Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Permalänk
Melding Plague

Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Kontroverserna kring Iphone 4 fortsätter. Nu bekräftar oberoende tester att det omtalade antennproblemet inte är ett mjukvarufel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nämen, apple leker "gömma sanningen" med konsumenterna?
Jag är djup chockad!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Inte förvånande, undrar hur Apple reagerar till detta, det kanske är dags att återkalla alla iPhone 4 nu?

Hur stort är detta problem? Om man har den riktiga fem pluppars täckningen, kommer man tappa täckningen helt eller kommer den hoppa ner till 1-2 pluppar?

Permalänk
Avstängd

Var det någon överhuvudtaget som faktiskt trodde på Apple's dåliga bortförklaring?

Permalänk
Medlem

Men kan dom inte fixa skiten? Vill ju ha den NU!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

vet att problemet inte borde finnas från början, men borde det inte gå att lösa med en liten tejp-bit på området vid bryggan?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Samma problem sker om man håller ett finger på motsvarande ställe på höger sida. Fast då sjunker wifi-motagningen istället.

"Tidningen anmärker dock att det inte väger upp mottagningsproblemen."
Jag tycker att om det väger upp eller inte är högst subjektivt. Jag ringer inte så himla mycket och dessutom så kan man lära sig att hålla telefonen rätt, så för mig så väger det helt klart upp.

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Föga förvånande

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snacka om plattfall
Speciellt med tanke på hur mycket herr Jobs hyllade detta "genialiska" ingenjörsframsteg

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

När man håller telefonen och använder apps så håller jag då alltid den "FEL" så nej det är inget "litet problem"

Permalänk
Medlem

Vilken Överraskning! Apple har ju aldrig gjort något liknande... eller hur var det nu?

Permalänk
Skrivet av Axelander23:

Samma problem sker om man håller ett finger på motsvarande ställe på höger sida. Fast då sjunker wifi-motagningen istället.

"Tidningen anmärker dock att det inte väger upp mottagningsproblemen."
Jag tycker att om det väger upp eller inte är högst subjektivt. Jag ringer inte så himla mycket och dessutom så kan man lära sig att hålla telefonen rätt, så för mig så väger det helt klart upp.

Fast problemet är ju att sättet man håller telefonen inte bör betraktas som "fel". Är det endast "rätt" om man håller den mellan tummen och pekfingret? Att stödja ett av de nedre hörnen mot tummen eller handflatan gör åtminstone alla jag känner inkl. jag själv eftersom alla andra sätt är obekväma.

Och betalar man 6000 SEK för en telefon som marknadsförs som en telefon så ska den kunna användas som en telefon, utan krav på extra verktyg eller att man ska hålla telefonen som ett radergummi.

Permalänk
Medlem

Jag känner hot med stämning mot folk som motsäger Apples uttalanden...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Borde ju inte vara ett problem efter man sätter på ett "shell".

Permalänk
Inaktiv

"I andra tester presterande Iphone 4 bra. Enligt Consumer Report har Apples nya telefon den skarpaste skärmen och den bästa kameran som de någonsin stött på. Tidningen anmärker dock att det inte väger upp mottagningsproblemen."

Nääääää? Tro fan det, det är en MOBIL! Finns inte funktionen att kunna ringa som man ska, är det fan inte en mobil heller...

Permalänk
Skrivet av Hockey Stick:

Fast problemet är ju att sättet man håller telefonen inte bör betraktas som "fel". Är det endast "rätt" om man håller den mellan tummen och pekfingret? Att stödja ett av de nedre hörnen mot tummen eller handflatan gör åtminstone alla jag känner inkl. jag själv eftersom alla andra sätt är obekväma.

Och betalar man 6000 SEK för en telefon som marknadsförs som en telefon så ska den kunna användas som en telefon, utan krav på extra verktyg eller att man ska hålla telefonen som ett radergummi.

6000 räcker nog inte, hela den här soppan är tragikomisk.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Var det någon överhuvudtaget som faktiskt trodde på Apple's dåliga bortförklaring?

Apple har ju en skara hjärntvättade som köper allt, och tror på allt och är övertygade om att Apple bryr sig om dem, inte vinsten, utan konsumenten.

Permalänk
Permalänk
Medlem

"den bästa kameran som de någonsin stött på. "
Say what? Någon som vet som kan kommentera detta?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Haha, är det bara jag som ser de possitiva effekten för skräckfilmer? Istället för trasslandet och tappande av nycklar så har vi den moderna varianten. "Måste ringa 911 (112) innan mördaren hittar mig. NEEEEEEJ! jag kom emot antennen och tappade signalen, kom tillbaka signal, signal, SIGNAAAAL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

"den bästa kameran som de någonsin stött på. "
Say what? Någon som vet som kan kommentera detta?

För mobilkamereror är ju alltid så extremt bra....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeta Two:

För mobilkamereror är ju alltid så extremt bra....

Nu var det inte det det svaret jag var ute efter precis.
AV mobiler på marknaden.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Men seriöst är väll bara att lägga något där apple kommer att fixa problemet för nyare köpare men vem köper iphone utan att ha något som skyddar den ? menar om man köper en snyggt skydd som finns massor av till 3gsen så är detta inget problem ? dock är det lite konstigt att ett sådant företag som apple gör såna här misstag

Permalänk

Tycker att det är helt fantastiskt att dom kan släppa en produkt utan att upptäcka detta problemet. Det första jag tänke när jag såg/läste om antenn lösningen var: Hmm det måste kunna bli kortslutning ganska lätt med den lösningen. (det var innan jag hade hört om detta problemet öht)

Det borde väl gå att behandla metallen med ngn typ av tunn lack(pulver lack?) eller nåt sånt. Gratis tunna silikon-bumpers till alla som köpt telefonen, minst! Det borde tom. apple tom. apple fixa tycker jag. I detta läget så funkar det liksom inte att bara låtsas som det regnar som dom brukar göra.

Permalänk
Medlem

vem som helst fattade väl direkt att det inte var mjukvarufel när apple kom med det?
dataöverföring, speedtest tex blir ju extremt mycket långsammare om man håller telefonen fel...

Visa signatur

Jawop°
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fergerclock:

Men seriöst är väll bara att lägga något där apple kommer att fixa problemet för nyare köpare men vem köper iphone utan att ha något som skyddar den ? menar om man köper en snyggt skydd som finns massor av till 3gsen så är detta inget problem ? dock är det lite konstigt att ett sådant företag som apple gör såna här misstag

Varför skulle man designa utsidan av en mobil om man antar att alla sen ska dra ett plastskal över den?
Man ska kunna hålla sin mobil hur fan man vill utan att signalen bryts, och det finns inga bra bortförklaringar
till varför det inte funkar som det ska.

Permalänk
Medlem

Inga direkta nyheter det här, bara en bekräftelse av vad alla redan visste.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Yes yes yes!
Själva problemet är väl inte så bra i sig men jag var stensäker på att det inte kunde va ett mjukvarufel

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Yes yes yes!
Själva problemet är väl inte så bra i sig men jag var stensäker på att det inte kunde va ett mjukvarufel

Naturligtvis är/var det inget mjukvaru problem, men när jobs kan ju säga nästan vad som helst och många köper det rakt av.