Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2001

Vattenpipa i Göteborg

Jag och min sambo längtar tillbaks till Marocko. Så någon som vet en bra butik som säljer bra pipor, god tobak ock kol. I Göteborg alltså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Skit i det, svårt att hitta något onyttigare.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home@Trollhättan
Registrerad
Apr 2004

Om du åker till Angereds centrum, bergsjön funkar nog lika väll(de jag kan komma på).
Annars så säljs de i otroligt många små kiosker runt om
Men då är de oftast inte stora modeller.
För att vara stereotypisk, kolla i kioskerna alla kallar "turkaffärer". Hitta själv en runt saluhallen i gbg för 2-3 år sen, stor med 2 rör. Funkar än idag

Lycka till!

Irish today, hungover tomorrow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av RedFLip:

Haha, burned!

Om du åker till Angereds centrum, bergsjön funkar nog lika väll(de jag kan komma på).
Annars så säljs de i otroligt många små kiosker runt om
Men då är de oftast inte stora modeller.
För att vara stereotypisk, kolla i kioskerna alla kallar "turkaffärer". Hitta själv en runt saluhallen i gbg för 2-3 år sen, stor med 2 rör. Funkar än idag

Lycka till!

Va det jag tänkte, får se om jag kan hitta något som är lite bättre än skiten man kan hitta i riktiga turkbutiker i Turkiet som dom säljer till stackars turister
Sjuka är att jag bodde i Bellevue/Gammlestan (många bra "arab" butiker där) ett par år utan att reflektera över bra vatenpisps försäljare och fattade vittsen med vattenpipa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2008

Finns en indisk butik i Backaplan som har

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nordpolen.
Registrerad
Maj 2004

Ska finnas i åtminstonde en turkaffär i biskop, så om du inte hittar någon annanstans kan du åka dit o kolla

edit: Biskopsgården alltså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

Annars kan jag rekommendera Vattenpipan.com :: Vattenpipan.com
Vet inte hur de ligger till i pris nu men när jag handlade för några år sedan hade de riktigt bra erbjudande på en vattenpipa.

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Finns en butik bredvid Orienthuset i Gamlestan som säljer vattenpipor, om jag vill minnas rätt. Sen finns det en butik vid Grönsakstorget som säljer pipa plus alla tillbehör. Ligger precis bredvid en asiatisk livsmedelsbutik. Vet inte vad den heter dock, gå mot Saluhallen så hittar du den nog.

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Rich:

Sen finns det en butik vid Grönsakstorget som säljer pipa plus alla tillbehör. Ligger precis bredvid en asiatisk livsmedelsbutik. Vet inte vad den heter dock, gå mot Saluhallen så hittar du den nog.

Den ligger ner mot vallgraven, i samma kåk som biopalatset. Jag och sambon har köpt vår pipa där och brukar köpa både tobak och kol där med.
Trevligt folk som har butiken dessutom!

» Intel Pentium G4560 » 8 Gb DDR4 » ASUS GTX 660 Ti CUIIOC 2Gb » 128Gb SSD
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

"kom in och veta fina priser" och "mycket billight" tror jag det står på dörren också

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av glemmy:

Annars kan jag rekommendera Vattenpipan.com :: Vattenpipan.com
Vet inte hur de ligger till i pris nu men när jag handlade för några år sedan hade de riktigt bra erbjudande på en vattenpipa.

Alltså helvete, 35 lök för en vattenpipa?

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004

har för mig att man åker förbi en affär med mycket vattenpipor och annat i fönstret när man åker spårvagn 9. precis efter mariaplan i majorna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Pipan är väl inga problem och hitta.... men vart fan hittar man tobaken??

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

hehe ja å en polare byggde en egen vattenpipa av en gammal Petflaska lite pvc slang silvertejp och lite annat smått och gott jag hadde liggandes i garaget

funkar ypperligt till både det ena och det andra.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.