Ska köpa en kraftfull bärbar dator, som håller för spel, samt har lång batteri drift.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jul 2009

Ska köpa en kraftfull bärbar dator, som håller för spel, samt har lång batteri drift.

Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta en bra bärbar dator där jag kan spela kraftfulla spel, samt ha ganska många spel på datorn, max priset får vara 10.000. Fast helst vill jag ha en så billigt som möjligt.

Jag har kollat på en dator, som lockar mig lite, tycker ni denna/dessa datorer är bra?

Data 1 9.990:-

Data 2 6990:-

Data 3 8990:-

Som sagt, jag vill ha en bra spel dator, som klara av många spel på datorn, och att man ska spela grymt bra, med ett bra grafikkort. Samt att jag vill ha lång tid på batterit. Och så bra processor som möjligt, om ni hittar en annan bärbar dator, så länka gärna den, säg vad ni tycker om dessa datorer, max pris: 10.000k.

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arlanda!
Registrerad
Nov 2002

Väldigt många krav. Skulle säga Acer 5820TG iallafall, den enda som har bra batteritid och helt okej spelprestanda för dom pengarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
chrumcity
Registrerad
Jul 2010

Det är mycket krav, men inga omöjliga. Själv köpte jag 5820TG (Data 3), tyvärr var den död när jag fick den. Överdrivet mycket glapp i skärmen, och den kändes lite småplastig. Men den har verkligen bra prestanda för pengarna, och är värd att kallas för speldator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Speldator och bra batteritid går sällan hand i hand, jag skulle rekommendera dig att lägga 800kr till så får du en msi gx640. Den presterar oerhört mycket bättre än en dator med 5650m, du får vääääldigt mkt mer spelprestanda för pengarna.

MSI GX640-265NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer