CDON.com: Hemelektronik

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av P.hansson:

Tjena
har beställt en skärm från er, undrar om den är slut såld eller om den är försenad? tack för svar
http://cdon.se/hemelektronik/lg_monitor_23%22_wide_lcd_fhd_3d...

Edit: Vet att den har slutat tillverkas, beställningen gjordes i onsdags/torsdags och det står 1-3 dagars leverans tid.

Den finns inne, PM:a mig ditt Ordernr så kikar jag på det

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Überklass:

Tack för svaren på mina frågor. Ang. bonuserbjudandet så har jag förstått det nu, exempelvis kontantkorten och hyrfilm för 0 kr etc. Right?

Ett till förslag, bli bättre på att uppge hur leveransstatusen ser ut för produkter som inte finns i lager. Ofta finns det bara möjlighet att skriva in sin E-mail och få erbjudande om när produkten går att beställa igen. Inget om förväntad leveranstid eller om produkten ens kommer beställas in igen. Exempelvis: http://cdon.se/hemelektronik/intel_120gb_510_series_intern_sa...

Sen undrar jag om vi kommer få se fler pangpriser på grafikkort, såsom Club3D 6970 ni hade förut. Missade tyvärr den driven och hoppas att ni snart kommer köra en till drive. Snälla

Du har helt rätt angående Bonustrappan, ganska enkelt är att du får vissa förmåner ju mer du lägger i kundvagnen.

Leveranstider är en IT fråga just nu, förhoppningsvis så är det löst inom en snar framtid

Pang priser kommer ni alla att få, när Sweclockers erbjudandet släpps jag lovar, håll utkik!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av CDON.COM:

Den finns inne, PM:a mig ditt Ordernr så kikar jag på det

fick e post om att den va på väg nu tack för denna gången

Fri frakt på Inet. https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid-kop-over-500kr
Intel Core i7 2600K | Asus P8P67 PRO REV B3 | 4 x Corsair 4GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB |Fractal Design Define R3, Titanium | Corsair AX 850W 80+ GOLD | OCZ SSD Vertex 2 120GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av CDON.COM:

Pang priser kommer ni alla att få, när Sweclockers erbjudandet släpps jag lovar, håll utkik!!

Du bara luras ju.

| System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 770 TwinFrozr | Noctua NH-U12S |
| Lagring: Samsung 850 Pro 256GB. 2x Crucial MX100 512GB, HDD 17TB+ | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W |
| Dell U2713HM | Corsair K70 RGB | Steelseries Rival | Corsair SP2500 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Jag är irriterad så jag tänker gå ut med att säga att CDON och snabb frakt inte går ihop.
I bästa fall så kommer jag få mitt paket efter 5 arbetsdagar, jag säger i "bästa fall" för att jag väntar fortfarande.
Fick även bekräftelse från kundservice att mitt paket skulle skickas inom kort, men icke.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Måste vara något med varan du beställt.

1-2 dagar frakt är typ standard till mig och då beställer jag ofta...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Du förstår inte, typ andra dagen så sa support att ALLA varor fanns och skulle skickas samma dag.
Men de har blivit försening efter försening

EDIT: fick svar precis och de säger att de är medvetna om förseningarna och räknar med att kunna hålla utlovade tider inom loppet av ett PAR dagar. Detta ser jag som ytterliggare förseningar.
Spelar ingen roll om det är CDONs fel eller inte, den som får lida är kunden(i detta fall jag).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2009

Leveranstider verkar skilja oerhört. Gjort 3 beställningar på drygt en månad och
den första (film+musik) tog 6 dagar
den andra (en musikcd) tog 1 dag
min sista beställning (film+spel) 2 dagar.

Dessa beställningar gjorda då alla varor fanns i lager.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av MB76:

Leveranstider verkar skilja oerhört. Gjort 3 beställningar på drygt en månad och
den första (film+musik) tog 6 dagar
den andra (en musikcd) tog 1 dag
min sista beställning (film+spel) 2 dagar.

Dessa beställningar gjorda då alla varor fanns i lager.

Min erfarenhet också, de kunde ha en tärning när man betalar för att bestämma antalet dagar det tar innan man får hem varan :>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Vet ni när ni får in XFX 6990?

