CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forkboys:

15 gånger förra året handlade jag från CDON, en gång blev det fel och då var det mitt eget fel (fixade sig snabbt o smidigt av supporten). Har aldrig väntat mer än 4 dagar från den dag då jag beställde, oftast 2 dagar. Har också sparat in en del pengar tack vare Sweclockersrabatten. Det enda jag kan klaga på är en usel sökfunktion på sidan och att ibland det varit lite dåligt packat ; ) Men va fan det kan jag stå ut med : ) Tack för i år CDON.

Håller med, CDON är nästan alltid sidan jag vänder mig till när något ska inhandlas. Har säkert hunnit lagt 30 beställningar under alla dessa år och aldrig har det krånglat. Ska man handla julklappar får man dock använda vett och beställa tidigt, även om CDON lovar leverans innan jul om du beställer den 21:a så betyder det inte att du måste ligga precis på gränsen. Om det är något jag ska klaga på så är det väl det att man inte kan avbeställa en lagd order, även om den inte hunnit packas.

Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Rabattkoden gäller enbart för komponenter.

Öhm Näää ? jag försökte använda SWECNOV koden på SSD hårddisk när dom äntligen kommit i lager igen o du ser väl själv att koden inte funkar på länken du skickade ? varför tar dom inte bort SWECNOV 15% om den inte fungerar jävligt surt iaf när man skulle beställa 120 gb ssd tidigare så var den slut så man fick ej klicka beställa i förtid måste vara på lager för att beställa det är förjäkla dåligt CDON att man missar rea pga ni ej tillåter att BOKA en vara som är slut på lager för tillfället så missade jag intel 320 SSD 120gb för 15 % =(((

Permalänk
Avstängd

de har en ny kod SWEC1112, dock så är det bara 5% rabatt på den

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Har skickat in ett mail och fick svaret att jag skulle göra precis som du skriver men enligt personal på postombudet så är det JAG som måste stå för fraktkostnaden vid retur. Det andra alternativet var att vänta 14 dagar så skickas det tillbaka automatiskt men då skulle jag åka på en större summa pengar istället för att jag ej hämtade ut försändelsen.

Väger paketet mindre än 2KG så kan du skriva FRISVAR så slipper du betala frakten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jahapp. När man gick in på min beställda order nu så länkar inte längre mitt moderkort till någon vara i sortimentet. Jag kommer ihåg jag kollade dagen efter jag beställde och såg att den inte var i lager längre men tänkte inte mer än att jag har fått mitt exemplar sparat till min order. Men nu när moderkortet har försvunnit ur sortimentet kan jag inte hålla koll längre själv.
Börjar bli rätt irriterande att sitta och vänta. Allt var i lager när jag beställde, juldagen. Först tog det till i torsdags förra veckan att få statusen "packas" och än har jag inte hört varken bu eller bä och moderkortet som sagt finns inte i sortimentet längre. Vad händer?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning från Inet och en från CDON direkt efter varandra i tisdags. Allt jag beställde fanns i lager, och på CDON:s hemsida stod det att leveranstiden var 1-3 dagar. Fick min leverans från Inet på torsdagen, helt problemfritt och jag kunde från att jag lagt beställningen följa min order. Men eftersom jag var girig och sparade en slant på att dela upp beställningen av datordelar, och därför också beställa från CDON, så sitter jag nu med en dator utan nätagg och processor. Min beställning "packas" fortfarande sedan i fredags. Skickade in och frågade supporten vad det var som tog sådan tid och fick ett svar där det stod att de har hög belastning på sitt lager. Detta är förståeligt med tanke på årstiden, men om de nu har en sån hög belastning så borde de väl kunna ändra sina siffror lite, så man slipper sitta lik förbannad den tredje dan utan några varor. Kommer nog aldrig mer handla på CDON, då lögner och distansavtal är en kombination jag verkligen avskyr.

Permalänk
Medlem

Satan vad sega kundtjänsten är! Skrev till dom pga att min skärm jag fick var trasig i fredags och har ännu inte fått något svar från dom.

Kan inte fatta varför dom inte har en kundtjänst man kan ringa till!
Känns som att CDON har en hel del att jobba på vad som gäller kundtjänst och orderhantering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Beställde grejer i tisdags jag också, men står fortfarande att varorna packas.

Kollade nu också om allt fortfarande är i lager, grafikkort, chassi och moderkort är inte längre i lager men då jag beställde var allt i lager.
Vore ju roligt om det står att sakerna är i lager även fast dom inte är det, får man vänta ännu längre. Skulle ha beställt från Inet istället, sparade ändå bara 6-700 spänn.
Lätt att vara efterklok...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Satan vad sega kundtjänsten är! Skrev till dom pga att min skärm jag fick var trasig i fredags och har ännu inte fått något svar från dom.

Kan inte fatta varför dom inte har en kundtjänst man kan ringa till!
Känns som att CDON har en hel del att jobba på vad som gäller kundtjänst och orderhantering.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha skämtar du eller? Det är måndag idag, det har alltså hunnit passera 1 arbetsdag sen du skrev. Knappt det då du skrev detta 12:45 och arbetsdagen inte var över.

Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem

Har nu fått svar från CDON där dom skriver att jag ska skicka produkten till deras samarbetspartner Infocare för lagning!

Jag ska väl inte skicka en helt ny produkt som aldrig varit använd på lagning?
Den var trasig direkt när jag kopplat in den då borde väl jag bli ersatt med en fungerande produkt tycker man!

Eller har jag fel?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tacka kundtjänst på CDON.com för ett extremt bra bemötande & en otroligt bra service.
Beställde ett ASUS GTX570 som visade sig inte fungera som det skulle. Skrev en reklamation. Skickade in kortet så det kom med posten på torsdagen. Hade ett nytt kort idag i handen.
Hade det inte varit för att det var helg så hade jag fått det nästan omgående.

Detta kan jag kalla god service!

Mvh Kristian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duveke:

Jag vill bara tacka kundtjänst på CDON.com för ett extremt bra bemötande & en otroligt bra service.
Beställde ett ASUS GTX570 som visade sig inte fungera som det skulle. Skrev en reklamation. Skickade in kortet så det kom med posten på torsdagen. Hade ett nytt kort idag i handen.
Hade det inte varit för att det var helg så hade jag fått det nästan omgående.

Detta kan jag kalla god service!

Mvh Kristian

Det verkar vara väldigt olika bud. Jag ska tydligen behöva skicka min skärm till InfoCare för lagning trots den var trasig när jag fick den.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Har nu fått svar från CDON där dom skriver att jag ska skicka produkten till deras samarbetspartner Infocare för lagning!

Jag ska väl inte skicka en helt ny produkt som aldrig varit använd på lagning?
Den var trasig direkt när jag kopplat in den då borde väl jag bli ersatt med en fungerande produkt tycker man!

Eller har jag fel?

Använd dig av ångerrätten sen så köper du från en annan butik.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Använd dig av ångerrätten sen så köper du från en annan butik.

Jag skrev att jag tänker ångra köpet om det är så att den ska skickas på lagning.
Bara att invänta svar från dom.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Ja, samma skit här. Beställde den 25e när det fanns i lager. Men de sålde de iväg till någon annan så jag fick vänta på att nya saker skulle komma in. Då när jag ville ändra min order till annan SSD och Nätagg så WIPS blev "ej beställd" till "varorna packas" och det gick absolut inte ändra på ordern.

Deras motivering var att de hade nu fått in varorna "står inte på hemsidan" och att det skulle skickas direkt. Har nu gått 3dagar och det är fortfarande "packas". Anmälde till trygg e-tjänst utan resultat också. Kommer aldrig snegla åt CDON igen.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johii:

Jahapp. När man gick in på min beställda order nu så länkar inte längre mitt moderkort till någon vara i sortimentet. Jag kommer ihåg jag kollade dagen efter jag beställde och såg att den inte var i lager längre men tänkte inte mer än att jag har fått mitt exemplar sparat till min order. Men nu när moderkortet har försvunnit ur sortimentet kan jag inte hålla koll längre själv.
Börjar bli rätt irriterande att sitta och vänta. Allt var i lager när jag beställde, juldagen. Först tog det till i torsdags förra veckan att få statusen "packas" och än har jag inte hört varken bu eller bä och moderkortet som sagt finns inte i sortimentet längre. Vad händer?

Samma sak för mig fast det är mitt grafikkort som inte finns i sortimentet längre. Det stod att det fanns i lager både samma dag jag beställde och dagen efter, sedan ändra dom till tillfälligt slut och nu finns det inte ens kvar på sidan. Jävla dåligt tycket ja.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem

Beställde 10 datorkomponenter den 30/12 och fick ett sms idag om att mitt paket är ivägskickat av cdon. Det tycker jag är väldigt bra jobbat av cdon.

Permalänk
Skrivet av Zerook:

Beställde 10 datorkomponenter den 30/12 och fick ett sms idag om att mitt paket är ivägskickat av cdon. Det tycker jag är väldigt bra jobbat av cdon.

CDON.COM
Din frakt roulette på nätet!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Har nu fått svar från CDON där dom skriver att jag ska skicka produkten till deras samarbetspartner Infocare för lagning!

Jag ska väl inte skicka en helt ny produkt som aldrig varit använd på lagning?
Den var trasig direkt när jag kopplat in den då borde väl jag bli ersatt med en fungerande produkt tycker man!

Eller har jag fel?

Är den DOA så ska du inte behöva skicka den på lagring.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som har hänt med CDON, men misstänker att de varor som står att de är i lager inte är det. Har väl handlat ett tio tal gånger på CDON och de har varit både snabba och effektiva. Men de sista 3-4 gångerna så har statusen stått som packas (på varor i lager ) i nästan en vecka varje gång innan leverans. Så CDON, vad händer? Visar ni varor som i lager och sen beställer dem?

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

Så... Nu har jag fått ett mail om att min order är postad. Då blev det 5 arbetsdagar istället för 1-3, vilket i för sig inte är helt kasst. Så om man ska beställa från CDON, var beredd på att det lär ta lite tid iaf

Permalänk
Medlem

Kanske har personalbrist, dåligt med lastbilar osv, nu när alla vill vara lediga och sitta hemma och julshoppa?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen min order skickas snart. Är lite nervös när grafikkortet inte finns kvar på sidan längre. Borde ju få nått mail eller nått om jag inte skulle få kortet

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem

Är det ngn ny kod nu för januari eller? Kan man anta att koden är ngt istil med SWEC1201 eller? Låter väl logiskt? Vore bra om ngn kunde bekräfta detta.

Permalänk
Medlem

Skrev till deras kundtjänst och frågade hur det såg ut med min leverans, står fortfarande att den packas.. Jag kommer inte bo kvar runt utlämningsstället så länge till så det är lite brådskande. Fick svar efter ett dygn att de "Vidarebefordrar frågan till hemelektronikavdelningen". Så nu får jag väl vänta ett dygn till. Att kundtjänsten skickar runt kunderna när det är så lång svarstid är kasst.

Skrivet av immalall:

Så... Nu har jag fått ett mail om att min order är postad. Då blev det 5 arbetsdagar istället för 1-3, vilket i för sig inte är helt kasst. Så om man ska beställa från CDON, var beredd på att det lär ta lite tid iaf

Något i din beställning som tagit slut i lagret efter att du beställt? Fick du det levererat iaf?
Vi är nog några som är nervösa haha.

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte använda ångerrätten om en produkt är trasig? Den ska ju vara i nyskick för det och det är den ur din synvinkel eftersom den kom till dig sån, men det är den nog inte ur deras synvinkel. Risken finns alltid att en säljare säger att den har packats för dåligt eller transporterats fel vid tillbakaskick. En annan sak är dessutom att man får betala frakten tillbaka själv vid användande av ångerrätt, vid reklamation så ska säljaren stå för alla kostnader.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Är det ngn ny kod nu för januari eller? Kan man anta att koden är ngt istil med SWEC1201 eller? Låter väl logiskt? Vore bra om ngn kunde bekräfta detta.

Prova SWEC1112

Permalänk
Skrivet av Alexandberg:

Vars fan är mina spel?

Beställde 2st Bad Company 2 till PC i söndags, det stod 1-3 vardagar leveranstid, men de har inte kommit än

Tycker det är dåligt att det står 1-3 dagar fast det inte är så.

OBS. Det här är en fråga angående kritik om servicen (imo iaf) så det kan ni besvara ^^

Tänk efter innan du plockar fingrarna ur bakdelen, finns ingen affär i sverige som skickar på en söndag vad jag vet, alltså skickades sakerna rimligtvis på måndagen vilket är igår, en dag sedan.

Sakerna har du antingen på onsdag eller torsdag, i vilket fall så håller dom det dom lovat om du får spelen inom den tidsperioden.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jelvin:

Något i din beställning som tagit slut i lagret efter att du beställt? Fick du det levererat iaf?
Vi är nog några som är nervösa haha.

Var väldigt nervös när allt som stod var att varorna packades. De har mailat om att de postat paketet, men det har inte kommit fram än, och hoppas innerligt att det gör det imorgon. Kommer även skriva här om det gör/inte gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Tänk efter innan du plockar fingrarna ur bakdelen, finns ingen affär i sverige som skickar på en söndag vad jag vet, alltså skickades sakerna rimligtvis på måndagen vilket är igår, en dag sedan.

Sakerna har du antingen på onsdag eller torsdag, i vilket fall så håller dom det dom lovat om du får spelen inom den tidsperioden.

Funny and true.