Billigt PCI alt. PCIe1 grafikkort att köra Physx på?

Permalänk

Billigt PCI alt. PCIe1 grafikkort att köra Physx på?

Det enda jag hittar på prisjakt är ett 9400 GT (PCI) för typ 900 kr.. lite väl kanske..
Någon som vet något alternativ? PCIe1 går också bra.

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0

Permalänk
Hedersmedlem

Tror tyvärr att denna lösning inte är speciellt väl genomtänkt då du ju har ATi-kort, vilket försvårar det hela en aning (läs: rätt mycket ) så jag skulle nog spara lite till och lägga det på tex en snabb SSD till ditt system/OS.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Aha, så nyheten man läste här för några dagar sen var bullshit (swec skrev ju att det kunde vara så)? Alltså att nvidia låst upp så man kan köra ATI+nvidia.. Nä, fulhack orkar jag inte med.

SSD blir det så småningom men Physx ser skojigt ut.

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0

Permalänk
Hedersmedlem

De nVidia alltså bytte snabbt ut denna betan mot en med låsning, så tji fick vi

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det var tyvärr ett misstag fårn Nvidias sida, de har inte låst upp det så om man inte vill köra beta-drivrutiner så får du fulhacka

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Fulhack funkar ju hur bra som helst, och är för övrigt jävligt enkelt. Installera drivare (officiella), kör hacken, slänger upp en fakeskärm på ditt PhysX-kort, enablar PhysX i Nvidias kontrollpanel och reboot. Du behöver knappast uppdatera drivarna igen, kommer inte göra någon direkt skillnad då man bara kör PhysX på kortet, men om man är så pass bajnödig så att man vill uppdatera drivers så uppdateras hacken lika ofta.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem

Jag har den olåsta betan till W7 64bit på lagret.

Kändes värt å spara den eftersom jag hämtade hem den typ samma timma som den släpptes så borde den ju va av den olåsta versionen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Tack för svar.

Såg dock att det bara var 16 spel som stödjer Physx, trodde det var betydligt fler! Får se hur det blir..

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0

Permalänk
Avstängd

Ladda ner Nvidias senaste officiella driver, sedan istallerar du denna pach: Hybrid PhysX mod v1.03, starta om datorn och välj "extend display" (på nvidia kortet).
Gå in på nvidia kontrollpanel och välj "Enable physx"
Och vipps så är det klart

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Har stött på lite problem på sistone med min setup (5870 CF + GTS 250). Kan t.ex. inte ta mig igenom 3dmark Vantage utan att hänga datorn, och Asus SmartDoctor vill inte spela med, men fr.a. så blir 250t enormt varmt när det är sandwichat mellan de andra två. Tyckte till slut inte att det var värt den höjda ljudnivån, men jag behåller kortet till Mafia 2s release där tekniken verkligen används. Jag tycker verkligen PhysX höjer upplevelsen i de spel som det finns representerat, vilka för övrigt är långt fler än bara 16 PhysX - Wikipedia, the free encyclopedia, och en del av mig ångrar verkligen att jag baserade min rigg på AMD/ATI.

Vad är det för utrustning man behöver för att köra ett grafikkort på bänk? Skulle lösa värmeproblemet om jag kunde köra det utanför lådan.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem

Söker en liknande lösning.

Är nöjd med mitt 5850, men vill väldigt gärna ha PhysX till Mafia 2, där det ser ut att användas mycket och väl. Vad är det billigaste man kan komma undan med, och finns det något speciellt att tänka på? Läste något om att GDDR3-minne var ett krav, annars vet jag inte så mycket.

Vill ju gärna lägga så lite som möjligt men samtidigt kunna köra PhysX fullt ut utan FPS-drops. Ett plus är ju såklart att kortet har passiv kylning, men det är väl inget större krav.

Skulle det fungera med ett begagnat 8800GT till exempel? Finns ju en hel del billiga sådana att få tag på begagnat.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2