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av CDON.COM:

Pang priser kommer ni alla att få, när Sweclockers erbjudandet släpps jag lovar, håll utkik!!

Vore riktigt gött om ni släppte det inom 3 dagar!

Let's Plays: http://www.youtube.com/MrKoobaTroopa
Dator: Fractal Design Define R4 | Intel i5 4670k | Noctua NH-U14S | MSI Z87-G45-GAMING | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 760 OC | Samsung 840 250GB | Seagate Barracuda 1TB | Be-Quiet Pure Power L8 630W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Jag har rent generellt haft goda erfarenheter av CDON. Fram tills ungefär mitten av maj dvs...

Klockan åtta söndagen den 22:e maj beställer jag ett moderkort. Den 24:e säger CDON att "ordern packas" och kommer skickas iväg ”inom kort”. 25:e maj (onsdag) på morgonen beställer jag en hårddisk plus en SATA-kabel.

30 maj: hårddisken och kabeln postas. CDON säger moderkortert skickas ”inom kort”. Dagen efter, en onsdag, skickas mitt moderkort. 31:e får jag hårddisken och när jag öppnar den möts jag av något förskräckligt - en hårddisk omgiven av en luftpåse. En luftpåse som saknade luft dessutom! Jag förklarar för CDON att jag kräver en ny HDD omgående och att jag inte kommer testa hårdisken (det ignorerade dock CDON då de var så måna om att spara pengar genom att slippa ett returärende men lyckligtvis sluta de tjafsa om detta efter ett tag).

Detta var alltså onsdagen den 31:e maj. Jag kontaktade CDON 16.00 men fick inget svar så en dag gick förlorad redan där. Dagen efter får jag svar och de säger att jag måste skicka in hårddisken först innan de kan skicka ut en ny. Alltså hade jag varit tvungen att vänta på fraktsedeln skulle ha kommit plus tiden det hade tagit CDON för att kontrollera den inlämnade hårddisken samt leveranstiden. Notera att jag fortfarande inte fått hem fraktsedeln och det är den 12 juni (CDON har skickat ut en ny).

Eftersom det är en lång process att invänta fraktsedeln, få sin retur godkänd och en ny vara levererad beställer jag en ny HDD den 1:a juni 18.00. Den postas två dagar efteråt. Paketet kom fram till mig den 8:e. Och i fredags hämtade min syster ut paketet och jag möts av en HDD förpackad i en bubbelpåse. Total idioti och efter lite sökande ser jag det framförts klagomål på hur CDON förpackar elektroniska produkter (bl.a. på fairshopping.se, där CDON - skamligt nog - lyser med sin frånvaro, och prisjakt.se).

Nu kommer jag knappast bojkotta CDON för detta men jag kommer inte köpa känsliga produkter, såsom hårddiskar, från dem tills det står klart att de gått (om) en grundkurs i hur man förpackar sådana produkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jun 2010

Hej!

Insåg just att vissa varor i min order har en leveranstid på 5-15 arbetsdagar medan de viktigaste bara har 1-3 arbetsdagar. Delar ni upp min order eller måste jag vänta på den sista delen?

MVH Anton

Bärbar: 13" MacBook Pro Retina - 3.0 Ghz i7 - 16 GB 1600Mhz RAM - 512GB SSD - OS X 10.10
Playstation 4 2 x DualShock - Spelar COD:AW, BF4, GTA V etc.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av TKD_1337:

Jag har rent generellt haft goda erfarenheter av CDON. Fram tills ungefär mitten av maj dvs...

Klockan åtta söndagen den 22:e maj beställer jag ett moderkort. Den 24:e säger CDON att "ordern packas" och kommer skickas iväg ”inom kort”. 25:e maj (onsdag) på morgonen beställer jag en hårddisk plus en SATA-kabel.

30 maj: hårddisken och kabeln postas. CDON säger moderkortert skickas ”inom kort”. Dagen efter, en onsdag, skickas mitt moderkort. 31:e får jag hårddisken och när jag öppnar den möts jag av något förskräckligt - en hårddisk omgiven av en luftpåse. En luftpåse som saknade luft dessutom! Jag förklarar för CDON att jag kräver en ny HDD omgående och att jag inte kommer testa hårdisken (det ignorerade dock CDON då de var så måna om att spara pengar genom att slippa ett returärende men lyckligtvis sluta de tjafsa om detta efter ett tag).

Detta var alltså onsdagen den 31:e maj. Jag kontaktade CDON 16.00 men fick inget svar så en dag gick förlorad redan där. Dagen efter får jag svar och de säger att jag måste skicka in hårddisken först innan de kan skicka ut en ny. Alltså hade jag varit tvungen att vänta på fraktsedeln skulle ha kommit plus tiden det hade tagit CDON för att kontrollera den inlämnade hårddisken samt leveranstiden. Notera att jag fortfarande inte fått hem fraktsedeln och det är den 12 juni (CDON har skickat ut en ny).

Eftersom det är en lång process att invänta fraktsedeln, få sin retur godkänd och en ny vara levererad beställer jag en ny HDD den 1:a juni 18.00. Den postas två dagar efteråt. Paketet kom fram till mig den 8:e. Och i fredags hämtade min syster ut paketet och jag möts av en HDD förpackad i en bubbelpåse. Total idioti och efter lite sökande ser jag det framförts klagomål på hur CDON förpackar elektroniska produkter (bl.a. på fairshopping.se, där CDON - skamligt nog - lyser med sin frånvaro, och prisjakt.se).

Nu kommer jag knappast bojkotta CDON för detta men jag kommer inte köpa känsliga produkter, såsom hårddiskar, från dem tills det står klart att de gått (om) en grundkurs i hur man förpackar sådana produkter.

Det vore bra med ett klargörande angående CDONs emballeringsmetoder då detta inlägg gör mig väldigt oroad. Inte handlat några HDs än, men båda förpackningarna låter som helt otillärckliga för en så känslig produkt. Speciellt bubbelplastpåse om det var enda skyddet. En luftpåse och lös HD i kartong räcker ju inte alls heller.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av SUMITOMO:

Du bara luras ju.

Nästa vecka så smäller det!!

Skrivet av MB76:

Leveranstider verkar skilja oerhört. Gjort 3 beställningar på drygt en månad och
den första (film+musik) tog 6 dagar
den andra (en musikcd) tog 1 dag
min sista beställning (film+spel) 2 dagar.

Dessa beställningar gjorda då alla varor fanns i lager.

1-2 dagar är vad lagervaror ska ta, annars är det för lång tid. Såfort det är längre än så, så maila kundtjänst.

Skrivet av _michelin_:

Vet ni när ni får in XFX 6990?

Ska dyka upp i dagarna, förhoppningsvis onsdag.

Skrivet av thernztrom:

Vore riktigt gött om ni släppte det inom 3 dagar!

Inte riktigt så tidigt

Skrivet av TKD_1337:

Jag har rent generellt haft goda erfarenheter av CDON. Fram tills ungefär mitten av maj dvs...

Klockan åtta söndagen den 22:e maj beställer jag ett moderkort. Den 24:e säger CDON att "ordern packas" och kommer skickas iväg ”inom kort”. 25:e maj (onsdag) på morgonen beställer jag en hårddisk plus en SATA-kabel.

30 maj: hårddisken och kabeln postas. CDON säger moderkortert skickas ”inom kort”. Dagen efter, en onsdag, skickas mitt moderkort. 31:e får jag hårddisken och när jag öppnar den möts jag av något förskräckligt - en hårddisk omgiven av en luftpåse. En luftpåse som saknade luft dessutom! Jag förklarar för CDON att jag kräver en ny HDD omgående och att jag inte kommer testa hårdisken (det ignorerade dock CDON då de var så måna om att spara pengar genom att slippa ett returärende men lyckligtvis sluta de tjafsa om detta efter ett tag).

