Få bort coca cola fläckar från tapet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Få bort coca cola fläckar från tapet...

Hej!

Käkade i vardagsrummet igår, då råkar jag välta den jävla colaflaskan, som såklart inte är helt stängd, och den bara sprutar som in i helvete, och efter är det cola i hela jävla vardagsrummet. Det har hamnat massa jävla cola på tapeten, hur gör jag för att få bort det. Har testat med att försöka sudda, har läst om att det ska funka, det funkar nästan.

En tanke jag har är att sandpappra lite lätt, och då få bort skiten...men då är ju hela jävla tapeten ljusare än vanligt.

My name is legion, for we are many.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Måla över?

Kanske de går bort med vatten och citron? Ingen aning

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Färg på tapeten?

Svamp + vatten skulle jag testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

Är ju vattenlösligt så en trasa med varmt vatten borde funkar bra kan man ju tycka.

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
MLAMÖ!!!!!!!!
Registrerad
Mar 2004

Varmt vatten, trasa och en droppe diskmedel i bara. Fungerade för mig efter en kräftskiva och en bricka med grogg som tappades i hallen

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Det hände dock igår, borde funka idag också va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Cropsgrinder:

Det hände dock igår, borde funka idag också va?

Är väl bara att testa?
Lär ju inte lossa lättare om du väntar ännu längre.

En liten olycka skedde på en fest och ett vinglas krossades. Skvätte på väggen. Den väggen tapetserades om. Men cola är förhoppningsvis lättare att få bort än rödvin.

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2006

Får nog bli omtapetsering
Ska köpa galltvål imorrn, se om det funkar.