Iphone 4 den mest lyckade lanseringen i Apples historia

Permalänk
Melding Plague

Iphone 4 den mest lyckade lanseringen i Apples historia

Apple meddelar att Iphone 4 sålt i 1,7 miljoner exemplar på endast tre dagar – den mest lyckade lanseringen i företagets historia och troligtvis ett nytt världsrekord.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vill ha Dessutom har den ganska hög upplösning för en så liten skärm

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Musikälskare

Mjo jag med ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Samma här, synd att de är så dyra Antennproblemet avskräcker ju lite också

Permalänk
Medlem

lär ta bra mä tid innan de når svedala, tråkigt för oss

Permalänk
Medlem

Finns det några värdiga konkurrenter på väg tro?

Permalänk
Medlem

10K styck och säkerligen minst 3K vinst per lur.
1 700 000*3 000=5 100 000 000 Kr
Än så länge alltså.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Avstängd

är inte precis förvånad. Men gillade på deras uppvisning när mobilen var skit seg

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Fanns så här bra mobiler för länge sedan, varför ska det bli så stort när apple släpper det?

Snacka om bra marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Finns det några värdiga konkurrenter på väg tro?

HTC Evo 4G / HTC "HD3" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Finns det några värdiga konkurrenter på väg tro?

allt beror ju på vad man tycker är en värdig konkurrent.
htc desire till exempel har ju så gott som samma specifikationer. dock så har iphonen en 120 pixlar högre skärm och har en rejält mycket bättre panel (IPS).
även om desires är 0.2 tum större.
funktionsmässigt är dom ganska likvärdiga också.
det som skiljer mest är ju os. och då tycker vissa det är plus med android och andra inte.
plus att den nog är minst 4000 billigare.

så om man tycker att iOS är bäst oavsett spesifikationer så dröjer det nog till nästa iphone innan det kommer någon vettig utmanare

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Finns lite ditt-o-datt om olika tänkbara produktionsfel iPhone 4 – Produktionsfel? | iPhoneguiden.se

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Kommer då inte köpa den eftersom jag är vänsterhänt och märkt att den inte kommer fungera så bra då.

Har dessutom märkt att folk köper Apples prylar för att dom är dyra och har snygg design.. Vad som finns inuti verkar vara saksamma. Kan inte klaga på min MacBook men eftersom den var gratis så sa jag inte nej, skulle dock aldrig köpa någonting från Apple. De flesta bärbara datorer vi får slänga på jobbet (som kunder kommit in med) är Apple, eftersom de verkar aldrig testa sina saker innan de kommer ut på marknaden.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Inaktiv

Den mest lyckade lanseringen för högerhänta personer också

Permalänk
Inaktiv

Samsung Galaxy S är nice..

Permalänk
Medlem

Tror nya iPhonen har betydligt bättre batteri än Android lurarna ute idag, plus att de gör telefonen och OSet, så de kan säkert få ut mer batteritid för samma batteri.

Sen är kameran bättre, dubbla mickar, aluminium, wireless N osv. Avskyr själv iOS, då det är trist som få. Håller kvar min k800i tills det kommer en värdig ersättare, förhoppningsvis med Android. Känns som att det kommer ny tronsättare varje månad nu. Nexus one, Desire, EVO, iPhone.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Robeliboban:

Fanns så här bra mobiler för länge sedan, varför ska det bli så stort när apple släpper det?

Snacka om bra marknadsföring.

De kan sina grejer Apple På gott och ont

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

10 kkr för en mobil är ju på tok för dyrt i min värld.

Vad som förvånar mer är ryktena om problematik med att mobilen har dålig mottagning. Någon som vet om det har någon substans?

Själv känner jag mig rätt nöjd med min htc desire.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Musikälskare

Tror det är mycket smutskastning nu vid lanseringen med, tar alla "defekter" med en nypa salt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vad är det för upplösning i mp på stora kameran då stillbilder?

Permalänk
Medlem

Vem fan köper en så dyr mobil när det finns likvärdiga/bättre billigare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tror det är mycket smutskastning nu vid lanseringen med, tar alla "defekter" med en nypa salt

Det är ett ganska känt problem att vänsterhänta inte kan använda iPhone 4 såvida de inte håller mobilen i 'fel' hand eller på ett konstigt sätt, just på grund av hur antenner fungerar.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Jösses...helt otroligt...Bra för Apple att den säljer bra.. Tror detta kommer driva på andra aktörer med sina telefoner att försöka sno åt sig lite av kakan..Men en Apple fan är alltid en Apple fan..Spelar ingen roll vad det är, står det Apple, så köper de dessa produkter...

