Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säderköping
Registrerad
Jul 2010

Acer Aspire 5551G

Tjenare.

Jag är i stort behova av en ny bärbar dator då min gamla är allt för slö för att flyta fint i nyare spel eller dom senaste raiderna i wow. Jag studerar för fullt och lyckades inte få tag i något sommarjobb så budgetten jag har i nuläget är ca 6000kr.

Datorn ska främst vara anpassad för gaming, men självklart kommer en del surfande och filmtittande o.s.v. att utföras på den.

Det som värdesätts mest gällande datorn är att den ska klara av spel på en så hög nivå som möjligt för min budgett samt att den måste fungera med olika nätverk då jag kommer flytta den fram och tillbaka mellan olika trådlösa nätverk.

Jag har kollat runt och kommit fram till att Acer Aspire 5551G verkar som en helt schysst dator för budgetten då den finns för 5990 på elgiganten
(Elgiganten - Acer Aspire 5551G).

Det jag nu undrar över är om den kommer klara de behov och de krav jag har på datorn jag ska köpa?
Jag undrar även vart flaskhalsen sitter i datorn.

Tackar för svar och tar gärna emot tips på bättre datorer i prisklassen som passar mina behov om sådanna finns att hittas på marknaden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boliden
Registrerad
Jun 2004

För 6k får du ingen laptop med vassare grafik än 5551G. Flaskhalsen är väl cpu:n som inte riktigt når upp till till intels i3/i5-modeller. I spel bör det dock inte vara nån större skillnad mot dessa modeller. Men ska du ta ett steg upp så är det väl främst Acer 5740G som är intressant men då får du lägga upp minst 800 till.

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)