Program för att spela in Video med Webkamera (Eller annan källa via USB)

Permalänk
Medlem

Program för att spela in Video med Webkamera (Eller annan källa via USB)

Jag söker efter ett eller flera program (flera för att gardera mig) som kan spela in från en USB kamera, syftet är att spela in en FILM och inte att tex ha ett värdelöst program som kan skicka en värdelös livestream över ett värdelöst internet (Webcam XP är exempel på ett riktigt värdelöst program)!

Ett Seriöst program som finns är ju Adobe OnLocation, men med den lilla begränsningen att om du har en kamera för mindre än 50.000, tex en Webkamera, så går det inte att ansluta den, då den måste kunna skicka i typ full hd via firewire för att programmet ska förstå att det är en kamera och inte en kaffekopp du har anslutit till din dator...

Det jag behöver är ett program som man kan välja källa på Ljud och Bild, tex om man har 3 Webkameror i en dator och två mikrofoner, så ska jag kunna välja vilken kamera som använder vilken mikrofon, det ska sparas direkt till en hårddisk och inte strömmas över till nån http server eller liknande

Om det är gratis eller inte det spelar ingen roll, bara det fungerar!

Så två program som genast försvinner ur arsenalen är väl de två som också har varit enklast att googla fram då de verkar populära, OnLocation och Webcam XP, då det ena är för tattare och det andra är för hollywood producenter, jag är ingen av dem, jag vill vara wannabe producent och spela in film med en webkamera, eller vilken annan kamera som helst som är kopplad till datorn via USB!

Jag vill altså INTE spela in "en tjej som tar av sig tröjan på msn och jag vill spela in direkt från skärmen" som 99.99% av alla program som man hittar när man söker på något med webcam verkar vara skapta för att göra...

Jag är less :/
Tack på förhand!

Rättstavning
Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Varför måste den lagra inspelningen direkt till datorn? Kanske värt att investera i ett minneskort?
Om du tänker vara "wannabe producent" så är nog en mobilkamera i dagens läge ett mycket bättre verktyg eftersom flesta (du har inte specifierat modell) webbkamerorna ligger på låga 1-3 mgpx medans mobilkameror ligger runt 5-8 som minimum i dagens läge (så gott som).

Jag har ingen aning eftersom jag inte själv involverar mig i filmproducering men jag googlade i ca 2 minuter och fann 2 program som sägs ska funka för att spela in videon direkt från din cam till hårddisken.

Förslag 1: MS Timershot
Förslag 2: VirtualDub

Kom bara ihåg att inspelning på detta viset spelar oftast in i gammalt format och därför tar upp mycket utrymme på hårddisken.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Varför måste den lagra inspelningen direkt till datorn? Kanske värt att investera i ett minneskort?
Om du tänker vara "wannabe producent" så är nog en mobilkamera i dagens läge ett mycket bättre verktyg eftersom flesta (du har inte specifierat modell) webbkamerorna ligger på låga 1-3 mgpx medans mobilkameror ligger runt 5-8 som minimum i dagens läge (så gott som).

Oavsett vilket så är optiken i både webb- och mobilkameror fullständigt värdelös. Vill man ha någorlunda bra resultat bör man investera lite pengar i en ordentlig kamera.