BK Jumbo tar säsongens första poäng!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

BK Jumbo tar säsongens första poäng!

BK Jumbo har spelat 3-3 mot Blindpass FC. Matchreferat kommer efter att jag har duschat och bytt om.

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
South of heaven
Registrerad
Maj 2004

Retroaktivt rött kort till Ilja!

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Grattis! *Gör vågen*

i5 4690k, Asus z97-E, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, Crucial 250gb ssd, GTX 970 strix, 16gb ddr3 2400MHz, M2 silent pro 850w, Fractal Design R2, ASUS VG248, Windows 7 Ultimate x64. Nokia Lumia 930. SAAB 9-5 2.3t. Xbox One

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

Blindpass FC var på pappret ett starkt lag med två segrar, en oavgjord och bara en förlust sedan tidigare i serien, men vi gick in i matchen med optimism. När domaren blåste igång matchen såg det emellertid ut som att BK Jumbo skulle få det kämpigt. Redan efter några sekunder kommer första skottet på mål från BFC och jag fumlar med bollen så att den ligger fri framför mig. Turligt nog hinner en försvarare dit och rensar. Några minuter senare gör BFC 1-0. En anfallare bryter sig loss på vänsterkanten (från min synvinkel) och skjuter ett hårt och välplacerat skott helt otagbart för mig. Vi replikerar omedelbart. En rad fina passningar leder till att Per får fritt läge framför motståndarmålet och han gör inget misstag utan rullar enkelt in bollen till 1-1. Målet får oss att tända till och spelet förs mestadels på motståndarnas planhalva. På en hörna kan Abbit gå upp och nicka in 1-2 till BK Jumbo. Vi leder för första gången sedan 2006! Vi har bud på fler mål, men precis när vi trycker på som bäst ställer jag till det rejält. Jag ska slå en inspark, men den är usel och går till närmaste motståndare som tackar för bjudningen och trycker in kvitteringen till 2-2. Vi låter oss inte nedslås utan fortsätter att anfalla och innan halvleken är slut har Per blivit tvåmålsskytt. Han nickar in ett inlägg från vänsterkanten och vi går till halvtidsvilan med ledning 2-3. En ledning som hade kunnat varit större om Abbit hade satt sitt jätteläge, men ensam med målvakten sköt han utanför.

Andra halvlek börjar med hård press från BFC och vi försvarar oss tappert, samtidigt som vi skapar några vassa kontringar. Av någon anledning sätter BFC mig inte på några större prov. De skapar tre farliga avslut, men jag lyckas rädda varje gång. Kvitteringen kommer tyvärr till sist. En lång passning kommer till en av anfallarna som tar ner bollen med handen! Jag rusar ut och försöker täcka bollen, men en försvarare kommer emellan och ska rensa. Tyvärr missar han och bollen ligger fri, perfekt för motståndaren att bara trycka in den till 3-3. Jag hinner aldrig reagera. Efter kvitteringen är spelet försiktigare från båda lagen. Vi skapar del farliga chanser, men nu vill bollen inte längre gå in. Tony har den sista och kanske bästa chansen när han från nära håll, men ur snäv vinkel, skjuter på målvakten. Domaren blåser för full tid och båda lagen tar med sig en varsin pinne, ganska rättvist.

Visst hade det känts roligt att ta med sig alla tre poängen och visst grämer jag mig för dundertabben, men det finns inget man kan göra i efterhand. Det gäller att sikta på nästa match. Då möter vi SJ som är hittills obesegrade och leder serien. Kan BK Jumbo överraska (igen)?

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~
Registrerad
Jul 2001

Var är världen påväg? BK Jumbo i ledning ... Snart kan ju folk börja få förhoppningar och inte minst förväntningar gällande era prestationer!

Arch Linux, i3wm, Ansible, Vim, LaTeX - allt som behövs för att göra mig nöjd.