Hjälp med bärbar dator köp budget runt 5000 kr

Permalänk
Medlem

Hjälp med bärbar dator köp budget runt 5000 kr

Hej

Tänkte köpa en bärbar dator som jag kan ha med mig till Norge. Tänker mest se på serier men kommer nog spela lite league of legends också. Bara spelet flyter på är jag nöjd. Budget runt 5000 :-

Fundera på :

Komplett.se - Acer Aspire 5738ZG 15.6"WXGA

eller

Packard Bell TJ71-SB-941NC

Men jag är öppen för förslag

Permalänk
Medlem

Dem ser likvärdiga ut, samma grafikkort. Acer ser lite plastig ut, men Intel är bättre i bärbara då AMD blir varmare.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

kika denna också, prisvärd dator.
Elgiganten - HP G62-113SO
Elgiganten finns på dom flesta platserna i sverige och har öppet köp 30 dagar, så du hinner testa så att lol fungerar som det ska.
Ett plus är att du har garanti i norge också eftersom det är samma kedja.

mvh Kalle

edit: samma kedja som Elkjop som finns i Norge såklart

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algen:

kika denna också, prisvärd dator.
Elgiganten - HP G62-113SO
Elgiganten finns på dom flesta platserna i sverige och har öppet köp 30 dagar, så du hinner testa så att lol fungerar som det ska.
Ett plus är att du har garanti i norge också eftersom det är samma kedja.

mvh Kalle

edit: samma kedja som Elkjop som finns i Norge såklart

Den datorn hade ju dock inget dedikerat grafikkort + var dyrare.
De andra två såg trevliga ut båda två tycker jag. undersök batteritid och skärm och kör på den som är bäst där.

Permalänk
Medlem

I Intels nya processorer sitter det ett hyfsat grafikkort, för enklare behov, jag tror att spelen som han nämner kommer fungera kanon. samt att datorn kommer dra mindre ström pga avsaknad av extra grafikkort
Det betyder i sin tur också att datorn kommer få längre batteritid, bli mindre varm och sist men inte minst låta mindre.
En annan sak är kvalitetsskillnaden i själva datorerna. där tror jag skillnaden är enorm.

Processsorn Intel Core i3 - En rstark lillebror i Intels nya smarta processorfamilj

Mvh Kalle

edit: Sedan skrev han/hon "runt" 5000kr

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Lutar mot hp datorn om ingen annan har något att lägga till?
Sjukt mycket bättre CPU i den.

Intel Core i3 M 330 @ 2.13GHz has 2129 points.

AMD Turion II Dual-Core Mobile M500 has only 1342 points.

i3 is almost 60% better .

You can check all CPUs in here: PassMark Software - CPU Benchmarks - List of Benchmarked CPUs
Source(s):
The points are 100% accurate!

Mvh Jonatan

Permalänk
Medlem

Leuge of Legens kommer ju starta, men inte flyta på så bra med det integrerade.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

hittade denna i en annan tråd, vad tror ni om den?

Egenskaper för eMachines E640G-P323G32Mn (LX.NA802.039)

Permalänk
Medlem

Nemizis.
Jag kan rekommendera att du väntar någon vecka om det går.
Då kommer alla stora kedjor att köra igång sina "back to school" kampanjer.
dvs priskrig på datorer, jag lovar att du kommer hitta en bättre dator för dina 5000kr då.
speciellt bra blir det om du kan hitta en intel i3a med separat grafikkort.
Mvh Kalle

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Kanske ska göra det men tror du verkligen att det kommer vara så stora skillnader i pris?

Permalänk
Medlem

Ja det kommer det att vara, i alla fall på lockvarorna hos dom större aktörerna.
Jag har jobbat inom branschen i snart 5 år så jag har lite koll.

Mvh Kalle

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk

Om du har råd att gå upp en lax så är denna dator de helt klart bästa du kan få just nu

Elgiganten - Acer Aspire 7551G

Permalänk
Entusiast

Acer Aspire 5738ZG - Inet.se Skulle nog vara ett bra val. eller också
Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se om du har råd.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonssown:

acer aspire 5738zg - inet.se skulle nog vara ett bra val. Eller också
acer aspire 5740g i3 - inet.se om du har råd.

Mvh

+1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Acer Aspire 5738ZG - Inet.se Skulle nog vara ett bra val. eller också
Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se om du har råd.

Mvh

Nej 7000k är lite för mycket men 6000 kan jag nog lägga. ser dock inte anledningen till att köpa den du länkade när Elgiganten - Acer Aspire 7551G är för samma pris och är bättre?

Mvh Jonatan

Permalänk
Entusiast

Du får troligen mer FPS i spel med Acer Aspire 5738ZG - Inet.se eftersom jag tror grafikkortet är snabbare, ett HD5470 är inte mycket att jubla för. Tittade på ett par ''Review's'' Nyss, och ett Mobility Radeon HD4650 Får Cirka 2,5k-3k mer poäng i 3dmark06 än vad HD5470 Får.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/annons/50077-ny-acer-aspire-5740g-...
där har vi en medlem som säljer en hyfsad speldator ganska billigt, kanske kan va något om du vågar köpa beggat

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Hallå igen, jag har inte haft internet på ett tag men är nu på jakt efter en ny bärbar dator igen. Rean verkar nu vara i full gång och jag är villig att betala lite mer om det är värt pengarna. Har kollat runt lite och funderar på denna.

Samsung NP-R580-JS03SE

Några tips eller andra alternativ är alltid välkommet.
Budget ca 5000-6700 :-

Permalänk