Gigabyte GA-H55N-USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av piGGen:

Varför skickar de med en pata sladd? Kan då inte lokalisera någon pata kontakt, eller är jag helt blind?

I så fall är vi två, jag kan inte heller se någon kontakt till den...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst recension!

Permalänk
Medlem

Tog du en Favorit efteråt eller? Det var ju din favorit, eller hur var det?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Vad kör ni för skärmar i testlabbet? Kunde bara identifiera den ena Som är en NEC Spectraview 2690, alltså en IPS-skärm på 26 tum? Den är då inte billig, runt 16000 spänn.

Jäkla avis!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av piGGen:

Varför skickar de med en pata sladd? Kan då inte lokalisera någon pata kontakt, eller är jag helt blind?

Tänkte exakt samma sak nu när jag kollar på videorecensionen

Permalänk
Medlem

En Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 borde ju passa, den kyler iaf min i3a skitbra. Synd de inte testade lite olika kylare som de säkert har på hyllan så man vet vad som passar

Permalänk
Medlem

bra med både video- och textrecension!

OfT: Nyheten borde ligga i en frame så man kan titta på filmen och byta sidor och läsa samtidigt Dvs utan att youtube-videon laddas om!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av dj christian:

Vad kör ni för skärmar i testlabbet? Kunde bara identifiera den ena Som är en NEC Spectraview 2690, alltså en IPS-skärm på 26 tum? Den är då inte billig, runt 16000 spänn.

Jäkla avis!!

Förutom NEC-skärmen använder vi en Samsung SyncMaster 305T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Får man verkligen plats med ett grafikkort såsom 5870 på det där? Skulle vara trevligt med ett sådant för en landator isf.

-Edit- Wow, jag är dum. Bytte sida på recensionen och fick svaret. Även en intern bitchslap.

Det är ganksa sjukt kolla in det här galleriet, det är samma formfaktor fast med DFi LanParty, 5850 och en i5:a, i ett mini-itx-chassi!

Måste ha <33

http://www.sweclockers.com/galleri/4603-sff-version-20

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Hahaha, ser faktiskt ganska lustigt ut med ett 5870 på den här brädan!

Skrivet av anders.149:

Kul att ni recenserar m-ITX kort som inte är av Atom-baserade också.

Eller hur, dessa är ju så mycket mer spännande!

ION är ju iofs inte helt ointressant den heller, men ändå så tråkig jämfört med en sån här lösning med i5 och tex ett HD 5550/5570 passivt kylt/lågprofil. Jag tror nog man kan bygga en hyfsat energisnål maskin med denna bräda och noga utvalda komponenter, inte som ION men det tar man igen på irritationen som uppstår vid Atom användade.

Jag höll på få psykbryt på min Asrock ION 330 medans min E8400 och ett 5750 upplevs som ett "monster" i förhållandet till ION plattformen, och en i5 + GA-H55N-USB3 lär ju inte direkt vara slöare än E8400 + GA EP45 DS3 heller. Tog mig ganska exakt 2 dagar innan Asrock ION 330 åkte raka vägen tillbaka till Göteborg.

PS. Tackar Inet för att dom är så otroligt förstående och hjälper en utan det minsta krångel vid såna här ärenden, vilket är mer än vad jag kan säga om en del andra E handlare jag haft att göra med oavsett hur distansköplagen ser ut. Service var visst ordet jag sökte, sorry för min lilla off topic utsvävande där!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Deathdancer:

Det är ganksa sjukt kolla in det här galleriet, det är samma formfaktor fast med DFi LanParty, 5850 och en i5:a, i ett mini-itx-chassi!

Måste ha <33

http://www.sweclockers.com/galleri/4603-sff-version-20

Hehe, det där galleriet såg bekant ut.

Då själva galleriet är dåligt uppdaterat (ska fixa det något tag) så är följande inlägg värt att kolla på då det är den senaste inofficiella uppdateringen: #10060900

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Hehe, det där galleriet såg bekant ut.

Då själva galleriet är dåligt uppdaterat (ska fixa det något tag) så är följande inlägg värt att kolla på då det är den senaste inofficiella uppdateringen: #10060900

Oj oj oj
Jag har blivit lite av ett fan av ditt bygge. Jag har precis skaffat en Expedithylla från IKEA som har fyra stycken fyrkantiga hyllor. Har måttat upp och Silverstone Sugo får plats Kommer ha min baslåda i ett hål och HTPCn i ett, samt en slot-in DVD. Tänkte försöka få upp bygget i sommar

Hyllan: IKEA | Tillbaka till skolan | 15 år | EXPEDIT | Hylla

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Riktigt fint test sweclockers, har sett fram mot detta

Skrivet av Vexo:

En Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 borde ju passa, den kyler iaf min i3a skitbra. Synd de inte testade lite olika kylare som de säkert har på hyllan så man vet vad som passar

Får hålla med, vore trevligt om ni kunde kolla ifall någon eftermarknadskylare (värd namnet) får plats utan att krocka med grafikkortet. (h50 bör visserligen platsa men då radiatorn tar upp plats är jag ute efter något annat.)

