ASUS UL50VT-XX020V vs. ASUS UL50VT-XO085V vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem

ASUS UL50VT-XX020V vs. ASUS UL50VT-XO085V vad är skillnaden?

Tjena!

Stirrar mig blind på vad som är den stora skillnaden på dessa två förutom priset, färgen och hårddiskens storlek. Varje gång man läser ett test på UL50VT är det alltid olika versioner. Hur vet man vilken man ska ha?

ASUS UL50VT-XO085V Intel Core 2 Duo SU7300 1.3GHz / 4GB / 640GB / LED15.6 / DVDRW / Win 7 Home Premium - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige

och

ASUS UL50VT-XX020V Intel Core 2 Duo SU7300 1.30GHz / 4GB / 500GB / TFT15.6 / DVDRW / Win 7 Home Premium - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige

Vad är det man betalar extra på på X0085V? känns inte som om det ska vara så stor skillnad på de olika VT modellerna men varför göra man så många olika varianter på samma laptop?

Permalänk
Medlem

Som du säger: HD-storlek, och så är möjligtvis skärmen något annorlunda - det är lite svårt att tyda.

Mer kunniga personer kanske får rätta mig, men jag har för mig att serienumret efter själva modellbeteckningen byts ut ganska flitigt - hos vissa tillverkare räcker det med att en komponent byts ut till en likvärdig men annorlunda. Titta på specifikationerna och priset, besluta därifrån och bry dig inte alltför mycket. De släppte tex. en version av UL30VT med nytt serienummer som jag tror var identisk förutom att den kom bundlad med Norton AV och en väska...