Acer Aspire 5943G vs MSI GX640

Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5943G vs MSI GX640

Tjena, jag är på jakt efter en dator som klarar av att spela CS:S, WoW osv utan fpsdrop.
Nu har jag fastnat mellan de här 2 alternativen. Jag vet inte vilken av dem jag ska välja.

Om vi bryter ner dem till ren prestanda så ser vi:

5943G
*Intel Core i5 450M
*Mobility Radeon HD 5850 (GDDR3)
*4GB RAM-minne (DDR3)
*LED bakgrundsbelysning
*1366x768 (16:9)
* +Snygg design

GX640
*Intel Core i5 450M
*Mobility Radeon HD 5850 (GDDR5)
*4GB RAM-minne (DDR3)
*1680x1050 (16:10)
*FireWire
* -Design

Jag har suttit här och läst varje dag om hur stor skillnad GDDR5vs3 skulle göra, och är skillnaden verkligen så stor. Kommer det ha någon betydelse i spelen jag ska spela? Kommer man märka en drastiskt FPS-höjning om man kör med GDDR5 t ex. (~40FPS)

Tack på förhand.

Permalänk

Det är ganska stor skillnad på 5850 med gddr3/5. Men vad gäller spelen du nämner så är nog inte skillnaden speciellt stor, det skulle vara i WOW då som kan bli ganska krävande vad jag har förstått.

Tycker fö. att msi'n är vassare pga. upplösningen.

Permalänk
Medlem

Kollar också på dessa, tråkigt att MSIn är så förbannat mycket fulare.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Just i fallet 5850m så är gddr5 extremt mycket snabbare. Ett 5850 med gddr3 är inte mycket snabbare än ett klockat 5650m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Just i fallet 5850m så är gddr5 extremt mycket snabbare. Ett 5850 med gddr3 är inte mycket snabbare än ett klockat 5650m.

Okej, tråkigt att höra. Konstigt val av acer kan man tycka?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak88:

Okej, tråkigt att höra. Konstigt val av acer kan man tycka?

Billigt val, och de flesta som köper den vet inte skillnaden på GDDR3/5.

Permalänk
Medlem

Kommer nog vänta ett tag tills jag hittar ett bra alternativ. Tycker många av de välpresterande laptopsen jag hittar har sjukt ful och plastig design. Bara ovannämnda acer som faller i smaken. Sony tycker jag har shysst och bra design men värdelös hårdvara för det mesta... argh

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!