SFF-tråden (bilder och diskussion)

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterbeer:

Klarar Asus M4A88T-I Deluxe / Zotac H55-ITX / Gigabyte GA-H55N-USB3 spela HD-material utan extra grafik-kort?

länkar till min tråd för köpråd till mitt mini-itx bygge

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Zotac H55-ITX och Gigabyte GA-H55N-USB3 har ju samam grafikkrets så bägge 2 fixar avkodning utav HD matrial.

Samma gäller Asus M4A88T-I Deluxe som har ett HD4250 inbyggt som också fixar avkodning utav .h264 matrial m.m.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde precis ny nätdel till mitt bygge inför kommande grafikkortsuppgradering. Såg imorse via RSS att priset på Silverstones 450W SFX-nätdel hade sjunkit rejält så beställde en omedelbart: Silverstone ST45SF 450W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Blir nog en väl behövd galleriuppdatering bara jag fått tag i grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Blir nog en väl behövd galleriuppdatering bara jag fått tag i grafikkort.

Åhå, najs prajs! Jag väntar med spänning.

Permalänk
Medlem

Hjälp med första HTPC

La in detta inlägg först på minhembio forumet, men utan svar så jag testar härinne istället.

Ska ge mig på att bygga min första dator som kommer att vara en HTPC. Först fick jag för mig att ett microATX system var det bästa, men nu har jag förstått att mini-ITX kanske blir det snyggaste att ha i TV möbeln.

Dessa komponenter har jag hittat:

Chassi: Silverstone Sugo SG05B 300w
Som HTPC är det värt att ha 450w istället?

MB: Zotac H55-ITX

Processor: Core i5 661 3,33ghz
Valde mellan denna och Core i3, och kände att i5 är bättre för framtiden(?). Vill ha en processor som klarar lite om man inte bara vill se film och strömmad media. Om det är marginell skillnad mot Core i3 så spar jag nog dock de extra 600 kr eller så.

Minne: Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333mhz CL9 2x2gb

HDD: Western Digital Caviar Blue WD25000AAKS 16MB 250Gb

Blu-ray: Sony Optiarc BC-5604H

HTPC är främst tänkt till att kolla Play kanaler och spela filmer/musik lagrade på en NAS. Ska även användas för surfning samt lite spel, t.ex. Civilization 5, men antagligen inte de tyngsta och nyaste spelen (behövs ett grafik kort??)

Ska använda mig av Windows 7 och ska köpa till ett Logitech Dinovo Edge tangentbord.

Vad tror ni? Funkar det? Kan jag få det mindre eller billigare?

Permalänk
Medlem

300W räcker gott och väl för de komponenter du har valt.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mygel:

La in detta inlägg först på minhembio forumet, men utan svar så jag testar härinne istället.

Ska ge mig på att bygga min första dator som kommer att vara en HTPC. Först fick jag för mig att ett microATX system var det bästa, men nu har jag förstått att mini-ITX kanske blir det snyggaste att ha i TV möbeln.

Dessa komponenter har jag hittat:

Chassi: Silverstone Sugo SG05B 300w
Som HTPC är det värt att ha 450w istället?

MB: Zotac H55-ITX

Processor: Core i5 661 3,33ghz
Valde mellan denna och Core i3, och kände att i5 är bättre för framtiden(?). Vill ha en processor som klarar lite om man inte bara vill se film och strömmad media. Om det är marginell skillnad mot Core i3 så spar jag nog dock de extra 600 kr eller så.

Minne: Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333mhz CL9 2x2gb

HDD: Western Digital Caviar Blue WD25000AAKS 16MB 250Gb

Blu-ray: Sony Optiarc BC-5604H

HTPC är främst tänkt till att kolla Play kanaler och spela filmer/musik lagrade på en NAS. Ska även användas för surfning samt lite spel, t.ex. Civilization 5, men antagligen inte de tyngsta och nyaste spelen (behövs ett grafik kort??)

Ska använda mig av Windows 7 och ska köpa till ett Logitech Dinovo Edge tangentbord.

Vad tror ni? Funkar det? Kan jag få det mindre eller billigare?

Båda är dualcore, i5an har liite högre klock annars inga större skillnader.
Ska du spela så måste du köpa grafikkort, det inbyggda räcker till HD film men några spel är inte att tala om.

Permalänk
Medlem

Något grafikkort som rekommenderas som är tyst för denna uppsättning?

