Iphone Ios 4.0.1 ute nu

Permalänk
Melding Plague

Iphone Ios 4.0.1 ute nu

Apple släpper en ny version av operativsystemet Ios som ska rätta till en felaktig algoritm för signalstyrkan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bättre en vad den i själva verket är? Trodde folk hade klagat på motsatsen.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Väntar med spänning på morgondagen, skall bli kul och höra hur dom tänkt fixa det verkliga problemet.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

iOS* iPhone*

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggleforce:

iOS* iPhone*

Wikipedia:Skrivregler - Wikipedia

Citat:

Versalisering och företagsnamn [redigera]
Se artikeln om versalisering för råd om var stora bokstäver ska användas.
Företagsnamn skrivs enligt svenskt standard och inte nödvändigtvis som företagets marknadsavdelning vill.
Skriv inte: "Med ACME(R) iCleaner(TM) dammsugaren kan ..."
Skriv: "Med Acme Icleaner-dammsugaren kan ..."

Permalänk
Medlem

Här borde vara något mer än just stapelfelet, den ligger på 380MB för mig...

EDIT: Enda skillnaden jag har märkt är att jag har tappat 3 staplar i täckning...

Permalänk
Medlem

Är de ens värt att uppdatera från ios 4.0 ? Om man har 3gs?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

EDIT: Enda skillnaden jag har märkt är att jag har tappat 3 staplar i täckning...

Working as intended! 380MB kvalitet rakt igenom

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Är de ens värt att uppdatera från ios 4.0 ? Om man har 3gs?

Det lär ju vara något mer så ja. Men inte om du jailbreakat den såklart...

Skrivet av Greve_Peter:

Väntar med spänning på morgondagen, skall bli kul och höra hur dom tänkt fixa det verkliga problemet.

Antingen inte alls, dela ut gratis bumpers eller börja sälja en reviderad version med någon form av beläggning utanpå antennen. Men enligt RF-injengörer så lär inte det hjälpa eftersom det är närheten till antennen som är problemet.

Skrivet av Hotfuzz08:

Bättre en vad den i själva verket är? Trodde folk hade klagat på motsatsen.

Grejen är att du får fem pluppar för större delen av signalstyrkegrafen. Från -51 dB till -91 dB är fem pluppar. Resterande 22 dB fördelas på fyra pluppar och däri ligger problemet.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Antingen är jag totalt naiv, eller kan det rentav vara så att min 3gs fått en eller kanske två staplar mer än förut. Jag bor ute på landsbygden (nej, inte mitt ute i ingenstans) och är inte bortskämd med bra täckning, snarare tvärtom. Här pendlar det mellan en eller två staplar och "ingen service". Dock beror det nog mest på att jag har telenor skulle jag tro, men det var konstigt nog bättre täckning med samma abonnemang på min förra telefon. Men jag vill tro att det skett en förändring, fast möjligt att jag förhastar mig. Så får väl avvakta lite till.

Edit. Jag förhastade mig. Nu är jag på "ingen service" igen. Allt är som vanligt, det vill säga- det pendlar något enormt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Working as intended! 380MB kvalitet rakt igenom

Indeed, men det var nog en liten svacka, ligger som det gjorde innan nu, stabila 4 pluppar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha "Steve Jobs’ defense? He was holding his phone in the wrong hand so he didn’t actually hear the warning."

Skrivet av Cwittler:
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Någon som har koll om denna uppgradering fixar så mailprogrammet inte hänger sig som det gör nu. Blir galen varje gång jag måste starta om nallen. Snart blir det att går tillbaka till iOS 3.X.X annars :@

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Någon som har koll om denna uppgradering fixar så mailprogrammet inte hänger sig som det gör nu. Blir galen varje gång jag måste starta om nallen. Snart blir det att går tillbaka till iOS 3.X.X annars :@

Det kan du inte göra om du kör 3GS btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Det kan du inte göra om du kör 3GS btw

Nedgradera eller fixa problemet??

Visa signatur