Detta var alltså onsdagen den 31:e maj. Jag kontaktade CDON 16.00 men fick inget svar så en dag gick förlorad redan där. Dagen efter får jag svar och de säger att jag måste skicka in hårddisken först innan de kan skicka ut en ny. Alltså hade jag varit tvungen att vänta på fraktsedeln skulle ha kommit plus tiden det hade tagit CDON för att kontrollera den inlämnade hårddisken samt leveranstiden. Notera att jag fortfarande inte fått hem fraktsedeln och det är den 12 juni (CDON har skickat ut en ny).

Eftersom det är en lång process att invänta fraktsedeln, få sin retur godkänd och en ny vara levererad beställer jag en ny HDD den 1:a juni 18.00. Den postas två dagar efteråt. Paketet kom fram till mig den 8:e. Och i fredags hämtade min syster ut paketet och jag möts av en HDD förpackad i en bubbelpåse. Total idioti och efter lite sökande ser jag det framförts klagomål på hur CDON förpackar elektroniska produkter (bl.a. på fairshopping.se, där CDON - skamligt nog - lyser med sin frånvaro, och prisjakt.se).

Nu kommer jag knappast bojkotta CDON för detta men jag kommer inte köpa känsliga produkter, såsom hårddiskar, från dem tills det står klart att de gått (om) en grundkurs i hur man förpackar sådana produkter.

Av någon konstigt anledning så har pack vid vissa tillfällen valt att packa diskarna helt fel, det här gäller naturligtvis inte alla produkter utan har av någon anledning drabbat interna diskar. Rutiner har nu setts över och det ska inte hända igen.

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag vidare på ditt ärende.

Skrivet av ante17__:

Hej!

Insåg just att vissa varor i min order har en leveranstid på 5-15 arbetsdagar medan de viktigaste bara har 1-3 arbetsdagar. Delar ni upp min order eller måste jag vänta på den sista delen?

MVH Anton

Skicka mig ditt ordernr så tar jag en titt.

Skrivet av MultiMan:

Det vore bra med ett klargörande angående CDONs emballeringsmetoder då detta inlägg gör mig väldigt oroad. Inte handlat några HDs än, men båda förpackningarna låter som helt otillärckliga för en så känslig produkt. Speciellt bubbelplastpåse om det var enda skyddet. En luftpåse och lös HD i kartong räcker ju inte alls heller.

Emballeringsmetoderna behöver ni inte oroa er för, i det här fallet så är det en miss i rutinerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2011

Beställde en dator pryl från er i söndags. Kom i brevlådan 'idag(tisdag), redigt snabbt. Verkar som lagerarbeitarna snabbare på.
Också riktigt gött att vi med Mecanet kort får fraktfritt över 100kr!

Skickades från m.sweclockers.com

Let's Plays: http://www.youtube.com/MrKoobaTroopa
Dator: Fractal Design Define R4 | Intel i5 4670k | Noctua NH-U14S | MSI Z87-G45-GAMING | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 760 OC | Samsung 840 250GB | Seagate Barracuda 1TB | Be-Quiet Pure Power L8 630W

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2005

hej cdon Ni håller inte erat löfte på 24 T . Plus att ni har ökat priset på era laptops typ denna. Fujitsu Lifebook AH530 i3-380M 4GB 320GB 15.6 W7HP. Pris historia är. Fujitsu Lifebook AH530 i3-380M 4GB 320GB 15.6 W7HP pris av denna 4300:- . Och då står det att det är kampanj av va då ??????.

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Apr 2005

Hej CDON.

Jag köpte en Iphone 4 av er och fick hem den igår. Stoppade in Micro sim kortet, laddade ned itunes och kopplade in mobilen till datorn men absolut ingenting händer, telefonen bara vägrar starta. Jag testatde min Ipod touch med samma kabel och det gick alldeles utmärkt så kabeln är det inget fel på. Jag hade då kontakt med supporten på Cdon som kommer att skicka ut en fraktsedel för retur.
Det jag blir lite irriterad på är att supporten säger att handläggningstiden på detta är 10-21 arbetsdagar!! Det låter helt befängt enligt mig då ni har sålt mig en defekt produkt, och då ska jag behöva ligga ute med pengar så länge. Troligtvis kan någon på kontoret som mottager returen snabbt ta en kik på telefonen, se att den ser bra ut och testa att koppla in den till en dator och se att den e helt död, dvs defekt vid leverans.
Och när det gäller fabriks defekta produkter så vill jag tro att ni och andra butiker byter ut dessa direkt, utan krångel. Men enligt supporten ska telefonen skickas till verkstad för kontroll osv, för att sedan skicka ut en ny produkt till mig som kund. Jag vet inte om ni väntar på att få en ny produkt från Apple för att sedan skicka ut den till mig, det är i så fall väldigt dåligt att jag ska behöva ligga ute med pengar tills ni får telefonen utbytt av Apple.

