CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Cdon.com

CDON.com: Hemelektronik

Hallå SweClockers!

Nu finns även CDON.com här!

CDON.com brukar inte förknippas med Datorer & Datortillbehör, då vi är betydligt större på andra områden,
dock har vi gjort ett antal satsningar på Hemelektronik fronten, som gör att vi är att
räkna med.

I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Passa på att tipsa om nya produkter eller önska nya funktioner i butiken.

Vi kommer endast att vara tillgängliga och besvara frågor/synpunkter i denna tråd, och det går givetvis även bra att skicka privata meddelanden.

Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar.

Kontaktuppgifter
Adress: CDON.COM - DVD, film, musik, spel, böcker och elektronik
Kundtjänst: http://cdon.se/kundservice/

Med Vänliga Hälsningar,
Edin med personal
CDON.com

Visa signatur
Permalänk

Välkommna!

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Najs Men antar att ni kommer ta in komponenter osv? För annars är det här lite fel forum att satsa på skulle jag tro

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Välkommen!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har handlat på CDON i flera år och alltid varit nöjd med priser och leveranstid etc.

Den 30/6 beställde jag tre artiklar varav en CD-skiva med leveranstid "4-6 arbetsdagar". Varan har än idag, nästan en månad senare, inte levererats och CDONs kundtjänst kan inte svara på när den kan tänkas komma. Kundtjänsten har dock svarat snabbt på mina frågor och även under helgen så det är naturligtvis positivt.

Det står fortfarande leveranstid 4-6 dagar på artikeln (001000013041) trots påpekningar till kundtjänster om just detta.

Jag kommer att fortsätta att handla på CDON men leveranstiden på min senaste drar definitivt ner mitt omdöme.

Uppdatering: Ser i det första inlägget att ni gärna vill undvika poster om specifika beställningar etc. Min tanke med inlägget är mestadels att upplysa er om att leveranstiden på hemsidan måste stämma, framförallt om ni nu vill satsa på elektronikbranschen.

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på era standardsvar

Hej,

Till att börja med vill jag säga att jag för det mesta när jag handlar hos er är mycket nöjd. Ni erbjuder snabba leveranser och har ofta rabatter att man får med nåt extra rätt billigt som man gärna slänger med, ni tjänar på det och jag blir glad, win-win alltså ; )

Det jag däremot blir irriterad på är svaren man får av er leveransavdelning när man efterfrågar en viss platta. Jag lyssnar själv mycket på SACD och förösker få tag i titlar från svenska leverantörer så gott det går (för att slippa bli lurad i första hand - eBay är ofta bra men inte alltid). När jag då vet att en titel finns som SACD och undrar vad det kostar att ta in en sån, får man 9 av 10 gånger standardsvar med att man ska vända sig till nån webplats där alla titlar finns listade... Inte direkt det svaret man vill ha när man vet att inport av varan i så fall blir ganska exklusiv och garanterat inte kommer finnas med - hur många lyssnar på SACD liksom..?

Då tar jag hellre ett svar att; det är inte lönsamt för oss att plocka in såna ordrar så tyvärr kan vi inte erbjuda detta. Dock tycker jag detta är ganska märkligt då man ibland köper inporter för upp mot 600-700 spänn, så detta borde väl också gå att lösa..?

Hur resonerar ni kring detta, vore tacksam för svar!

//Niklas

Permalänk
Medlem

Kommer ni leverera Starcraft 2 på releasedagen?

Permalänk
Medlem

har en liten snabb fråga.. ni har så att man kan köpa och ladda ner need for speed world online och det står att man ska få börja 7 dagar tidigare.. så med tanke på att det kommer ut den 27e så om man köper det så får man börja spela nu direkt ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Vars fan är mina spel?

Beställde 2st Bad Company 2 till PC i söndags, det stod 1-3 vardagar leveranstid, men de har inte kommit än

Tycker det är dåligt att det står 1-3 dagar fast det inte är så.

OBS. Det här är en fråga angående kritik om servicen (imo iaf) så det kan ni besvara ^^

Skrivet av norrby89:

har en liten snabb fråga.. ni har så att man kan köpa och ladda ner need for speed world online och det står att man ska få börja 7 dagar tidigare.. så med tanke på att det kommer ut den 27e så om man köper det så får man börja spela nu direkt ?

NFS world är ju gratis

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Vad kommer ni satsa på? Kommer ni satsa på hela paketet dvs Hög presterande datorer, Budget datorer, Mini små datorer m.m.

Permalänk
Skrivet av norrby89:

har en liten snabb fråga.. ni har så att man kan köpa och ladda ner need for speed world online och det står att man ska få börja 7 dagar tidigare.. så med tanke på att det kommer ut den 27e så om man köper det så får man börja spela nu direkt ?

Det står så här på CDON under spelet:

När du bokar ett spel på On Demand så läggs produkten under 'Mina produkter - Spel' på redownloadsidan. Du kan sedan logga in på redownloadsidan på releasedagen (00:01) och börja ladda ner ditt spel. Produktnycklar publiceras på redownloadsidan samt skickas ut per e-post.

Konstigt att det står 7-dagars försprång

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni borde införskaffa lite komponenter, gärna rejäla grejer

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Välkommen till forumet, CDON!

Ni har länge varit min favoritbutik för film/musik/spel och är den butik jag normalt sett väljer att handla ifrån.
Men efter att ni i år började skicka enklare försändelser med klimat-post uppskattas inte då det tar för lång tid för försändelsen att komma fram. Jag har kontaktat eran support om detta flera gånger och aldrig fått något givande svar och har således valt att göra mina köp från andra butiker tills detta är löst.

Kommer ni ändra fraktsätt eller åtminstonde ge mig som kund möjlighet att välja det vanliga fraktalternativet och ha möjlighet att få produkt inom 1-2 dagar istället för 5-10 dagar?

Permalänk
Medlem

Jag har förhandsbokat Starcraft 2: Wings of Liberty hos er. Kommer ni att skicka på releasedagen eller kommer ni att skicka så att vi som förhandsbokat får det på releasedagen?

Mvh

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Tänker ni sälja datorkomponenter också, eller enbart färdiga datorer?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

NFS world är ju gratis

inte att köpa nej..... men ingen månadskostnad

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Välkomna, trevligt att ha er här. Hoppas som många andra på att ni kommer att ta in lösa komponenter ist för färdiga märkes datorer..

Hoppas att ni kommer att trivas här och vi kommer att göra allt för att ni ska trivas!

MVH

Permalänk
Medlem

Välkommen. Hoppas ni kommer med exklusiva Sweclockers-erbjudanden framöver

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Välkommen till sidan!
La en beställning hos er senast idag så det kom lägligt

Permalänk

Välkommen.
Hoppas ni kommer trivas här hos oss ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Välkommna!

Både jag och sambon är riktigt nöjda med er!
Handlat från er i över 4år, inga som helst problem,lika så tiden man jobbade hos er.

Förväntar mig SweC erbjudanden av olika slag.
Som sagt, välkommen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Välkommen till forumet, CDON!

Ni har länge varit min favoritbutik för film/musik/spel och är den butik jag normalt sett väljer att handla ifrån.
Men efter att ni i år började skicka enklare försändelser med klimat-post uppskattas inte då det tar för lång tid för försändelsen att komma fram. Jag har kontaktat eran support om detta flera gånger och aldrig fått något givande svar och har således valt att göra mina köp från andra butiker tills detta är löst.

Kommer ni ändra fraktsätt eller åtminstonde ge mig som kund möjlighet att välja det vanliga fraktalternativet och ha möjlighet att få produkt inom 1-2 dagar istället för 5-10 dagar?

Snälla, lite kan du väl värna om miljön?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anton:

Snälla, lite kan du väl värna om miljön?

Då jag gör det 100% av övriga tiden så kan jag gott få mina dyra förbokade spel iallafall samma vecka som lanseringen. Inte för mycket begärt i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Bra nätbutik.
Snabb frakt och bra priser, och "Bonustrappan" är rätt nice!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nämen, där ser man, Tjena! Välkommen till nördarnas paradis

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk

Välkommna!

Tänkte bara fråga hur ni skulle lösa ev. garantiärenden med tex. Datorer? De kan vara ganska otympliga att skicka med posten. Tar ni emot dem själva med egen verkstad, eller tar ni emot och skickar vidare?

Jag har själv inte handlat hos er på väldigt länge, och vet inte om ni haft produkter som varit i liknande scenario.

Visa signatur

NZXT H2, MSI P67A-GD65 REV B3, Intel i5-2500k, Corsair Vengeance 16gb, Corsair force GT ssd 90gb, HIS 7950

Permalänk
Medlem

CDON är min officiella julklapps-butik då det alltid är fint med massor av erbjudande som frifrakt över 600 kr och liknande. Varit nöjd dom gångerna jag beställt.

Permalänk

Tycker också att "klimatbreven" är sjukt dryga då det i genomsnitt tar 1-2 dagar längre än vanlig post.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

Kanske lite oschysst att döma en butik man annars gillar på ett misstag men när jag beställde en säsong av Battlestar Galactica en gång så fick jag The Matrix collection. Och inte att jag hade råkat köpa fel för stod BSG på fakturan. Var inte hela världen men värre om det händer inom dyra saker som datorprylar...

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ska nämna att DMTech GB-9029 Boomblaster borde verkligen inte ligga under fliken Hi-Fi System när man trycker på elektronik.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.