Windows update visar inte vad den vill uppdatera

Permalänk
Medlem

Windows update visar inte vad den vill uppdatera

vista 32bit

Får upp att det finns 2 important och en optional update avalible, men jag kan inte se vad detär för uppdateringar.
Finns inte webblösningen längre där man surfar in på Microsofts hemsida och får infon där?

Vill inte uppdatera om jag inte vet vad den installerar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har haft detta problemet ganska länge nu, så jag har startat om datorn några gånger sen det började.
http://www.hellis.me/update.JPG

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det nämnde du aldrig i första posten så det var svårt att veta utan min magiska kristallkula.

Att ominstallera sitt OS är ju inget givet val men kanske är det enda om det inte finns nån annan utväg. Idag har bara två uppdateringar släppts:

Security Update for Windows 7 for x64-based Systems (KB2032276)
Windows Malicious Software Removal Tool x64 - July 2010 (KB890830)

Permalänk

om du vill ha ett fullkomligt meningslöst svar...
jag hade samma problem, formaterade hdd och problemet var borta!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Ja sorry skulle ha skrivit det tidigare, är inte så sugen på att ominstallera för denna sakens skull.

Men kan windows update updatera programvara som inte är MS?
Tänker framför allt på quicktime som jag måste ha en äldre version av och det gör att jag får upp uppdateringsmeddelande var dag från quicktime. Men windows update kommer inte uppdatera det till mig väl?

Permalänk
Inaktiv

Nej, Windows Update fixar inte quicktime till dig, men att du inte installerar de uppdateringar som tillhandahålls verkar bra märkligt. Rädd för uppdateringen som tar hand om diverse aktiveringar?

Men jag har haft exakt samma problem - löst det med antingen en omstart av datorn eller helt enkelt bara installerat uppdateringarna - dom finns ju där av en anledning.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag inte uppdaterar quicktime är för det är APPLE, det är som betamax, helt uråldrigt och dåligt fungerande.
Men tyvärr måste jag ha quicktime, Sony Vegas kräver quicktime när det ska läsa mov/mp4 filer.
Och för att jag ska få både ljud och bild måste jag ha en gammal version av quicktime för Apple är så j**** kassa!
Det går inte ens stänga av deras fö****** uppdateringsprogram.

Men ok, då vet jag att jag kan uppdatera windows utan bekymmer

Permalänk
Medlem

Det här har jag sett även på W7. Vet tyvärr inte lösningen, kan vara dolda uppdateringar kanske?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ixion_:

Det här har jag sett även på W7. Vet tyvärr inte lösningen, kan vara dolda uppdateringar kanske?

Jag har klurat på den lösningen tidigare också, men så är inte fallet tyvärr - jag har provat. Även om man haft några dolda uppdateringar och väljer att återställa dessa i uppdateringslistan, syns det inget.

En omstart brukar dock hjälpa....men det känns som en dålig nödlösning istället för att hitta roten till detta lilla problem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Ett vida känt problem då.. Ska läsa igenom länkarna du bifogade och se om man blir klokare....

Permalänk
Medlem

Gammal tråd , jag vet.
Men om någon skulle googla på detta så framkommer ingen bra lösning på detta.
Microsoft har släppt en Fixit fil som åtgärdar detta problem åt er.
Bara att köra den så funkar det sen.
Den heter MicrosoftFixit50202 och går att ladda ner här:
http://support.microsoft.com/kb/971058

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Deejay_Alive:

Gammal tråd , jag vet.
Men om någon skulle googla på detta så framkommer ingen bra lösning på detta.
Microsoft har släppt en Fixit fil som åtgärdar detta problem åt er.
Bara att köra den så funkar det sen.
Den heter MicrosoftFixit50202 och går att ladda ner här:
http://support.microsoft.com/kb/971058

Ytterligare ett väldigt sent svar. Men detta löste inte problemet för mig.

Permalänk
Medlem

När det händer mig brukar jag starta om explorer.exe och då brukar uppdateringarna dyka upp.