Half life launchern har slutat fungera

Permalänk

Half life launchern har slutat fungera

Som sagt, varje gång jag starta cs så få jag upp half life launchern har slutat att fungera. Detta kom upp efter jag installerade tf2, Vet inte riktigt vad jag ska göra för att lösa detta problemet :/ Har installerat om steam, Har rensat registret, o en systemåterställning kan jag inte riktig göra, för jag har ingen (A) jag har senaste drivrutinerna till mitt ATI Radeon HD 4890OC så det kan nog inte vara det som spökar. hoppas nån kan komma med en bra lösning som inte innebär formatera.

Permalänk
Medlem

Prova sätta steam till engelska, tror jag var tvungen att göra det pga nåt liknande fel.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Försök med att lägga till "-novid" i Properties>Set Launch Options, hjälpte mig en gång när ett Source spel inte ville starta ordentligt. Med det kommandot skippas nämligen intro filmerna och du kommer direkt in i menyn istället.

Permalänk

Jag har mitt på engelska Kan ju testa det där med -novid, men grejen är ju den att det är ingen intro film i cs 1.6

Permalänk
Medlem

Aha, trodde det var CS:Source vi talade om, vet förvisso inte om det förekommer intro film där heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Försök med att lägga till "-novid" i Properties>Set Launch Options, hjälpte mig en gång när ett Source spel inte ville starta ordentligt. Med det kommandot skippas nämligen intro filmerna och du kommer direkt in i menyn istället.

Gammal tråd, men inget hjälpsamt inlägg kan bli för gammalt för ett tack! -novid i CZ fungerade perfekt i W7 x64. Så fort jag valde team hängde det sig, men detta blev lösningen +1 på det!

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år