Forhoppningsvis har ni inte skickat tillbaka kortet än

Edit: tror inte shuriken får plats, har inte testat själv men tog in en highres bild i paint och gjorde lite mätningar, flänsarna tror jag slår i graffet.

Edit2: kom på att det finns rätt många kylare som borde passa, är ute efter en som inte sticker upp längre än 78mm (ska passa i en sugo sg05).

Permalänk
Inaktiv

Denna tråden kan vara värd att hålla koll på: H55 ITX socket / heatsink clearances - [H]ard|Forum

Ni kan med 90% säkerhet glömma Scythe Shuriken då bara fläkten är 100mm och kylaren är lite större ändå. Big Shuriken på H55 listas visas i tråden ovanför.

Det enda H55-kort som har vettig sockelplacering är Zotacs H55-ITX Wifi: http://www.sweclockers.com/nyhet/12132-bilder-fran-zotac-pa-c...

Bra sockelplacering men istället så saknar kortet PCI-e x16 anslutning och har istället en mini PCI-e. Jag fattar ärligt inte poängen med (denna återlansering? av) kortet.

Annars finns det ju något för AMD som har vettig placering, samt några gamla LGA 775-kort.

Permalänk
Medlem

En bra recension från Sweclockers som vanligt, men jag vill ändå skriva något om videorecensionen.

Videorecension är jättebra men ni kanske borde fundera på att göra den lite mer "by the book", det är inte det att ni inte vet vad ni sysslar med men alltså flera minuter av browsande i BIOS var faktiskt lite sömnpiller för min del. Det är bra att ta upp allt men ni kanske borde köra lite mer cut-and-paste och typ dela upp det i sektioner, som under spänning eller vad som helst bara visa lite snabbt hur ni bläddrar igenom menyn (för syns skull) och en berättar röst som förklarar att "inställningarna är som på de flesta moderkort, dittan och dattan går att justera..." etc etc. Ni förstår grejjen, inte sitta och bara prata rakt in i kameran och lite mer överblicksbilder och sånt. Tugget har du ju redan din linslus.

Fint moderkort, visst har det usb3?!

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deegan:

En bra recension från Sweclockers som vanligt, men jag vill ändå skriva något om videorecensionen.

Videorecension är jättebra men ni kanske borde fundera på att göra den lite mer "by the book", det är inte det att ni inte vet vad ni sysslar med men alltså flera minuter av browsande i BIOS var faktiskt lite sömnpiller för min del. Det är bra att ta upp allt men ni kanske borde köra lite mer cut-and-paste och typ dela upp det i sektioner, som under spänning eller vad som helst bara visa lite snabbt hur ni bläddrar igenom menyn (för syns skull) och en berättar röst som förklarar att "inställningarna är som på de flesta moderkort, dittan och dattan går att justera..." etc etc. Ni förstår grejjen, inte sitta och bara prata rakt in i kameran och lite mer överblicksbilder och sånt. Tugget har du ju redan din linslus.

Fint moderkort, visst har det usb3?!

Nu är välfyllda BIOS till ITX-kort rätt ovanligt och det är då intressant att se vad som finns med. Det känns relevant att visa upp dessa i och med att detta kort utmärker sig tack vare blandannat detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Nu är välfyllda BIOS till ITX-kort rätt ovanligt och det är då intressant att se vad som finns med. Det känns relevant att visa upp dessa i och med att detta kort utmärker sig tack vare blandannat detta.

Fast nu var det ju upplägget och inte informationen i sig som jag tyckte kunde bli bättre.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Har inhandlat ett sådant och installerat det i en liten burk.Lite knepigt att installera resten av komponenterna var det inte heller utan gick smidigt.Ska så smått när allt är i sin ordning börja skruva lite i BIOS för att se hur det ter sig då.

Permalänk
Avstängd

Usb 3

Hej, hur många items finns det egentligen som använder usb 3.0 nu ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av piGGen:

Varför skickar de med en pata sladd? Kan då inte lokalisera någon pata kontakt, eller är jag helt blind?

Jag la också märke till detta, lite lustigt faktis.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.