Gjorde några tester av mitt system...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Maj 2004

Gjorde några tester av mitt system...

Jag fick idén av att kolla hur mycket processorns minnesbandbredd påverkar mitt system. Främst i spel då det är där jag behöver all prestanda jag kan få - syntetiska minnestest säger inte ett dugg för mig och prestanda i program som t ex WinRAR (som också ger okonsistenta resultat för mig) betyder inte lika mycket för mig. Jag råkade då se att testet i Just Cause 2 (demot) ger mycket konsistenta resultat så det verkade dugligt. Ännu roligare vore det nog med ett test i GTA 4 men det hade jag inte installerat just då.

Nu råkade det dock bli så att jag började variera annat än bara minnesklock och minnestimings t ex GPU-klock, grafikminnets klock, CPU-klock osv så det blev mer ett test av vad är det som flaskar mest på mitt system i Just Cause 2. Körde Just Cause 2 i de inställningar som jag spelar med för att få lite verklighetsförankring förresten.

Lade allt i en pdf-fil (den övre länken nedan). Mer detaljer finns i ett kalkylblad (ods-fil).

2shared - download Memory-Testing.pdf
2shared - download Memory-Testing.ods

Vet inte hur stort intresset är men jag kände för att dela med mig av resultatet som jag tyckte var rätt intressant.

AMD Phenom 9850BE @ 2,7GHz 1,248V | IMC/L3-Cache @ 2,2GHz | HT-Link @ 2GHz | 6GiB DDR2-800 @ 5-5-5-18-24-2T Unganged | HD5970 2x1GiB @ 725/1000MHz | Asus M3A32-MVP Deluxe @ BIOS v2301 | Intel X25-M G2 80GB | WD10EADS 1TB | WD10EAVS 1TB | Seagate ST380013AS 80GB | Corsair HX620
BOINC Statistics