laptop kylare, vilken är bra?

Permalänk
Medlem

laptop kylare, vilken är bra?

Tja!, har köpt med en Acer 5943G, men tycker att den är lite varm vid spel och idle. Vid idle den runt 45-50. Har tänkt på en Zalman NC-2000. Men kom gärna med förslag!. Tack i förhand!

PS: Vet inte om jag gjorde tråden i rätt del av forumet.

Permalänk
Medlem

NC-2000 är den absolut bästa kylpadden jag någonsin ägt! En solklar 10 då den alltid lyckas kyla ner min Dell från att bli varm. Enda nackdelen är att Zalman kunde lagt flera fläktar i den då den endast har två st - och har plats 4. Undrar dock om man själv kan koppla in flera fläktar.

Visa signatur

Microsoft Surface Pro || Core i5-3317U CPU 1.7Ghz (2,6Ghz Turbo) | 4GB | Intel HD Graphics 4000 | 64GB SSD + 64GB MicroSD + USB 3.0| Surface Pro Pen | MS Surface Type Cover 2 |
Intel NUC D54250WYK||Intel® Core™ i5-4250U | 16 GB RAM | 128GB SSD | Intel® HD Graphics 5000, 1x Mini DP, 1x Mini-HDMI , Gigabit-nätverk, 4x USB 3.0

Permalänk

Har också en nc2000 som jag är mkt nöjd med, jag har dock sett flera kylplattor med 3x120mm fläktar och nån med en stor jättefläkt som lär funka väldigt bra. Det är ganska glest med svenska tester av kylplattor men det finns en del utländska om du googlar.