CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

15% rean igång, beställning lagd! 1057kr rabbat! KUNG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Det var synd men skulle inte ni kunna ha något bra erbjudande på Far cry 3 då? Det är det enda spelet som intresserar mig i det paketet. vore väl trevligt med extra pris på det och sen så köper jag ett 7970 av er? det är väl en bra deal?

du får ju redan 500kr rabatt på grafikkortet tycker du ska vara nöjd !

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Nej, vi är inte med i den kampanjen, bara Komplett av de svenska återförsäljarna vad jag vet.
Har försökt få tag i AMD så vi kan få vara med, men pga omorganisation inom AMD är det inte det lättaste just nu tyvärr.

MVH Josefin

Så bra, då får vi hoppas de finns i lager under EXPO då.

Permalänk
Medlem

När kommer ni få in följande datorkomponenter i lagret?
http://cdon.se/hemelektronik/scythe_gentle_typhoon120mm_fl%C3...
http://cdon.se/hemelektronik/sony_dvd_recorder_24x_sata_ram_i...

Köper datordelar från er och dessa 2 ingår i mitt paket och behöver köpas innan jul!

Permalänk

Ett HD7950 beställt, tack Josefin.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Yes där blev det en liten beställning.
Mitt 5850 känns väldigt daterat.

Permalänk

Gäller headset och kringutrustning på 15% SweC rean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Gäller headset och kringutrustning på 15% SweC rean?

Just nu ger vi 15% rabatt på max 5 av följande produkter när du anger följande kod i kassan: SWECNOV12
OBS! Erbjudandet gäller de 1000 första beställningarna, max 5 olika produkt per kund/order rabatteras. Rabattkoden kan endast användas en gång per medlem.

Produkterna under där.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Just nu ger vi 15% rabatt på max 5 av följande produkter när du anger följande kod i kassan: SWECNOV12
OBS! Erbjudandet gäller de 1000 första beställningarna, max 5 olika produkt per kund/order rabatteras. Rabattkoden kan endast användas en gång per medlem.

Produkterna under där.

Aight.
Har det hänt att / brukar kringutrustning vara med på 15% REA'orna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Aight.
Har det hänt att / brukar kringutrustning vara med på 15% REA'orna?

Om du menar möss/headset etc. så ja, det har hänt... men kan endast minnas att det var i början av året o.O
Lite synd att de endast har med AX1200 och inte AX750 eller AX850, 1200W är lite för mycket ;D. Väldigt bra pris på 7970 dock, för de som fortfarande är ute efter ett grafikkort i prestandaklassen.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Tänkte inhandla g930 från Dustin tidigare idag och trodde att jag kunde vänta tills nu ikväll men icke sa nicke, nu är de tillbaka på samma pris som CDON.
Fungerar vanliga SweC (5%) rabatten på kringutrustning eller får jag överleva och vara 60kr fattigare?

edit: Vet inte riktigt hur CDON jobbar men har ni några planer på någon headset (g930)/logitech-REA innan jul?
(Har mött på att butiker inte ger ut information ang. framtida REA'or men det är annat med CDON såklart (;)))

Permalänk
Medlem

5% fungerar på allt gällande datorer som jag förstått det.
Har dock bara köpt CPU och nu gpu+hdd från cdon så kan ha fel.

7970 för 2800 är helt okej faktiskt.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

5% fungerar på allt gällande datorer som jag förstått det.
Har dock bara köpt CPU och nu gpu+hdd från cdon så kan ha fel.

Inte på g930, eller i alla fall inte medans 15% REA'n är igång.

Permalänk
Medlem

Hur bövelen kan thor jofur vara så billig? http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_v2_-_intel_i7-3930_-_...

Bara grafikkorten och cpu'n går ju på en 25 lax.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Som tidigare informerats om här ett flertal gånger - tillgången vid release är väldigt begränsad, fler kommer in veckan efter. Skulle tro att du _inte_ kommer att ha din Wii U på releasedagen om du bokade 19 november tyvärr.

MVH Josefin

Kanske börjar bli ett tjatigt ämne, men gäller samma förutsättning i fall man har bokat den 13 november? Ska man ha bokat redan innan november för att ha en chans att få den på releasedagen? Och är det lika stor brist på Basic som på Premium?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hej Josefin!

Jag undrar om snart ni kommer att köra ytterligare en kampanj med 1000:- i rabatt på någon av Fujitsus Lifebooks (Ultrabook), då jag PRECIS missade den senast den var "uppe"?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Hej,
ni hade ett erbjudande via Facebook på Fujitsu Lifebook UH572(http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_uh572_intel_i5-...) för 3990:- med en rabattkod.
När jag skulle beställa datorn idag så fungerade inte rabattkoden, trots att den finns kvar i bannern för erbjudandet:
http://cdon.se/hemelektronik/facebook_kampanjer_-_upp_till_-1...
Kan ni hjälpa mig så att även jag får ta del av detta erbjudande?
MVH
/ Linus

Hur gick det med detta?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Precis så.