Om jag slänger in ett grafikkort, kan jag gå ner till Core i3 och ändå bibehålla en ok spelprestanda (mest för att slimma budgeten)? Behöver jag kraftigare nätaggregat med ett grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mygel:

Något grafikkort som rekommenderas som är tyst för denna uppsättning?

Om jag slänger in ett grafikkort, kan jag gå ner till Core i3 och ändå bibehålla en ok spelprestanda (mest för att slimma budgeten)? Behöver jag kraftigare nätaggregat med ett grafikkort?

beror på grafikkortet ett GTS450 eller 5750 så klarar du dig på ett 300w ett GTX460/5770 så är nog ett 450w att rekommenderar för säkerhet skull.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk

Så, nu har man beställt iaf, i förhoppningen att kunna lira FM2011 (självklart utan att kolla på matcher)

Intel® Core i3 530, 2.93GHz
Sony Optiarc AD-7703S
Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX
Corsair Nova Series V64 64GB
Kingston ValueRAM minne - DDR3 2x2 GB

och för lagringen
My Book 3.0 2 TB

Nu är min fråga, dessa saker är tänkta att bo i ett Lian Li PC-Q09 som har ett 110W adapter-psu, klarar jag mig på det eller behövs ett extra, i såfall vilket?

Alternativet i chassi-väg just nu är annars Gigabyte i3140 som dock bara är 7cm hög, blir väl svårt med i3s processor-kylare? Denna har ett psu på 160W

Permalänk

Såg nu att det faktiskt är Lian Li PC-Q09F som listats som 09. F har ett vanligt nätagg på 150W.

Har kollat tester, moderkortet+cpun drar 123W maximalt, ssd drar 2W sen har jag läst att generellt drar minnena totalt 6W och Dvdn max 12W vilket totalt skulle bli 143W

Är 7W en för vågad/liten marginal? Har nån erfarenhet av Lian Li nätagg? Levererar dem enligt spec eller mindre/mer?

Permalänk

Tror ni det är möjligt att trycka in 2 stycken 3,5" hårddiskar i ett Silverstone Sugo SG05 om man kör på tex Asus AT3IonT-I Deluxe och bara en 2,5" hårddisk ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Tror ni det är möjligt att trycka in 2 stycken 3,5" hårddiskar i ett Silverstone Sugo SG05 om man kör på tex Asus AT3IonT-I Deluxe och bara en 2,5" hårddisk ?

Tja, det borde väl gå att tillverka ett HDD-fäste (3.5") som man kan skruva fast i chassits PCI-slots. Som ett sånt här fast för 3.5"-diskar: Newegg.com - Scythe Slot Rafter 2.5"-Drives (HDD/SSD) Mounter

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Skrivet av Lunait:

Tja, det borde väl gå att tillverka ett HDD-fäste (3.5") som man kan skruva fast i chassits PCI-slots. Som ett sånt här fast för 3.5"-diskar: Newegg.com - Scythe Slot Rafter 2.5"-Drives (HDD/SSD) Mounter

Hade tänkt om det gick att sätta en hårddisk mellan moderkortet och fronten utan fläkten som är där.Kanske det skulle gå att sätta en hårddisk där agget sitter ? Har tänkt köra nätagg som följer med moderkort och få den så tyst som möjligt så skulle gärna vilja kunna köra utan medföljande fläkt men kanske jag kollar på fel chassi ?

Där det är markerat med rött hade jag funderat på sätta en hårddisk

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Detta är sjukt intressant!! :), är själv sjukt sugen på en sånhär liten burk! (eller betydligt mindre än mitt HAF chassi.)

Hade dock velat komma relativt billigt undan och använda så mycket av det jag, som möjligt. Så min fråga är om någon vet något socket AM2+ moderkort där ute med ddr2. Eller är det kört? Jag har kollat lite , men inte hittat något . Måste även ha trådlöst. men i värsta fall hade man kunnat lösa med någon usb variant.

Som chassi har jag funderat på
Lian Li PC-Q08R mini-ITX Röd - Inet.se

Frågan är om det är en bra idé? mest för att jag vill få plats med många hårddiskar.
Sen är frågan om det går att klämma in Corsair H50 i den burken? Har ju en 120mm fläkt i toppen, men kanske tar i nätdelen eller nått?
Sen tycker jag det är schysst att man kan ta bort dom två nedersta hdplatserna och kunna få plats med riktigt långa grafikkort. Tex mitt 4870 ^^
Inte så optimalt när det kommer till kabeldragning men får se vad man kan göra. hehe

Någon som kan hjälpa mig reda ut dessa problem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har även jag kommit in i SFF världen.

