Permalänk
Medlem

Bärbar för 6000:-

Hej

Detta är enkelt vill ha länk på erat tips till bästa bärbara datorn för ca: 6000:-

Mest för att använda till spel så som (cs, wow, cod4 o wc3) alltså inte jätte-krävande spel.. sen till media och att surfa.

Men finns så mkt om man letar på internet, och jag har ingen koll så vet inte ens var jag ska börja!

Här är de jag är mest inne på nu! Elgiganten - HP G62-A12SO Laptop

WEBHALLEN.com - Packard Bell EasyNoteTJ75 - Core i3 330 / 4GB / 320GB / 15.6" LED / ATI HD5470 / Win 7 HP

Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Säg gärna vad som e bra eller dåligt med dem! Och ge tips på bättre, för samma budget!

Tar tacksamt emot alla tips! =D

Permalänk
Medlem

Funderar på Acer Aspire 5551G. Verkar vara ett okej pris för en dator som klarar lite saker iaf. 5650 är väl spjutspetsen men processorn har jag ingen som helst aning om.

Flickan var och köpte en sån här i början av veckan, tyckte den verka vara i ett ganska hållbart skick, förutom att dvd-läsaren var lite racklig som en felskruvad ikea hylla. Hade tänk använda datorn nu när jag börjar plugga, till programmering och ev. lite spelande på skoltid:D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av creutz93:

Hej

Detta är enkelt vill ha länk på erat tips till bästa bärbara datorn för ca: 6000:-

Mest för att använda till spel så som (cs, wow, cod4 o wc3) alltså inte jätte-krävande spel.. sen till media och att surfa.

Men finns så mkt om man letar på internet, och jag har ingen koll så vet inte ens var jag ska börja!

Här är de jag är mest inne på nu! Elgiganten - HP G62-A12SO Laptop

WEBHALLEN.com - Packard Bell EasyNoteTJ75 - Core i3 330 / 4GB / 320GB / 15.6" LED / ATI HD5470 / Win 7 HP

Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Säg gärna vad som e bra eller dåligt med dem! Och ge tips på bättre, för samma budget!

Tar tacksamt emot alla tips! =D

Hp:n kan du glömma för spel, alldeles för dåligt grafikkort. PB har bra cpu men tveksam grafik, räkna med att spela på låga inställningar. Acern är definitivt bäst lämpad till spel även om cpu:n är något sämre än PBns.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)