Hur kopplar man in ett enkelt Telejack?

Permalänk
Medlem

Hur kopplar man in ett enkelt Telejack?

Tjena.

Nu är det så här att jag har beställt bredband till min lägenhet(nyligen flyttat hemifrån).
Och föregående ägarna valda att klippa av telejacket som fanns där för att hon tyckte det var snyggare utan(hon använda bara mobil). Sladdarna är av färgerna Blå, Vit, Turkos, Lila.

Nu undrar jag, hur jag gör för att koppla ett helt enkelt telejack(utanpåliggande, spelar ju ingen roll iofs.)
Vilka färger ska jag koppla och var?

En polare sa att jag bara skulle koppla Blå och Vit och låta dem andra hänga, var ska jag koppla den Blåa och den Vita då?

Det ska fungera till Bredband och Bredbandstelefoni.

Tack som fan på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

jag lyckas verkligen inte förstå det där... Pinsamt
Jag har tittat på den innan under kvällen också, men jag får verkligen inte ihop hur jag ska koppla det..

Permalänk
Medlem

Är der en hyresrätt så säger du ju bara till hyresväden o fixa det!

Permalänk
Medlem

Om du har ett hederligt gammalt telejack med skruvplintar, så testar du först att ansluta blå och vit till de nedre skruvarna, spelar ingen roll på vilken sida färgerna sitter, så länge dom sitter längst ner, sen kan testa om det fungerar, gör det inte det så testar du med lila och grön.
Vanligtvis brukar det vara vit och blå som är "the shit" så att säga, detta kräver ju att du antingen har ett telefon eller internetabbonemang så du har något att testa med.

Och är det så att det är hyresrätt så ber du vaktmästarn fixa om du inte vill pilla själv.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Tack sYph. Nu blev det helt plötsligt mycket enklare!