Byggde mig i princip rakt av från denna mall Silent Home Server Build Guide | silentpcreview.com:
Chassi : Lian Li PC-Q08B
Moderkort: Zotac H55ITX-C-E
CPU: Intel Core i3 540
Minnen: 4 GB Corsair Value 1333 MHz
Kylning: Scythe Samurai ZZ + Zalman FanMate 2.
Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro 600 W
HDD: WD 1TB 10EARS (kommer flera och större diskar i framtiden)

Se galleri http://www.sweclockers.com/galleri/6298-sff-lian-li-pcq08b-tyst-nas

Det går in ett H50 i Lian Li-PCQ08. Lian Li PC- Q08 itx case : Specification & Feature - Page 9 - [H]ard|Forum
Radiator får befinna sig ovanför nätaggregatet.

Kabeldragningen är svår i chassit, men inte omöjlig.

Ubuntu 10.10 64-bitars fungerar,men det trådlösa kortet är satt ur funktion. I 32-bitars fungerar allt.

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Medlem

Eftersom jag delar intresset för SFF och nu har hittat den här fina tråden, så tänkte jag bara tipsa om en låda som troligen kan fungera om man har idéer till ett strömsnålt projekt:

Lian Li PC-Q09

Lådan rymmer mini-ITX moderkort, verkar ha en bra design dvs. med den optiska enheten nertill (värmen vill ju uppåt, varför lägga ett lock ovanpå?) och har extern nätdel på 110W, vilket gör att man inte kan välja vad som helst men mitt senaste projekt drar t.ex. under 80W vid full load (dock utan att DVD-brännaren är aktiv).

När jag byggde min låda så fanns inte den ovan nämnda lådan men det finns redan planer på nya projekt :).

Mitt senaste projekt: Mini-ITX-dator i ek
Det fick lite extra uppmärksamhet genom artikeln: Tuffa byggen i SweClockers galleri

Och så slutligen, är det någon som har testat SpeedFan till moderkortet Sapphire IPC-AM3DD785G ?
Med K10stat styr jag processorn framgångsrikt men det vore inte fel med ytterligare kontroll av CPU-fläkten.

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag ska troligen byta ut mitt chassi och moderkort mot lite mindre.
Jag kommer troligen köpa ett Lian Li PC-Q08B mini-ITX Svart - Inet.se och antingen ska jag köpa ett Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX - Inet.se eller ett begagnat DFI LanParty LP MI P55-T36. Vad skulle ni kört på? Har läst att på gigabytes så är det inte många cpu fläktar som passar, passar tillexempel Scythe BIG Shuriken på DFIs moderkort?

Tacksam för svar!
Mvh Coffe.

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe13:

Tjena! Jag ska troligen byta ut mitt chassi och moderkort mot lite mindre.
Jag kommer troligen köpa ett Lian Li PC-Q08B mini-ITX Svart - Inet.se och antingen ska jag köpa ett Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX - Inet.se eller ett begagnat DFI LanParty LP MI P55-T36. Vad skulle ni kört på? Har läst att på gigabytes så är det inte många cpu fläktar som passar, passar tillexempel Scythe BIG Shuriken på DFIs moderkort?

Tacksam för svar!
Mvh Coffe.

P55an är helt klart att föredra nackdelen är dock USB3 som den inte har, du får inget nytt på garantin om det skulle gå sönder då dom inte tillverkas längre, inget stöd för inbyggd gpu om du vill göra om det till HTPC.

Ang kylaren så blir problemet det omvända, med Gigabyte så får kylaren inte plats om man ska ha något i PCI-E porten och med P55 kortet så får den inte plats då den kommer sticka ut åt andra hållet. Scythe Shuriken skulle kanske fungera då den inte är lika fläskig annars får du satsa lite mer cash på en Prolimatech Samuel 17 som är riktigt fin vad jag sett om bör passa båda men då får du pynta ~450kr inkl frakt från Tyskland då jag inte hittat den på Svenska marknaden.

Gaming in Tight Spaces: Mini-ITX (featuring Gigabyte, Silverstone, and Prolimatech) | Overclockers
Här finns lite sköna bilder på Samuel 17 och Gigabyte brädan, kylaren ska prestera bra i dom testerna jag sett dessutom så quad på Mini-ITX behöver inte vara en klockfri historia men då får man pynta också då den ej finns i Sverige än men i Tyskland går den att köpa för ca 40euro exkl frakt och fläkt.

XtremeSystems Forums - View Single Post - Holy Moly GIGABYTE miniITX H55N-USB3 rocking d i5 655K@4.9GHz 3DMARK06 on air cooling
Här är en bild med Scyther Shiruken vanliga ser det ut som och Thermalrights AX-140 eller vad den heter som ser ut att passa både Gigabyte och Zotac brädan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

P55an är helt klart att föredra nackdelen är dock USB3 som den inte har, du får inget nytt på garantin om det skulle gå sönder då dom inte tillverkas längre, inget stöd för inbyggd gpu om du vill göra om det till HTPC.

Ang kylaren så blir problemet det omvända, med Gigabyte så får kylaren inte plats om man ska ha något i PCI-E porten och med P55 kortet så får den inte plats då den kommer sticka ut åt andra hållet. Scythe Shuriken skulle kanske fungera då den inte är lika fläskig annars får du satsa lite mer cash på en Prolimatech Samuel 17 som är riktigt fin vad jag sett om bör passa båda men då får du pynta ~450kr inkl frakt från Tyskland då jag inte hittat den på Svenska marknaden.

Gaming in Tight Spaces: Mini-ITX (featuring Gigabyte, Silverstone, and Prolimatech) | Overclockers
Här finns lite sköna bilder på Samuel 17 och Gigabyte brädan, kylaren ska prestera bra i dom testerna jag sett dessutom så quad på Mini-ITX behöver inte vara en klockfri historia men då får man pynta också då den ej finns i Sverige än men i Tyskland går den att köpa för ca 40euro exkl frakt och fläkt.

XtremeSystems Forums - View Single Post - Holy Moly GIGABYTE miniITX H55N-USB3 rocking d i5 655K@4.9GHz 3DMARK06 on air cooling
Här är en bild med Scyther Shiruken vanliga ser det ut som och Thermalrights AX-140 eller vad den heter som ser ut att passa både Gigabyte och Zotac brädan.

Det är ett svårt val... Men tror jag faktiskt tar gigabyte kortet, känns väldigt viktigt med garanti för mig.
Sen kan jag spara ihop lite och sedan kanske beställa en Samuel 17.

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Inaktiv

Gigabyte-kortet är det bättre valet i dagsläget, dels för att den faktiskt tillverkas (till skillnad från DFI's kort) men också då denna har en hel del fördelar. En SATA-kontakt till samt lite bättre överklockningsmöjligheter och möjligheter att få grafik via kompatibla processorer vilket gör att PCI-e anslutningen kan användas till annat.

Själv köpte jag mitt DFI MI P55-T36 i januari och jag är förvisso mycket nöjd med den men i dagsläget hade jag definitivt tagit Gigabytes kort istället.

Gigabytes kort ska enligt tidigare rapporter klara av att använda Thermalrights AXP-14 ihop med grafikkort. Finns säkert fler kompatibla kylare men denna kombination är känd och ska fungera bra vad jag förstått.
Thermalright AXP-140 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om CPU-kylare

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! ett stycke gigabyte moderkort är nu beställt!:) Sen ska jag vänta in lite pengar och troligen beställa ett Lian Li PC-Q08B mini-ITX Svart - Inet.se. Har ni några andra tips på chassin i den prisklassen?

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av coffe13:

Tack för hjälpen! ett stycke gigabyte moderkort är nu beställt!:) Sen ska jag vänta in lite pengar och troligen beställa ett Lian Li PC-Q08B mini-ITX Svart - Inet.se. Har ni några andra tips på chassin i den prisklassen?

Lian Li PC-Q08 samt Silverstone SG05, SG06 och SG07 som gäller i mitt tycke.

Finns ett par till, Fractal Designs burk förslagsvis, men dessa har en del jobbiga nackdelar som gör de rätt ointressanta för prestandainriktade byggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Lian Li PC-Q08 samt Silverstone SG05, SG06 och SG07 som gäller i mitt tycke.

Finns ett par till, Fractal Designs burk förslagsvis, men dessa har en del jobbiga nackdelar som gör de rätt ointressanta för prestandainriktade byggen.

Okej, men då blir det nog PC-Q08, SG05 har bara plats för 1 hdd, det är för lite och SG06 hittade jag inte någonstans och SG07 kostade alldeles för mycket.

Har funderat lite och jag börjar bli lite sugen på SG05, tror ni mina delar kommer klara sig o på 300w?

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

J&W:s mini-AM3-kort testat av bit-tech: J&W Minix 890GX-USB3 Review | bit-tech.net
Verkar tyvärr ha en del brister.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Bygger med ASUS AT5IonT-I

Leker med mitt första mITXbygge. Hade hemknåpat mini-chassi utan fläktar först, men som flera säkert redan märkt så blir kortet rejält varmt utan fläktlösning. Beställde ett Lian-li PC-Q09FB igår, och hoppas nu att det fungerar bättre. Frågan är vad man ska göra med det PicoPSU 160XT som blir över....

Visa signatur

SpelBork: i9 10900K | Prime Z490-P | Mesh | 32GB | 3TB | GTX780Ti
GarageServer: HP MicroServer | Xeon 1265L | 16GB | 8TB | UNRAID
EnExtraBork: HP MicroServer | Xeon 1265L | 4GB | 8TB | Hmmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wunderbaum123:

Leker med mitt första mITXbygge. Hade hemknåpat mini-chassi utan fläktar först, men som flera säkert redan märkt så blir kortet rejält varmt utan fläktlösning. Beställde ett Lian-li PC-Q09FB igår, och hoppas nu att det fungerar bättre. Frågan är vad man ska göra med det PicoPSU 160XT som blir över....

Kommer det galleri? Är också rätt sugen på det chassit, hade varit kul om du kan ta några bilder

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av wunderbaum123:

Leker med mitt första mITXbygge. Hade hemknåpat mini-chassi utan fläktar först, men som flera säkert redan märkt så blir kortet rejält varmt utan fläktlösning. Beställde ett Lian-li PC-Q09FB igår, och hoppas nu att det fungerar bättre. Frågan är vad man ska göra med det PicoPSU 160XT som blir över....

När jag provade det kortet helt utan låda i ett normaltempererat rum så stabiliserade sig temperaturen (obelastad) runt 70 grader. Börjar jag belasta kortet med avkodning av film så steg temperaturen med ytterligare 10-15 grader. Monterades moderkortet i ett chassi (provade två olika typer) så steg temperaturen än mer (avbröt strax under 100 grader p.g.a. högfrekventa pip). Nu är kortet fläktkylt och fungerar riktigt bra...

Permalänk
Skrivet av NiklasN:

Kommer det galleri? Är också rätt sugen på det chassit, hade varit kul om du kan ta några bilder

Det ska väl kunna ordnas när låddan väl landat på måndag

Visa signatur

SpelBork: i9 10900K | Prime Z490-P | Mesh | 32GB | 3TB | GTX780Ti
GarageServer: HP MicroServer | Xeon 1265L | 16GB | 8TB | UNRAID
EnExtraBork: HP MicroServer | Xeon 1265L | 4GB | 8TB | Hmmm

Permalänk
Medlem

Har precis satt ihop ett litet paketet men får inte skiten att fungera. Är det några kända fel med gigabyte g55n som ni känner till?

Problemet som uppkommer är att så fort installationen är klar med windows så kommer jag in i windows där jag väljer användarnamn, oftast stannar den vid val av användarnamn och datorn startas om, och om igen
Gigabyte h55n
core i5 650
4gb corsair ddr3
Intel x25 120GB

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Har precis satt ihop ett litet paketet men får inte skiten att fungera. Är det några kända fel med gigabyte g55n som ni känner till?

Problemet som uppkommer är att så fort installationen är klar med windows så kommer jag in i windows där jag väljer användarnamn, oftast stannar den vid val av användarnamn och datorn startas om, och om igen
Gigabyte h55n
core i5 650
4gb corsair ddr3
Intel x25 120GB

Använder du inbyggda gpun så har jag läst en som klaga på att det inte funka som det skulle, du får söka lite om du hittar någon lösning på problemet kanske en bios uppdatering om du har ett PCI-E grafikkort du kan stoppa in så länge.