Windows 7 i 150 miljoner exemplar

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 i 150 miljoner exemplar

Microsofts operativsystem Windows 7 säljer bra. I dagarna passerades 150 miljoner sålda exemplar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt för Microsoft.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Har bidragit med 3st

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Kul att höra då jag aldrig skaffade vista pga missnöje med det jag sätt och provat så hade jag inga förhoppningar på W7 heller, men det är ett riktigt bra OS som jag gillar mer än tillochmed XP även om det tog ett tag att vänja sig

Permalänk
Medlem

Är inte förvånad. Windows 7 64x är wunderbar!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

W7 in my heart

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ju bara säga att detta är så mkt bättre än vista och även bättre än Xp. Och om alla kunde uppgradera till W7 så skulle väldigt många problem försvinna

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

W7 64bit FTW

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

2 st W2 32bit och 2 st 64 bit

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Windows 7 är lätt det bästa Windows jag har använt sedan Windows 98.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Varför vill man ha 64 bit egentligen. Den enda skillnaden ja märkt är problem med äldre program.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sykes90:

Varför vill man ha 64 bit egentligen. Den enda skillnaden ja märkt är problem med äldre program.

Om du inte hade varit så extremt lat och sökt hade du fått upp rätt så många som undrar samma sak (ca 1800 pers), svaret är att man kan ha mer än 4Gb Minne med 64bit versionerna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

win7 64bit ult is the shit, fan vilket skillnad från XP, så jävla snabbt allt blev å prestandan för spel varkar vara insane bra.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MulleEng:

Om du inte hade varit så extremt lat och sökt hade du fått upp rätt så många som undrar samma sak (ca 1800 pers), svaret är att man kan ha mer än 4Gb Minne med 64bit versionerna.

Det är bara en del av svaret. Ifall du konverterar multimediafiler till olika format får du i flera fall även bättre prestanda.

...

Varför ställs frågan i artikeln som om det endast finns Windows användare? Eller räknar Sweclockers det som en uppgradering ifall en Mac, BSD eller Linux användare skaffar Windows 7?

Permalänk
Medlem

Fick med x86 och x64 versioner när jag köpte retail ultimate var trevligt med min första köpta windows version som jag faktiskt gillar och att allt fungerar med det, jag kör f.ö x64 givetvis:)

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MulleEng:

Om du inte hade varit så extremt lat och sökt hade du fått upp rätt så många som undrar samma sak (ca 1800 pers), svaret är att man kan ha mer än 4Gb Minne med 64bit versionerna.

å andra sidan har jag dig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sykes90:

å andra sidan har jag dig

Thats right

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Har bidragit med 4 st Fast igenom MSDNAA så det betalade skolan.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk

Uppgraderade till Windows 7 i november och är supernöjd!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Jag bidrog med att jag köpte en Vista Retail. Men försökte få en gratis genuin uppgradering genom Microsoft's uppgraderings kampanj. Min var inte behörig då jag köpte min licens efter ett visst datum, men fick ändå hem ett paket, som innehöll en uppgradering till Windows 7...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Köpte mitt ex slutet oktober, W7 64-bit and can say that I löööööve it

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem

bland dom bästa av alla windows som dom har släppt

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

körde xp till ungefär april förra året , sedan hoppade jag på windows 7 beta och rc , och sedan dess har det varit windows 7 i en eller annan from.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Att tänka på är att Volymlicenser, OEM och Retail inkluderat alltså redovisas den totala mängden sålda licenser.
Vore skoj om de stycka upp de olika licensvarianterna, så man kan se hur mycket av de 150 miljonerna som är på företagsmarknaden.

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk

Förstår inte vad som är bättre med 7:an än med vista, märker ingen som helst skillnad mellan operativsystemen, förutom lite annan design etc på 7:an förstås.
Förstod aldrig varför folk hatade VIsta, och förstår inte nu varför folk älskar 7.

Permalänk

Kör Windows 7 på en av mina burkar (hoppade direkt från Windows 2000 ), XP rullar på de andra. Får se om jag uppgraderar en av de andra under året i samband med SSD-köp. Windows 7 är trevligt, men det är lite jobbigt att lära om var saker och ting finns någonstans.

Verkar inte direkt som om Microsoft lider speciellt mycket av piratkopieringen av deras OS.....

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Göteborgaren:

bland dom bästa av alla windows som dom har släppt

Agree!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Köpt en nyckel till 64 biters ultimate (till gaming rig) . Och jobbet var så snäll att anordna en laptop med likadant!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inaktiv

Windows 7 är helt klart den bästa Windowsversionen, men den står sig slätt mot Arch Linux i mina ögon!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt kört W7 sen Betan som släpptes i Januari, så 1.5 år Samtliga versioner har fungerat fint, så köpte givetvis W7 i november för hela, 100kr Pellesoft ftw

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om