MVH Josefin

Men... gäller det all handel på er hemsida? Även för oss som inte orkar ta oss till Stockholm?

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

Men... gäller det all handel på er hemsida? Även för oss som inte orkar ta oss till Stockholm?

Hon skriver flera gånger att det är för mässbesökare.

Permalänk
Medlem

Hej, jag beställde en w700 och en 3570k processor. Det blev 15% rabatt på processorn och inget på w700. Jag läste att 5% rabatt bara är på datorkomponenter men börjar nu fundera på om acer w700 kanske räknas till datorkomponenter även om det är kategoriserat som surfplatta på er hemsida och att jag borde gjort en separat order med 5% rabattkoden? Tråkigt om jag sumpade 300 kr? mvh

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem
Skrivet av afcsw:

Hej, jag beställde en w700 och en 3570k processor. Det blev 15% rabatt på processorn och inget på w700. Jag läste att 5% rabatt bara är på datorkomponenter men börjar nu fundera på om acer w700 kanske räknas till datorkomponenter även om det är kategoriserat som surfplatta på er hemsida och att jag borde gjort en separat order med 5% rabattkoden? Tråkigt om jag sumpade 300 kr? mvh

Nej du hade inte kunnat få 5% på w700 jag provade helt enkelt att lägga till en sån och sen gå till kassaoch sen lägga till rabattkpden men imgem rabatt registrerades . Du slipper oroa dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Hur gick det med detta?

uppe nu igen.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hannesboey:

Det var synd men skulle inte ni kunna ha något bra erbjudande på Far cry 3 då? Det är det enda spelet som intresserar mig i det paketet. vore väl trevligt med extra pris på det och sen så köper jag ett 7970 av er? det är väl en bra deal?

En annan fråga också! När räknar ni att ni får in Nexus 10? Innan julen måtro?

Hej hej

Nope, inget erbjudande på Far Cry 3 i dagsläget, det är ju inte ens släppt än.
Tyvärr har vi inget bekräftat datum på Nexus 10 i dagsläget, ska försöka få tag i det.

MVH Josefin

Skrivet av Andey:

När kommer ni få in följande datorkomponenter i lagret?
http://cdon.se/hemelektronik/scythe_gentle_typhoon120mm_fl%C3...
http://cdon.se/hemelektronik/sony_dvd_recorder_24x_sata_ram_i...

Köper datordelar från er och dessa 2 ingår i mitt paket och behöver köpas innan jul!

Hej hej

Fläkten beräknas komma in i början av nästa vecka.
Verkar lite problem att få in brännaren just nu, men tror vi ska kunna lösa det så vi har den inne om några dagar.

MVH Josefin

Skrivet av Oneinalifetime:

Tänkte inhandla g930 från Dustin tidigare idag och trodde att jag kunde vänta tills nu ikväll men icke sa nicke, nu är de tillbaka på samma pris som CDON.
Fungerar vanliga SweC (5%) rabatten på kringutrustning eller får jag överleva och vara 60kr fattigare?

edit: Vet inte riktigt hur CDON jobbar men har ni några planer på någon headset (g930)/logitech-REA innan jul?
(Har mött på att butiker inte ger ut information ang. framtida REA'or men det är annat med CDON såklart (;)))

Hej hej

5% är på komponenter, 15% på utvalda (mestadels) komponenter.
Vi kommer att ha erbjudande på gamingprodukter på CDON Expo, det är det enda tipset jag kan ge dig just nu.

MVH Josefin

Skrivet av Bakgrund:

Hur bövelen kan thor jofur vara så billig? http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_v2_-_intel_i7-3930_-_...

Bara grafikkorten och cpu'n går ju på en 25 lax.

Hej hej

Vi har fyllt den med tegelstenar. Eller.. nääää, det har vi ju inte. =P
Det är väl bara att tacka och ta emot istället för att ifrågasätta?

MVH Josefin

Skrivet av Gender Bender:

Kanske börjar bli ett tjatigt ämne, men gäller samma förutsättning i fall man har bokat den 13 november? Ska man ha bokat redan innan november för att ha en chans att få den på releasedagen? Och är det lika stor brist på Basic som på Premium?

Hej hej

Senaste jag hörde från spelavdelningen var att om man bokade då (det var den 14 november) kunde vi inte garantera leverans till releasedagen. Vi får alltså begränsad tillgång till releasedagen, men fler konsoler veckan efter.

MVH Josefin

Skrivet av Youjimbo:

Men... gäller det all handel på er hemsida? Även för oss som inte orkar ta oss till Stockholm?

Hej hej

Nä, det gäller enbart för mässbesökare.

