Permalänk
Medlem

Byta mitt grafikkort

Hejsan. Det är så att mitt gamla grafikkort gick sönder. Nu har datorn varit på Inets support ett tag och de ringde idag och sa att de inte har kvarn några kort av min modell (XFX HD4890 1GB ). De erbjöd mig att antingen få ett likvärdigt kort (GTX 275 ) eller att jag uppgraderar kortet och betalar mellanskillnaden. Jag är inte så duktig på datorer och undrar därför om någon har nått tips på vad jag ska göra? Vill inte lägga ut så mycket mer pengar på ett nytt kort heller då jag ska resa iväg snart och behöver pengar. Samtidigt känns det som om det kan vara smart att uppgradera sig lite när man ändå har chansen.

Tack på förhand
/Meck

Permalänk
Medlem

Vad gör du med datorn? Spelar du eller surfar du bara? Spelar du och känner att lite extra grafikkort hade varit bra så bör du ju uppgradera dig lite. Annars kan du lika gärna plocka ett likvärdigt kort och fortsätta din dag. Sen vore det lättare för oss om du gav en budget för uppgraderingen så vi slipper famla i mörker!

Välkommen åter.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

Har du garenti kvar..

Kan de inte ge dig ett likadant begär ett tillgodokvitto på det pris som du gav för kortet. Detta är något du har rätt till. Sedan köper du ett nytt kort för de pengara som du får. jag vet inte hur mycket du gav för kortet men det borde räcka till ett minst 5870 men mer troligt ett 5970 som är mycket snabbare än ditt gamla kort.

läs
http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/931953-4870x2-b...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Kan de inte ge dig ett likadant begär ett tillgodokvitto på det pris som du gav för kortet. Detta är något du har rätt till. Sedan köper du ett nytt kort för de pengara som du får. jag vet inte hur mycket du gav för kortet men det borde räcka till ett minst 5870 men mer troligt ett 5970 som är mycket snabbare än ditt gamla kort.

läs
http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/931953-4870x2-b...

Han hade ett 4890, inte ett 4870x2. Jag körde även jag två st 4890 från XFX som nyss gick i retur till Komplett, därifrån fick jag välja ett 5870 som ersättning. Om du har råd att punga ut lite extra så tycker jag du ska lägga mellanskillnaden till ett 5850 eller 5870, du borde väl få ut ungefär 2000:- i inbyte för ditt kort. Alternativt om du inte vill ha ett Nvidia-kort så borde du kunna få ut ett 5830 istället utan att behöva lägga nåt emellan.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |