Jag är irriterad på prinsessbröllopet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004

Jag är irriterad på prinsessbröllopet

Ja, nu är jag sne. Vilken kanal jag än drar på är det om bröllopet. Så jävla onödigt skådespeleri, vad har dom gjort för mänskligheten igentligen?.
Inte ett piss. Dom bara sitter med silverskeden i keften och ser glada ut.

Förbannade jävla monarki, våra skattepengar också. Bort med skiten.
Jag brukar inte göra trådar, men nu blev jag så förbannad så jag måste ventilera när jag ser alla pengar dom lagt ner på 2st jävla trampataskindianer.

Vad tycker ni om den här jävla teatern? ush.

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av pull:

Ja, nu är jag sne. Vilken kanal jag än drar på är det om bröllopet. Så jävla onödigt skådespeleri, vad har dom gjort för mänskligheten igentligen?.

Jag brukar inte göra trådar, men nu blev jag så förbannad så jag måste ventilera när jag ser alla pengar dom lagt ner på 2st jävla trampataskindianer.

Jag tycker det är lite jobbigt nu när halva stan är avstängd. Att skattepengar går till knugen är ju pga att Sverige tog ett stort lån från någon kung någon gång och skrev på nått avtal om apanaget, så det vet jag ju inte om vi kan klaga på (om jag nu inte minns helt fel).

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Derox:

Jag tycker det är lite jobbigt nu när halva stan är avstängd. Att skattepengar går till knugen är ju pga att Sverige tog ett stort lån från någon kung någon gång och skrev på nått avtal om apanaget, så det vet jag ju inte om vi kan klaga på (om jag nu inte minns helt fel).

Ooh, kyssen, släng på fontsize 300! Jävla idioter.

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Mar 2005

Avundsjuk much?

De är typ 2 kanaler som visar brölloppet...

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Håller med TS.. tycker det är lite för stor uppståndelse bara för ett bröllop..

Vill också ha mitt bröllop betalat av staten och vara med i media:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Herre jösses vad mycket gnällspikar det finns i detta landet... VM-fotboll är mer ointressant och ännu mer irriterande...

| Fractal Design Node 304 | Intel i5 4460 | Geil Dragon 2x8GB DDR3 1600MHz | Samsung EVO 250GB SSD | MSI Gaming AC mITX | Gigabyte GTX960 mITX | Corsair RM 450W | LG 22" IPS | QPad MK-50 | CM Mizar | MSI GE620-DX | | Philips 32" LCD-TV | PS4 | Motorola Moto G3 | PS4 | Code-E Mediaplayer |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2006

Jag har inte brytt mig så mycket, men nu har jag faktiskt kollat
Det är ju trots allt en ganska stor grej för sverige trots att monarkin knappt har något syfte längre..

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av m0rk:

Herre jösses vad mycket gnällspikar det finns i detta landet... VM-fotboll är mer ointressant och ännu mer irriterande...

Tycker de är ganska jämlika

Har du åsikter om moderering, frågor eller något annat kan du kontakta mig via shimonu@sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Derox:

Undrar vad den kungen fick de pengarna ifrån.

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

typer det är på tiden vi advancerar och har ett val om kung titeln ska finnas kvar eller ej han fyller ju ingen funktion längre han är bara en relik från medeltiden.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Avskaffa monarkin förihelvete , det är inte medeltid längre!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Tycker det är rätt så bra ändå.

Mycket reklam för Sverige och Stockholm och kungahuset!
Jag tror inte det kostar så mycket. visst de stänger av halva stan och städar iordning och lite så men liksom 2-3 gånger under din livstid kan du väl fan leva med?

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Generalkyckling:

Undrar vad den kungen fick de pengarna ifrån.

Sorry, hade fel det var inte pengar han lånade ut. Staten fick "ett antal kungsgårdar och kungsladugårdar och därtill hörande hemman och lägenheter”. Och i det avtalet fanns det avtalat om att betalning för detta var apanaget.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av m0rk:

Håller med att all denna sport och fotboll är 250gånger mer så jobbig än att de råkar stänga av ett par gator i 08a land.. Mer bröllop!

för fan det ger Sverige ett starkare namn och även en framsida av Stockholm och Sverige så många turister är nog att vänta..