Enligt mig borde följande ske:

Ni skickar ut fraktsedel till mig för retur av telefonen. När den sedan 1-2 dagar senare kommer in till erat kontor så har ni säkerligen någon som kan ta en titt på telefonen och se att den inte fungerar. Då skickar ni den till Apple för utbyte och samtidigt skickar ni från ert lager en ny Iphone 4 till mig som kund. Sedan får ni ersättning från Apple för den defekta mobilen. Då blir det ni som butik som får ligga ute med pengar tills ni får ersättning från Apple och inte jag som kund som får ligga ute med den kostnaden. Låter inte det mer rimligt?

Order nr: 28134458
Ärende nr supporten: F96C3D8157

Med vänliga hälsningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jun 2011

Hej CDON.
Beställde igår ett spel från er.
Det har nu stått "varorna packas" hur länge som helst. Jag hade hoppats på att eftersom jag beställde igår så skulle det kunna packas och skickas så det skulle komma fram idag, eftersom det står 1-3 leveransdagar, och nu är det helg, vilket innebär att jag får vänta ända tills måndag för att (förhoppningsvis) få spelet. Nu vet ajg ju att det inte går att göra något åt. Undrar bara, hade det gått att få varan idag om ni nu skickat det "direkt"? Jag läste nämligen igenom massor av forum och recensioner för att jag inte visste om jag skulle bry mig om att beställa om jag fick vänta så länge, utan om jag skulle köpa det genom att ladda ner från er istället, men då kunde man inte betala på faktura, och jag vill inte betala över internet. Läste iallafall att man skulle kunna få grejerna direkt dagen efter, och att fler som beställt på torsdag kväll hade fått på fredagen.

Mvh Mimmi

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2005

Hej fick svar från cdon att varför priset ökat me 100:- . Att det var från Fujiitsu . Köper jag det nej. har kollat på övriga där går det ner. Men cdon har inte mycke till övers. Deras löfte svar inom 24 T. Ha vilket skämt.

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Aug 2010

LaCie Minimus

När beräknas ni få in följande hårddisk: LaCie Minimus? Länk: http://cdon.se/hemelektronik/lacie_minimus-14686346
Står dock inte om det är 1 tb eller 2 tb. Har varit lite si och så med produktinfon på datorkomponenterna, ibland har det saknats info och ibland står det i olika ordning på olika komponenter så det blir svårt att hitta. Men hoppas det bara är lite rörigt nu i början!

Mvh Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av CDON.COM:

Nästa vecka så smäller det!!

Upp till bevis!

WS: Antec P182B | FSP Aurum 500W | Asus P8Z77-V PRO | i5 3570k | 16GB DDR3 | GeForce 450GTS | Intel 320 80GB SSD | HDD 5TB | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2736W
HTPC: Compucase 8K01BS | Asus H87I-Plus | Intel i3 4330T | 8GB DDR3 | HDD 3TB | Arch Linux (x86_64) | LG 42LH3000
Server: Raspberry Pi (rev 2.0) | 512MB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv6h)

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Beställde för första gången hårdvara från CDON. Allt fanns i lagret. Tog 2 dagar efter beställningen innan allt låg på postens kontor. Allt var bra packat (processor, blu ray-brännare och ljudkort). Är mycket nöjd och kommer beställa fler gånger.

Synd bara att ni inte drog igång Swec-erbjudandet lite tidigare, lade min beställning på en helt split ny dator för ett par dagar sedan och merparten av produkterna beställdes från Komplett som hade ett större utbud och framförallt fler saker i lager.

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0640 & 0743 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av '[vEX:

;11113947']Upp till bevis!

Hoppas dom håller det denna gången:)

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Kommer ni ha specialpris på Grafikkort, processorer osv denna vecka?

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2009

Dålig stil att varorna packas så länge. 8 timmar har dom packats idag, trodde dom skulle skickas idag med,
Dom lär ju inte komma i morgon som jag förut trodde...
Varför inte bara skriva "beställning bearbetas" istället för packas o ljuga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av NiQ3:

Dålig stil att varorna packas så länge. 8 timmar har dom packats idag, trodde dom skulle skickas idag med,
Dom lär ju inte komma i morgon som jag förut trodde...
Varför inte bara skriva "beställning bearbetas" istället för packas o ljuga?

Vet inte om du får idag men jag beställde ett Wii (basenhet) tidigt en morgon och den stog som "packas" hela dagen till morgonen efter. Jag trodde inte jag skulle få paketet dagen efter men det fick jag, visade sig att det va deras websida som inte uppdaterat infon där. Så har du tur så får du det idag

Jag vill tacka CDON för grymma priser, fraktfritt(ja hur ofta köper man under 600...), gratis hyrfilm !!! och bra sortiment. Erat bonus system är mycket attraktivt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

det är ju klart att de skriver "packas" för att folk inte ska kunna avboka sina ordrar. Inte direkt den enda webbutiken som gör så...

Dator: Sandy 2600K@4700MHz -16GB Crucial - 2x120GB SSD @ RAID0 + 4TB - GTX 970 - Allt vattenkylt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Nu har jag beställt från er igen, och ni har inte lyckats få iväg sakerna inom ett dygn denna gång heller.
Hur kommer det sig egentligen? Jag vet flera stora företag, och även små, som skickar inom ett dygn alla gånger.

#framtiden

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009

Många frågor, nu börjar vi

Skrivet av the pingvin:

hej cdon Ni håller inte erat löfte på 24 T . Plus att ni har ökat priset på era laptops typ denna. Fujitsu Lifebook AH530 i3-380M 4GB 320GB 15.6 W7HP. Pris historia är. Fujitsu Lifebook AH530 i3-380M 4GB 320GB 15.6 W7HP pris av denna 4300:- . Och då står det att det är kampanj av va då ??????.

I det här fallet är det tyvärr så att kampanjen låg kvar av någon anledning trots att den var slut.
Skicka mig ditt kundnr så löser vi säkert nått till dig.

Skrivet av MaYFly:

Hej CDON.

Jag köpte en Iphone 4 av er och fick hem den igår. Stoppade in Micro sim kortet, laddade ned itunes och kopplade in mobilen till datorn men absolut ingenting händer, telefonen bara vägrar starta. Jag testatde min Ipod touch med samma kabel och det gick alldeles utmärkt så kabeln är det inget fel på. Jag hade då kontakt med supporten på Cdon som kommer att skicka ut en fraktsedel för retur.
Det jag blir lite irriterad på är att supporten säger att handläggningstiden på detta är 10-21 arbetsdagar!! Det låter helt befängt enligt mig då ni har sålt mig en defekt produkt, och då ska jag behöva ligga ute med pengar så länge. Troligtvis kan någon på kontoret som mottager returen snabbt ta en kik på telefonen, se att den ser bra ut och testa att koppla in den till en dator och se att den e helt död, dvs defekt vid leverans.
Och när det gäller fabriks defekta produkter så vill jag tro att ni och andra butiker byter ut dessa direkt, utan krångel. Men enligt supporten ska telefonen skickas till verkstad för kontroll osv, för att sedan skicka ut en ny produkt till mig som kund. Jag vet inte om ni väntar på att få en ny produkt från Apple för att sedan skicka ut den till mig, det är i så fall väldigt dåligt att jag ska behöva ligga ute med pengar tills ni får telefonen utbytt av Apple.

Enligt mig borde följande ske:

Ni skickar ut fraktsedel till mig för retur av telefonen. När den sedan 1-2 dagar senare kommer in till erat kontor så har ni säkerligen någon som kan ta en titt på telefonen och se att den inte fungerar. Då skickar ni den till Apple för utbyte och samtidigt skickar ni från ert lager en ny Iphone 4 till mig som kund. Sedan får ni ersättning från Apple för den defekta mobilen. Då blir det ni som butik som får ligga ute med pengar tills ni får ersättning från Apple och inte jag som kund som får ligga ute med den kostnaden. Låter inte det mer rimligt?

Order nr: 28134458
Ärende nr supporten: F96C3D8157

Med vänliga hälsningar.

Jag har skickat vidare till berörd avdelning.

Skrivet av SuchAFanpire:

Hej CDON.
Beställde igår ett spel från er.
Det har nu stått "varorna packas" hur länge som helst. Jag hade hoppats på att eftersom jag beställde igår så skulle det kunna packas och skickas så det skulle komma fram idag, eftersom det står 1-3 leveransdagar, och nu är det helg, vilket innebär att jag får vänta ända tills måndag för att (förhoppningsvis) få spelet. Nu vet ajg ju att det inte går att göra något åt. Undrar bara, hade det gått att få varan idag om ni nu skickat det "direkt"? Jag läste nämligen igenom massor av forum och recensioner för att jag inte visste om jag skulle bry mig om att beställa om jag fick vänta så länge, utan om jag skulle köpa det genom att ladda ner från er istället, men då kunde man inte betala på faktura, och jag vill inte betala över internet. Läste iallafall att man skulle kunna få grejerna direkt dagen efter, och att fler som beställt på torsdag kväll hade fått på fredagen.

Mvh Mimmi

PM:a mig ditt Ordernr

Skrivet av johaanpersson:

När beräknas ni få in följande hårddisk: LaCie Minimus? Länk: http://cdon.se/hemelektronik/lacie_minimus-14686346
Står dock inte om det är 1 tb eller 2 tb. Har varit lite si och så med produktinfon på datorkomponenterna, ibland har det saknats info och ibland står det i olika ordning på olika komponenter så det blir svårt att hitta. Men hoppas det bara är lite rörigt nu i början!

Mvh Johan

De dyker upp väldigt snart, första veckan i Juli.

Skrivet av '[vEX:

;11113947']Upp till bevis!

Orkar ni hålla er till ikväll!!

Skrivet av bourne94:

Hoppas dom håller det denna gången:)

Ja vi hoppas vi också!

Skrivet av _michelin_:

Kommer ni ha specialpris på Grafikkort, processorer osv denna vecka?

Absolut, håll utkik!

Skrivet av NiQ3:

Dålig stil att varorna packas så länge. 8 timmar har dom packats idag, trodde dom skulle skickas idag med,
Dom lär ju inte komma i morgon som jag förut trodde...
Varför inte bara skriva "beställning bearbetas" istället för packas o ljuga?

Systemet kan tyvärr vara lite segt ibland, PM:a mig ditt ordernr gärna så kikar jag.

Skrivet av Megacrash:

Vet inte om du får idag men jag beställde ett Wii (basenhet) tidigt en morgon och den stog som "packas" hela dagen till morgonen efter. Jag trodde inte jag skulle få paketet dagen efter men det fick jag, visade sig att det va deras websida som inte uppdaterat infon där. Så har du tur så får du det idag

Jag vill tacka CDON för grymma priser, fraktfritt(ja hur ofta köper man under 600...), gratis hyrfilm !!! och bra sortiment. Erat bonus system är mycket attraktivt.

Jo tyvärr är systemet segt ibland.

Skrivet av xtrem:

det är ju klart att de skriver "packas" för att folk inte ska kunna avboka sina ordrar. Inte direkt den enda webbutiken som gör så...

Naturligtvis är det inte så, då du som kund kan ångra dig inom 14 dagar så tjänar vi inget på att skicka varan när du som kund redan sagt att du inte vill ha den. Tvärtom så blir det dyrare då vi får betala två frakter.

Skrivet av KKay:

Nu har jag beställt från er igen, och ni har inte lyckats få iväg sakerna inom ett dygn denna gång heller.
Hur kommer det sig egentligen? Jag vet flera stora företag, och även små, som skickar inom ett dygn alla gånger.

Och återigen får jag be om ditt ordernr, PM:a mig.