MVH Josefin

Skrivet av afcsw:

Hej, jag beställde en w700 och en 3570k processor. Det blev 15% rabatt på processorn och inget på w700. Jag läste att 5% rabatt bara är på datorkomponenter men börjar nu fundera på om acer w700 kanske räknas till datorkomponenter även om det är kategoriserat som surfplatta på er hemsida och att jag borde gjort en separat order med 5% rabattkoden? Tråkigt om jag sumpade 300 kr? mvh

Hej hej

Komponenter är artiklar som sitter inuti en dator - graffe, moderkort, processor osv, inklusive chassit. En surfplatta räknas inte som komponent tyvärr.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Jag skulle behöva lite tips. Läser man "Årets datorbutik"-tråden och liknande trådar så klagas det ofta på vår hemsida, att den är krånglig och dåligt uppbyggd. Mycket av det är såklart upp till våra programmerare, men jag skulle gärna ta emot tips på hur man kan förbättra under just komponentbiten. Funderar mest på menyer och liknande under komponenter alltså, bör det splittas upp mer, filtreras annorlunda? Vill man se tillverkare för tillverkare istället för alla på samma? Fast då blir det väl svårare att jämföra kan jag tycka.

Hur som helst så stirrar man sig lätt blind om man pysslar med det varenda dag, så jag tag gladeligen emot alla tips ni kan komma på.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som du själv säger, fler underkategorier.

Sen inne i kategorierna att man kan t.ex välja ut enabart tillverkare osv.
kolla lite på konkurenterna sidor , snabba upp lite ider.

t.ex inet.se deras sajt tycker jag personligen är riktigt najs och lätt att hitta det man vill ha.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tyvär är ni ganska långt ifrån väldigt bra,

bara till att börja med (handlar inte om hemsidan isig)

så saknas det info på allför många av era produkter (typ 90% av alla man tittar på står det absolut ingenting om :S)
och på dom flesta andra produkter är det några sidor med info saxxat rakt ifrån tillverkaren,

där borde ni också härma inet lite , vi vill bara snabbt och enkelt veta t.ex vad ett moderkort har för kontakter och uttag, socket + en kort spec sen kan ni länka till tilverkarens info om just det moderkortet längst ner, så drygt när man ska välja bland moderkort och så måste man titta igenom all den infon.. och så vill vi veta vad för fläktar som följer med till chassin och hur många fläktplatser dom har osv

och sen mer kategorier /under kategorier och även som dom flesta andra sidor har, att man kan lägga in fler kriterier t.ex om man ska köpa ett amd hd7970 så kan man välja att bara vissa sånna,

ni borde helt enkelt ta åt er mer av hur andra hemsidor har det,

Permalänk
Medlem

Detta har det ju klagats på och även lämnats förslag på lite då och då i denna tråd sedan den startades så du kan även titta på tidigare inlägg här för tips.

Ett klagomål som ofta har tagits upp är att man på cdon ej kan använda bakåtknappen i webläsaren (heller på musen) för att gå tillbaks till någon sida man varit på detta är otroligt irriterande (om man hoppar mellan olika kategorier vill säga).

Sen fler kategorier osv behövs.
Gjorde ett test nu att hitta en 140mm fractal design fläkt tog ca 30sek på cdon (och då visste jag redan var alla länkar,etc att klicka på fanns för att jag redan var där innan testet började) på inet tog det under 10sek och då har jag inte varit inne på inet på ett par månader.
Detta är då främst för att kategorin 140mm finns på inet men även att dom har grupperat tillverkarna tydligt (och i detta fall behövde jag inte ens välja tillverarkategorin).

Samma sak med grafikkort cdon har amd heller nvidia kategori inet har det plus modell,minne,utgångar,fläkt,rekwatt,längd och tex längd kan ju vara viktigt för den med litet chassi och hos cdon måste man gå in på varje enskilt kort och då kanske hitta denna info medans hos inet det tar 1sek att välja detta.

Moderkort har cdon sockeltyperna som kategori inet har detta plus tillverkare,minne,utgångar,chipset,crossfire,sli,formfaktor och återigen att hitta ett mini,midi atx kort för ett litet chassi tar lång tid hops cdon men 1sek hos inet.
Detta är ju nu inte enbart inet som har dessa möjligheter utan dom flesta andra sidor är bättre och då ofta mycket bättre på detta än vad cdon är.
Och tar vi dom stora butikerna så ligger cdon faktiskt sist och inte bara det utan väldigt,väldigt långt efter med.
Detta är ytterligare ett område där Edin har lovat bättring på och har faktiskt åstakommit en liten förbättring det tillkom ju ett par kategorier för nåt år sedan heller när det nu var (men det var inte många) och cdon gick då från katastrofallt dåligt till bara dåligt.

Men det låter bra att ni nu faktiskt har börjat höra kritiken (som började i ungefär samma stund som ni började sälja komponenter) och att ni kanske till och med förstår att det leder till sämre rykte då kanske det till och med kan leda till förbättringar!
Lova nu bara inget som inte kommer hända inom en överskådlig framtid Lovisa.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ett klagomål som ofta har tagits upp är att man på cdon ej kan använda bakåtknappen i webläsaren (heller på musen) för att gå tillbaks till någon sida man varit på detta är otroligt irriterande (om man hoppar mellan olika kategorier vill säga).

Första gången jag hör det, mest för att det fungerar som det ska (borde?) för mig :s Men mitt testförfarande kanske inte är samma

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

EDIT: Fick mail nu.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk

Hur länge kommer -14% på g930 stanna kvar?