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Mar 2004

Bittra människor som klagar på bröllopet, det är ju deras stora dag för sjutton! Personligen hoppas jag att de får ett utmärkt och behagligt liv tillsammans i många, många år.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Håller med att all denna sport och fotboll är 250gånger mer så jobbig än att de råkar stänga av ett par gator i 08a land.. Mer bröllop!

för fan det ger Sverige ett starkare namn och även en framsida av Stockholm och Sverige så många turister är nog att vänta..

Saken är ju också den, vi har nu bröllop och fest i 2 dagar, senast var 1976 om jag minns rätt, hur många dagar de senaste 34 åren har det inte varit massa sportsaker eller dåliga musikevent som skapat kalabalik i Sverige. Totalt har ju sport och musikevents varit mer irriterande.

rättstavning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jan 2003

Pampigt och häftigt! Kronprincessan var ju riktigt vacker faktiskt! Synd att JAS-planen bara gjorde en vända över Stockholm.

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av pull:

du ska nog läsa på lite innan du utalar dig. Mesta av dom skattepengarna vi betalar går till att se efter slott och deras trädgårdar

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra halvan
Registrerad
Jan 2009

Hahah, trådskaparen visar lite härlig, känslomässig svensk avundsjuka! Trevligt att höra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Hade dom betalat för evenemanget själva hade det varit ok. Jag skiter fullständigt om detta drar in reklam för Sverige eller inte, jag är en medborgare och jag skiter i hur Sverige ser ut för andra utanför. Jag vill att skattepengarna ska gå till vettiga grejer.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

500.000 människor ska tydligen kantat gatorna i Stockholm... Sug på det er jävla republikaner och kommunister.....

| Fractal Design Node 304 | Intel i5 4460 | Geil Dragon 2x8GB DDR3 1600MHz | Samsung EVO 250GB SSD | MSI Gaming AC mITX | Gigabyte GTX960 mITX | Corsair RM 450W | LG 22" IPS | QPad MK-50 | CM Mizar | MSI GE620-DX | | Philips 32" LCD-TV | PS4 | Motorola Moto G3 | PS4 | Code-E Mediaplayer |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av m0rk:

500.000 människor ska tydligen kantat gatorna i Stockholm... Sug på det er jävla republikaner och kommunister.....

Vad menas med "kantat gatorna"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av m0rk:

och 500.000.000 tros det ha styrt in sin TV och kollat på bröllopet (Lika många som kollade då kungen gifte sig)

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Cloudstone:

Hade dom betalat för evenemanget själva hade det varit ok. Jag skiter fullständigt om detta drar in reklam för Sverige eller inte, jag är en medborgare och jag skiter i hur Sverige ser ut för andra utanför. Jag vill att skattepengarna ska gå till vettiga grejer.

18 jasplan i formation och en vacker klänning till en vacker flicka är väl använda skattepengar.

Vänta med klagomålen tills jag gifter mig med prinsessan Madeleine.... då kan vi börja snacka utgifter!

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Cloudstone:

Vad menas med "kantat gatorna"?

Vill du att jag ska korrigera till "kantade gatorna" eller nåt????

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av m0rk:

Vill du att jag ska korrigera till "kantade gatorna" eller nåt????

Nänä, jag förstår helt uppriktigt inte vad som menas med kantade gatorna. Jag menade inget annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003

Ingen skillnad på detta och OS / VM eller schlager och allt annat skit som alltid ska köras om och om och om igen tills man bara vill spy på det. Finns en anledning till att jag inte tittar på tv så att säga.

Jag ser då ingen skillnad på "Följ brölloppet minut för minut 11!!1omfg!1one!!" och "Följ matchen mellan [land jag skiter i #1] och [Land jag skiter i #2] minut för minut 11!1omg!11one!11!!one!"
Eller för den delen stora rubriker om "kyssen" eller om "[insetr name] vann ytterligare en meningslös guldmedalj"

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Stäng av TV:n och gå ut i solen och friska luften istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Det är ju inte som att det här händer så jävla ofta, så det är inte särskilt svårt att stå ut med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Cloudstone:

Nänä, jag förstår helt uppriktigt inte vad som menas med kantade gatorna. Jag menade inget annat.

Öhhh... med kantade gator brukar man mena att folk går/tar sig ut för att se någon form av aktivitet. Med tanke på Republikanska föreningens skrik och gnäll den sista tiden så är detta extra kul.. Att 500.000 tar sig ut för att ta del av bröllopet är en väldigt bra uppslutning i vårt land.