Permalänk
Medlem

4870 problem

en polare till mig hörde av sig idag och han har problem med sitt 4870.

han började beskriva att han har frys lagg i spel numera. spelar ingen roll vilket spel,
bad han ta hem gpu-z för o checka temps osv. IDLE hade han 76 grader, vilket är mkt enligt mig,
frågade vad han hade i load men det visste han inte.
då berättade han att grafikkortets fläkt heller inte varvar upp högre när han spelar.
bad honom ta hem msi afterburner o låsa fläktarna på 50% då kom inte tempen upp i mer än 48 grader efter 1 timmes spelande.

vad jag tror så är det någon sensor som ska styra fläkten som är paj. så att kortet bara kör på vanliga idle varvtalet så att kortet blir vrål varmt. jag bad honom bara kontakta leverantören o be om att få reklamera kortet.

vad tror ni om detta? ni är nog mer insatta

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

låter som du har helt rätt.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |