Intel sänker priset på Core i7 950

Permalänk
Melding Plague

Intel sänker priset på Core i7 950

Den som planerar att uppgradera till Intel LGA 1366 kan spara en slant på att vänta till hösten. Intel Core i7 950 är på väg mot 3 000 kronorsstrecket.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt trevligt!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Avstängd

Super

Alltid kul, dock har man inga pengar till hårdvara det närmaste året ens... SATAN

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

kunde inte komma mer lägligt

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Hmm... klockar denna bättre än 930'n?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Trevligt. då vet jag vart minna skattepengar ska gå till

Visa signatur

Internet: IP-Only Bahnhof 1000/1000 fibern direkt in i UDM Pro
Nät: Unifi UDM Pro, Unifi Switch Pro 48 PoE, U6-Pro, U6-Long-Rang, U6-Lite,
Kameror: 2st G3 Flex, 4st G4 Dome, 4st G4 Bullet
Lagring: QNAP TVS-H1288X W-1290 / 80GB ECC / 2x 500GB M.2 / 2x SSD 1TB / 6x Ironwolf 4TB
UPS: UPS 2000W

Permalänk
Medlem

Kan det vara så, förutsatt att spekulationen stämmer, att det även görs plats för de nya LGA 1366 hexacore i prisskalan?
I klarspråk: "OMHAX!!!1!! Inne bär det vi får biligare sex chärnia prosesorr snälla jag vill det LOL vad säger ni hopas!

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk

Hoppas att de drar ned priset på 930 också och inte bara låter den utgå ur sortimentet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Detta lockar nog mer om man redan sitter på ett 1366, för har man AM3-bräda i botten är en 1090T mer värt...
Alternativt om man sitter med en jättegammal dator idag, och kikar på nya delar.

En fråga till sweclockers: Hur mycket tjänar man? 5000kr? 10000?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tosseboll:

Detta lockar nog mer om man redan sitter på ett 1366, för har man AM3-bräda i botten är en 1090T mer värt...
Alternativt om man sitter med en jättegammal dator idag, och kikar på nya delar.

En fråga till sweclockers: Hur mycket tjänar man? 5000kr? 10000?

tjänar på vad ?
fråga till dig

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

tjänar på vad ?
fråga till dig

Från sweclockers: "Den som planerar att uppgradera till Intel LGA 1366 kan tjäna en slant på att vänta till hösten."

Jag antar att de menar att man tjänar pengar på att vänta, och då undrar jag hur mycket.

OffT. Det skidspelet din avatar kommer ifrån är lite kul faktiskt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Vad skiljer 950 och 930/920 åt om man ska gå in på prestanda ? med tanke på hur dyr 950 är nu så är väl det här en extremt trevlig nyhet, och otroligt skönt att höra nu och inte om nån vecka

Permalänk
Medlem

Just innan Sandy-Bridge.. Smart, finns säkert de som kommer köpa 950 istället för att vänta på nästa iteration überCPUs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tosseboll:

Från sweclockers: "Den som planerar att uppgradera till Intel LGA 1366 kan tjäna en slant på att vänta till hösten."

Jag antar att de menar att man tjänar pengar på att vänta, och då undrar jag hur mycket.

OffT. Det skidspelet din avatar kommer ifrån är lite kul faktiskt.

Okej, jonå men man förlorar ju ändå på att köpa.. Tycker inte säga att man har förtjänat 2000kr på att köpa något som blivit billigare.

Min avatar ja, den är kul och kult man kan ju int vinna mot monstret.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Okej, jonå men man förlorar ju ändå på att köpa.. Tycker inte säga att man har förtjänat 2000kr på att köpa något som blivit billigare.

Min avatar ja, den är kul och kult man kan ju int vinna mot monstret.

Det är det jag menar.
Kombon "tjänar på" används ofta fel, för man säger det istället för "sparar på"...

Nä, det är ganska surt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Hoppas att de drar ned priset på 930 också och inte bara låter den utgå ur sortimentet.

Bra fråga, de lär ju inte ha kvar den på samma pris som en 950. Tar de bort den eller sänker?

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis går 930 ner i pris och så spar man ännu mer pengar på att klocka den som en 950.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Vad jag verkligen undrar: Hur går det med planerna på en Intel hexacore till konsumentpriser ? De skulle släppa en sexkärnig Core i7 970 under tredje kvartalet om jag inte minns fel.. Det är vad jag väntar på...

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Hmm... klockar denna bättre än 930'n?

Nej.

Skrivet av tosseboll:

Detta lockar nog mer om man redan sitter på ett 1366, för har man AM3-bräda i botten är en 1090T mer värt...

Ingen kan väl vara så dum att man byter till i7 950 om man redan har en 1366 processor (det betyder att man redan har minst en 920).

Skrivet av Asheileon:

Vad skiljer 950 och 930/920 åt om man ska gå in på prestanda ?

Ingenting, bara högre multipel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ingen kan väl vara så dum att man byter till i7 950 om man redan har en 1366 processor (det betyder att man redan har minst en 920).

Säg inte det...
Det finns många mindre smarta människor på denna jord...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av tosseboll:

Säg inte det...
Det finns många mindre smarta människor på denna jord...

Sant ^^

Permalänk

Fan va schyst! nu får man en lite schystare processor för priset av en grym

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga att alla som redan sitter på minst en Quad-core bör vänta åtminstone till Sandy Bridge, så mycket snabbare är inte Nehalem-1366 annat än i Benchmarks.

Med Sandy Bridge kommer den desto viktigare funktionen att Intel tänker minska strömförbrukningen _mycket_, Core i7 920 och uppåt ligger idag på 130W TDP. Det pratas om 85W TDP för en Sandy Bridge Quad. Mycket enklare att kyla = trevligt, klocken blir säckert positivt påverkad också.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tosseboll:

Säg inte det...
Det finns många mindre smarta människor på denna jord...

Och om man klockar mycket så är det la ganska värt att byta om man som jag fastnat i min klockning pga multipel...

En uppgradering innebär ju knappa 1000 lappen om man är en bra säljare...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Det är ganska få som klockar så högt.
STmmyS, får man fråga hur högt du har klockat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag skulle vilja säga att alla som redan sitter på minst en Quad-core bör vänta åtminstone till Sandy Bridge, så mycket snabbare är inte Nehalem-1366 annat än i Benchmarks.

Nej, det är ju ingen större ide att uppgradera CPU om man redan har en som är tillräckligt kraftfull. Men om man nu ska uppgradera och priset är rätt så är det svårt att vänta för länge också.

Sen blir det intressant att se vad AMD kan prestera med Bulldozer som är på gång 2011.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Sen blir det intressant att se vad AMD kan prestera med Bulldozer som är på gång 2011.

Kommer säkert prestera skitdåligt, precis som Phenom II, folk hade höga förväntningar på Phenom II också, AMD kan inte tillverka högpresterande processorer det är bara att inse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Kommer säkert prestera skitdåligt, precis som Phenom II, folk hade höga förväntningar på Phenom II också, AMD kan inte tillverka högpresterande processorer det är bara att inse.

De har kunnat, finns inget som säger att de inte kan igen även om Intel verkar ha en ointaglig ledning. När jag köpte min nuvarande CPU var AMD klart snabbare än Intel (ok, min nuvarande CPU är rätt gammal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Kommer säkert prestera skitdåligt, precis som Phenom II, folk hade höga förväntningar på Phenom II också, AMD kan inte tillverka högpresterande processorer det är bara att inse.

Hade AMD inte kunnat tillverka högpresterande processorer hade vi förmodligen suttit kvar med Pentium 4 än idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pwntus:

Hade AMD inte kunnat tillverka högpresterande processorer hade vi förmodligen suttit kvar med Pentium 4 än idag.

Jusst så... Så kan man svänga det också...
hahaa...

bra amd att ni GJORDe bra cpuer annars skulle intel inte orkat anstränga sig..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag