Fungerar ultraljudmyggskrämmare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Fungerar ultraljudmyggskrämmare?

Någon som provat dessa myggskrämare som går på ultraljud? Funkar dem verkligen? T ex de man har i fickan som går på batteri? De vore ju väldigt praktiska.

PC1, "Nostalgisk": XP | Cel. D 2,53 GHz @ 2,56 GHz | 768 MB| ASUS GeForce FX 5700 | 120 GB | MSI Vclass 865PE + ICH5 Chipset Based

PC2, "Fungerar fortfarande": 7:32-bit | 5600+ X2 64 | 4x1GB 800MHz CL5 | Gigabyte GTX 460 | Intel 520 240 GB SSD ~200,01 MB/s | 2TB HDD WD Red ~150 MB/s | ASUS M2N-SLI DELUXE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Det finns en app till iphone som skickar ut väldigt högfrekventa ljud (eller, väldigt och väldigt, så högt högtalaren klarar av). Jag har kört med den många gånger, men aldrig riktigt kunnat avgöra huruvida den stämmer. Jag inbillar mig att den gör det, men samtidigt har jag varit onykter de flesta gånger jag testat den, vilket väl kanske försämrar mitt omdöme en del. Men jag tycker mig ha sett att myggsvärmar skingrar sig när jag slår på den.
Men jag vettefan.

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Vi säljer en typ som man sätter i ett vägguttag som också ger ett högfrekvent ljud. Gör ingen nytta tyvärr.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2004

Man funderar ju på om de ens har någon hörsel? När jag står på skjutbanan så är myggen på mig lika mycket när jag skjuter som när jag inte skjuter, måste ju bli en jävla smäll för dem tycker man.