Nytt XFX Radeon HD5770, men får ej ingen bild på skärmen! HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Nytt XFX Radeon HD5770, men får ej ingen bild på skärmen! HJÄLP!

Hej!

Jag köpte ett XFX Radeon HD5770 grafikkort --> XFX Radeon HD5770 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se

Tog ur mitt gamla Radeon X850 och montera in det nya XFX Radeon HD5770. När jag väll startar så fungerar kortet som det ska, fläkten är igång och kör så kortet fungerar fint, men dock när jag startar upp datorn så vill inget visas på skärmen som är helt svart, den är inställd på PC så borde funka som vanligt, märkte också väll jag startade att inte DVD/CD och bränn hårdiskarna inte vill öppnas verkar som de inte får nå ström eftersom de inte vill öppnas som det vanligt går att göra.

Fattar inte riktigt vad problemet är :S
Jag har ett 500W nättagregat (PSU Seasonic SS-500HT F3 Rev.A2 500W ATX12V2.0 aPFC 100-240V)
och Rek. nätdelsstyrka är 450 W för grafikkortet, så vad kan felet vara? Antagligen eftersom ingen bild på skärmen och inge ström till hårdiskarna som inte vill öppna så orkar inte mitt 500W nättagregat inte med HD5770 grafikkortet. Nån som har nån Idé om vad som kan vara fel och vad som behöver göras för att det ska funka :S

Här är en bild på datorn

Systeminfo:
Microsoft Windows XP
Home Edition
Version 2002
Service Pack 3

Intel Pentium 4 CPU 3.40GHz
1,50 GB RAM
Grafikkort: Radeon X850 Series

Permalänk
Medlem

Plocka bort strömadapterkabeln till grafikkortet och använd nätaggets PCIe strömkontakt istället.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Får du inte ens upp någon bild när datorn kör självtest och räknar minne ?
Är kortet anslutet till nätaggregatet ? Jag har själv uppgraderat från ett x1900xt till ett ASUS HD5770 och har inga problem.

Om du får bild men inte kommer in i Windows ta bort de gamla grafikdrirutinerna och ladda hem catalyst 10.6.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma fel själv med mitt Asus 5770, ta ut och sätt in igen, och se till att det verkligen bottnar i moderkortets pci-express slot, prova annan slot oxå.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Hardware guy;10174248]Plocka bort strömadapterkabeln till grafikkortet och använd nätaggets PCIe strömkontakt istället.[/QUOTE]

Strömadapterna på bildens högre nedrekant är för annat, inte till datorn.Råka bara komma med på bilden. ^^

Skrivet av drax:

Får du inte ens upp någon bild när datorn kör självtest och räknar minne ?
Är kortet anslutet till nätaggregatet ? Jag har själv uppgraderat från ett x1900xt till ett ASUS HD5770 och har inga problem.

Om du får bild men inte kommer in i Windows ta bort de gamla grafikdrirutinerna och ladda hem catalyst 10.6.

Okej, nope den kör inget självtest/minne räkning, blir ingen bild alls förblir bara helt svart...

Skrivet av Fj0dor:

Hade exakt samma fel själv med mitt Asus 5770, ta ut och sätt in igen, och se till att det verkligen bottnar i moderkortets pci-express slot, prova annan slot oxå.

Okej, ska prova.Har bara ett PCI express där på bilden som du ser det gamla kortet sitter högst upp tror det är ett 16x eftersom grafikkortet passar där så, de andra är någon annan storlek så ingen idé att prova de andra.^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikei:

Strömadapterna på bildens högre nedrekant är för annat, inte till datorn.Råka bara komma med på bilden. ^^

Ditt nätaggregat har redan en dedikerad 6 pins pci expresskantakt, använd den istället för de medföljande adaptrarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Ditt nätaggregat har redan en dedikerad 6 pins pci expresskantakt, använd den istället för de medföljande adaptrarna!

hmm okej, jag fick med en sådan här kontakt som jag bytte ut med den gamla som mitt gamla kort använde: http://www.cable-trader.co.uk/images/items/PCI%20Express%204%...

Det hänger två 6 pins pci expresskontakter som inte används i datorn, så jag borde använda ett av de två ? men borde det inte funka med den sladden jag fick med som mitt nuvarande grafikkort nu använder och det funkar med den sladden så borde väll funka med den nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikei:

hmm okej, jag fick med en sådan här kontakt som jag bytte ut med den gamla som mitt gamla kort använde: http://www.cable-trader.co.uk/images/items/PCI%20Express%204%...

Det hänger två 6 pins pci expresskontakter som inte används i datorn, så jag borde använda ett av de två ? men borde det inte funka med den sladden jag fick med som mitt nuvarande grafikkort nu använder och det funkar med den sladden så borde väll funka med den nya?

Det bör även fungera med adaptern, men som sagt, bäst är (för att lasta nätaggregatet jämt) att använda den dedikerade kontakten. Det är så det är tänkt så varför inte?

Adaptern är bara för de fåtal som INTE har denna 6 pinskontakt på sitt (oftast gammla) nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Lämnade in datorn och byte moderkortet och nätaggregatet så nu funkar allt som det ska! =D