Bra grafikkort för ca 2-3~K

Permalänk

Bra grafikkort för ca 2-3~K

Hej, jag har fått i uppdrag av min polare att hitta ett bra grafikort till han för ca 2-3~K efter som han just nu har ett med typ 400 Mgh han har samma dator som mig så kolla min signatur för hårdvara.

Tack på förhand kagstrom2100

Permalänk
Medlem

5850 elr 5770/5750 crossfire röstar jag på kanske 5830 om du kan hitta den för 2k annars är det inte värt det.
Edit: fin CPU du hade har du inte fått upp den i 4.3 ghz än så jag har nån att tävla mot

Permalänk

Här är en länkt till Ett XFX 5850 för 2990 kr och med 2 års garanti.

5830 kostar ungefär 700kr mindre så det kortet + 5850 är väl de ända uppenbara alternativen med er budget. Nvidia har ju sitt 465 men det presterar som ett 5830 och kostar som ett 5850.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du koll på vilken sockel han använder till sitt 400 ???....? Så att du inte köper fel alltså

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Werdes:

5850 elr 5770/5750 crossfire röstar jag på kanske 5830 om du kan hitta den för 2k annars är det inte värt det.
Edit: fin CPU du hade har du inte fått upp den i 4.3 ghz än så jag har nån att tävla mot

Nee är inte så säker på det där med överklocking vill inte att datorn kraschar direkt

Permalänk

ska kolla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

5850 elr 5770/5750 crossfire röstar jag på kanske 5830 om du kan hitta den för 2k annars är det inte värt det.
Edit: fin CPU du hade har du inte fått upp den i 4.3 ghz än så jag har nån att tävla mot

Ska försöka få upp min e5300 sen när ja har köpte ett nytt moderkort som inte är oem

Permalänk
Medlem

jag säger nog 5850 eller 2st 5770CF, är nog mest bang for the buck

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

5850 såklart.

Presterar bättre än cf i spel utan stöd för cf!;)

Skrivet av Jalle64:

Har du koll på vilken sockel han använder till sitt 400 ???....? Så att du inte köper fel alltså

Föressten, skrev inte ts i org. post att hans buuuddy hade samma dator som har i sin signatur?

Permalänk

Det är kanske hans kompis som är inloggad på kagstroms konto och han vet nog inte så mycket om datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Ska försöka få upp min e5300 sen när ja har köpte ett nytt moderkort som inte är oem

Ja! någon å tävla mot