
Medlem

Har den extern nätdel?
Nice till HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullebubbe:

Men dom glömde det viktigaste! Extern nätdel....

det kommer släppas ett paket med detta kortet och externt nätagg inom kort tydligen

Permalänk

Går det ljud ut via HDMI?

Permalänk
Skrivet av belga:

Men när ska de lära sig att peta in ett NIC till!?
Ser ut att vara ett riktigt trevligt kort, men det tar emot lite att lägga den enda expansionsplatsen på ett nätverkskort.

håller med distress vad behöver du 2 NiC på ett moderkort ? jag har 2st på mitt EVGA P55 och jag har svårt att förstå vad jag ska göra med den andra den sitter inaktivierad bara och samlar damm ifall man får uttala sig så

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Vilket gulligt moderkort. Seriöst, det är sötare än en färsk bebis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VicRattlehead:

ddr 3 @800mhz? finns det ddr3 minnen med så låga frekvenser?

Nu är det väl så att moderkortet bestämmer hastigheten?

Minnena anger väl bara vilken hastighet de ska klara av?

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

pcie 4x och data 1x? är det normalt?

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på ett E-mini-itx med två expansionsplatser.. Det skulle bli så mycket lättare att anpassa för ett speciellt användningsområde.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MX510.:

pcie 4x och data 1x? är det normalt?

Ptja det är ju rätt vanligt med x16 rail som bara har 8x data..

Förövrigt så kommer det nog bli ett sådant moderkort ifall jag skaffar mig en HTPC, sjukt coolt.

Permalänk

Spännande att pci-e är öppen bak till. Det borde innebära att man kan koppla in vanliga grafikkort i den. Frågan är ju dock prestandan?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av nothingtoxic:

håller med distress vad behöver du 2 NiC på ett moderkort ? jag har 2st på mitt EVGA P55 och jag har svårt att förstå vad jag ska göra med den andra den sitter inaktivierad bara och samlar damm ifall man får uttala sig så

T.ex. om man vill använda den som router eller VPN behöver man fler än 1 port.

Permalänk
Medlem

Intressant, önskar bara den hade inbyggd nätdel med så hade det varit perfekt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Undrar varför dem inte tryckt in sata III dock väldigt snyggt mobo

Permalänk
Skrivet av zansiball:

det kommer släppas ett paket med detta kortet och externt nätagg inom kort tydligen

Kommer den med externt nätagg är det ett givet köp

Permalänk
Medlem

Ni som söker ett till nic (till exempelvis routerfunktioner) kan ju peta in ett vanligt usb nätverkskort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Men när ska de lära sig att peta in ett NIC till!?
Ser ut att vara ett riktigt trevligt kort, men det tar emot lite att lägga den enda expansionsplatsen på ett nätverkskort.

Håller med. med en NIC-port till hade jag förmodligen slagit till.

Skrivet av guos89:

Ni som söker ett till nic (till exempelvis routerfunktioner) kan ju peta in ett vanligt usb nätverkskort!

Du får inte samma prestanda med ett sådant...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racibatong:

Går det ljud ut via HDMI?

Ja det gör det.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.