Behöver er expertis - köp av äldre kort

Permalänk
Medlem

Behöver er expertis - köp av äldre kort

Har ett Gainward 8800 GTS 512mb kort som dessvärre verkar ha sett sina bästa dagar. Den hänger sig helt random när jag spelar tunga spel precis som nästan alla andra som har ett sånt här kort, det tråkiga kortet preseterar riktigt bra och jag kör BC2 i 1920 med max inställningar fullt spelbart :/ hur som helst.

Har inte riktigt budget att köpa ett nytt kort så jag har kollat på begagnatmarknaden och hittat två kort som är lite äldre men ändå verkar kunna prestera, min fråga är vilken av dessa jag ska välja eller om ni har tips på något annat kort jag ska satsa på.

1. Asus EAH4890 1gb för 1300:-
2. Gainward GTX 280 1gb för 1000:-

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av IoWa01:

Har ett Gainward 8800 GTS 512mb kort som dessvärre verkar ha sett sina bästa dagar. Den hänger sig helt random när jag spelar tunga spel precis som nästan alla andra som har ett sånt här kort, det tråkiga kortet preseterar riktigt bra och jag kör BC2 i 1920 med max inställningar fullt spelbart :/ hur som helst.

Har inte riktigt budget att köpa ett nytt kort så jag har kollat på begagnatmarknaden och hittat två kort som är lite äldre men ändå verkar kunna prestera, min fråga är vilken av dessa jag ska välja eller om ni har tips på något annat kort jag ska satsa på.

1. Asus EAH4890 1gb för 1300:-
2. Gainward GTX 280 1gb för 1000:-

Tack på förhand.

De två korten du hittat presterar rätt jämlikt, med en liten edge för GTX280 (GTX275 och HD4890 presterar väldigt likt). Båda korten ger en prestandaboost jämfört med ditt 8800GTS 512MB.

Personligen skulle jag köpt GTX280, då det är billigare och presterar något bättre (mycket prestanda för pengarna, om än rätt effektkrävande).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Tack Pelle. Blir GTX då.

Permalänk
Medlem

Gtx

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Blev lite osäker nu när jag läste denna ATI Radeon HD 4890 vs. NVIDIA GeForce GTX 275 - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
4890an spöar ju till och med gtx 285 i många tester, plus att den är väl kapabel till dx 10.1 vilkte gtx inte är?