Spana in videon under...
NewsTek

Permalänk

"Apples vd Steve Jobs kallar lanseringen för "den mest lyckade i företagets historia" och passar samtidigt på att be om ursäkt till alla kunder som inte lyckats komma över ett exemplar. Det råder för närvarande stor brist på Iphone 4 och tillgången är inte i närheten av att täcka efterfrågan"

Men lanseringen anser jag inte är klar för att den har sålts i några dagar, vi har övriga världen också. Och precis som 3Gsén så kommer Apple att tjuvhålla på produkten för att det ska uppfattas som "exklusivt" att ha telefonen. Å andra sidan kanske Steve har rätt i sitt uttalande då Iphone 3G/3Gs var i särklass det sämsta i lanseringsväg i Sverige.
Men Iphone 4.0 finns inte i svenska butiker ännu dock. Misstänker att den finns i Sverige i September-trakten?

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Jösses...helt otroligt...Bra för Apple att den säljer bra.. Tror detta kommer driva på andra aktörer med sina telefoner att försöka sno åt sig lite av kakan..Men en Apple fan är alltid en Apple fan..Spelar ingen roll vad det är, står det Apple, så köper de dessa produkter...

Spana in videon under...
NewsTek

Haha, helt jävla otroligt! bruden verkar helt pantad.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av aMp:

Vem fan köper en så dyr mobil när det finns likvärdiga/bättre billigare.

Därför att folk är olika och för att allt inte är enbart svart eller vitt?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Total_Cu:

Vad är det för upplösning i mp på stora kameran då stillbilder?

Vem fan bryr sig om mpn? Du ska kolla på hur stor linsen är. Desto större lins desto bättre bilder blir det. Mp är bara en penis förlängare som du aldrig kommer ha anvädning för om du ej är fotograf. räcker gott och väl med 2-3mp till en vanlig svensson.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Haha, helt jävla otroligt! bruden verkar helt pantad.

Jämfört med vem och på vilka grunder?
Vad är det som är otroligt?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Geeks
SweClockers

pg_ice, armind avstängda.

Pajkastning är en enkelbiljett ut från SweClockers.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitkul när Apple släpper nytt. Då kommer massa haters in och klagar och skriker
Klagar på priset gör ni också innan det är satt än (!)

Nåja on topic, det där var bara en reflektion på något jag nog aldrig kommer förstå, folk som är in och gråter så fort en produkt de inte vill ha släpps.
Släpps ingen Android lur med bättre design, batteritid, skärm så blir det absolut ett köp i slutet på Juli när iPhone 4 kommer hit.

Hur kan ni klaga på priset förresten? En konkurrent som tydligen är billig då är Samsung Galaxy S? 5500kr med 8gb. Samt låst mjukvara telefonen måste alltså rootas för att köra nyaste mjukvaran. (jag vill jämföra det med att jailabreaka iphone för att komma åt fler funktioner).
Den är gjord i den plastigaste plast man kan tänka sig. Inte många kronor lagda på design för att få en snygg telefon iaf. Min två år gamla iPhone 3g får man höra minst några gånger i månaden folk som kommenterar telefonen. I början var det nästan löjligt, "ååå har du en iPhone". Efter två år är det någon som kommer komma fram och fråga, wow är det en Samsung Galaxy S ? Förmodligen inte, andrahandsvärdet är tämligen högre på en iPhone alltså.
Personligen skiter jag i det, jag gillar design bara så därför har jag hittills inte hittat någon Android lur som jag känt att jag vill ha, men kommer det någon liknande HTC Legend fast med bättre specar, gärna liknande iphone 4, då blir Android aktuellt för mig.
Jag prioriterar att telefonen ska vara bra designad, ha bra skärm och bra batteritid. Gärna i så slimmat format som möjligt utan att tappa användbarhet eller batteri. Säg mig den telefon som är bättre på den punkten? Seriöst vet någon nån kommande så vill jag gärna ha tips om den.

Jag klagar alltså inte på Android, tvärtom det är stor sannolikhet att jag köper en sån bara det kommer en som inte kostar 5500kr och är tillverkad i PLAST. Hårdvarumässigt finns ingenting som är i närheten av Apple, men kommer det så köper jag en direkt. Jag köpte min iPhone 3g för ca 5000kr för 20 månader sen, 5000kr nånting var priset, har ej kvittot kvar men priset var inte 10000kr och det kommer inte iPhone 4 kosta heller ! Även om Aftonbladets klumpiga journalister skriver det. Att nån ens läser den tidningen förstår jag inte heller.

Vore bara kul om ni som inte vill ha iPhone skriver i nyheter om den telefon ni vill ha istället, blir så sjukt tröttsamt att läsa alla konstiga kommentarer från folk som tydligen har för mycket tid så dom måste skriva massa strunt om en telefon dom inte vill ha.
Det finns väl offtopic i sweclockers forum för sånt/såna? Hoppas inte man startat ett flame war här nu bara.... offtopic plz?