CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Ett stort plus är att man kan beställa finska produkter(film och musik). Men det som är synd att alla finska filmer och tv serier är bakade i en och samma kategori. Det vore definitivt bättre om det fanns två kategorier, en för film och en för tv serier.

Permalänk
Cdon.com

------

Nedan har jag förskt att svara på allas inlägg. Hoppas att ni har översikt med viss särstavning osv då
jag jobbar samtidigt som jag försöker svara på inläggen

Skrivet av Waloth:

Ska nämna att DMTech GB-9029 Boomblaster borde verkligen inte ligga under fliken Hi-Fi System när man trycker på elektronik.

Hej Waloth
Helt rätt naturligtvis, det är nu ändrat!

Skrivet av dagas:

Kanske lite oschysst att döma en butik man annars gillar på ett misstag men när jag beställde en säsong av Battlestar Galactica en gång så fick jag The Matrix collection. Och inte att jag hade råkat köpa fel för stod BSG på fakturan. Var inte hela världen men värre om det händer inom dyra saker som datorprylar...

Hej dagas
Jag ber naturligtvis om ursäkt för det och det ska inte hända oavsätt värdet på produkten.
Tyvärr så blir det fel ibland, och med tanke på att vi skickar ut ett antal leveranser per dag
gör att man begår misstag. Dock har jag skickat det här vidare till vår logistikansvarige som
naturligtvis ser till så att kontrollerna skärps ännu ett snäpp.

Skrivet av DonBalderoN:

Tycker också att "klimatbreven" är sjukt dryga då det i genomsnitt tar 1-2 dagar längre än vanlig post.

Hej DonBalderoN
Jag har nu pratat med logistikansvarige och posten om innebörden utav klimatbrev, och de hävdar
att det inte ska ta längre tid än med vanligt brev, ifall man inte bor längre upp än Sundsvall, för då
tar det en extra dag. Som det ser ut just nu så kommer vi inte ändra något där, men jag har lagt
ut frågan, och den kommer att diskuteras vid nästa månadsmöte.

Skrivet av Handa:

CDON är min officiella julklapps-butik då det alltid är fint med massor av erbjudande som frifrakt över 600 kr och liknande. Varit nöjd dom gångerna jag beställt.

Hej Handa
Nu ska vi bara bli vår-sommar och höstbutik då alltså

Skrivet av psychoorocker:

Välkommna!

Tänkte bara fråga hur ni skulle lösa ev. garantiärenden med tex. Datorer? De kan vara ganska otympliga att skicka med posten. Tar ni emot dem själva med egen verkstad, eller tar ni emot och skickar vidare?

Jag har själv inte handlat hos er på väldigt länge, och vet inte om ni haft produkter som varit i liknande scenario.

Hej psychoorocker
Tack!!
Vi har en serviceavdelning här, som kan lösa ganska många problem. Dock är det så att tillverkarna
själva har ett antal auktoriserade verkstäder runt om i landet som man måste skicka till för de ska
kunna konstatera och skriva under att det är ett fel. På det planet skiljer vi oss inte ifrån våra kollegor
i branschen.
Hoppas det var svaret du var ute efter

Skrivet av Dumsnuten:

Nämen, där ser man, Tjena! Välkommen till nördarnas paradis

Hej Dumsnuten
Jo man tackar!!

Skrivet av KKay:

Bra nätbutik.
Snabb frakt och bra priser, och "Bonustrappan" är rätt nice!

Hej KKay
Tack så mycket!! Bonustrappen uppskattas utav alla, även oss!!

Skrivet av anders.149:

Då jag gör det 100% av övriga tiden så kan jag gott få mina dyra förbokade spel iallafall samma vecka som lanseringen. Inte för mycket begärt i mitt tycke.

Skrivet av anders.149:

Välkommen till forumet, CDON!

Ni har länge varit min favoritbutik för film/musik/spel och är den butik jag normalt sett väljer att handla ifrån.
Men efter att ni i år började skicka enklare försändelser med klimat-post uppskattas inte då det tar för lång tid för försändelsen att komma fram. Jag har kontaktat eran support om detta flera gånger och aldrig fått något givande svar och har således valt att göra mina köp från andra butiker tills detta är löst.

Kommer ni ändra fraktsätt eller åtminstonde ge mig som kund möjlighet att välja det vanliga fraktalternativet och ha möjlighet att få produkt inom 1-2 dagar istället för 5-10 dagar?

Hej anders
Jättetråkigt att du behövt gå till någon annan på grund utav klimatbrevet, det är självklart inte
det som är syftet. Klimatbrevsfrågan har jag besvarat och som det ser ut just nu så ändras inte det.
Dock är det självklart att är det så att vi har sagt att du ska få dina spel samma vecka som lanseringen
så ska det vara så, klimatbrev eller inte. Tyvärr är det så att man inte alltid lyckas till 100%, dock
tar vi till oss och lär oss till nästa gång. Jag ser gärna att du fortsätter att handla hos oss, då vi
tycker att det är jätteviktigt med nöjda kunder, och som jag sa, så kommer jag att ta upp det vid
nästa månadsmöte.

Skrivet av Toivo83:

Välkommna!

Både jag och sambon är riktigt nöjda med er!
Handlat från er i över 4år, inga som helst problem,lika så tiden man jobbade hos er.

Förväntar mig SweC erbjudanden av olika slag.
Som sagt, välkommen.

Hej Toivo83
Trevligt med nöjda kunder, och förhoppningsvis nöjda gamla arbetskamrater
SweC erbjudande kommer att komma var så säkra

Skrivet av Redundant:

Välkommen.
Hoppas ni kommer trivas här hos oss ^^

Hej Redundant
Tack så mycket!! Jag tvivlar inte en sekund på att vi inte kommer att trivas med varandra!

Skrivet av MB76:

Välkommen till sidan!
La en beställning hos er senast idag så det kom lägligt

Hej MB76
Tack så mycket!

Skrivet av Gender Bender:

Välkommen. Hoppas ni kommer med exklusiva Sweclockers-erbjudanden framöver

Hej Gender Bender
Tack så mycket!
Självklart dyker det upp SweC erbjudanden!

Skrivet av InluZion:

Välkomna, trevligt att ha er här. Hoppas som många andra på att ni kommer att ta in lösa komponenter ist för färdiga märkes datorer..

Hoppas att ni kommer att trivas här och vi kommer att göra allt för att ni ska trivas!
MVH

Hej InluZion
Tack så mycket, det är jättetrevligt att vara här!!
Jag håller på och lägger upp ett sortiment, som förhoppningsvis är uppe och kör till i slutet utav augusti.
Ifall ni har några önskemål så är det bara att hojta till!!

Skrivet av Mansonite:

Välkomna!

Tänker ni sälja datorkomponenter också, eller enbart färdiga datorer?

Hej Mansonite
Tack så mycket!!
Vi kommer även att sälja datorkomponenter, men även färdiga datorer

Skrivet av mezzo_:

Jag har förhandsbokat Starcraft 2: Wings of Liberty hos er. Kommer ni att skicka på releasedagen eller kommer ni att skicka så att vi som förhandsbokat får det på releasedagen?
Mvh

Hej mezzo
Jag har skickat vidare till berörd ansvarig, jag återkommer till dig med ett PM

Skrivet av Skarhed:

Jag tycker ni borde införskaffa lite komponenter, gärna rejäla grejer

Hej Skarhed
Det kommer, och det är rejält!!

Skrivet av Dassh:

Vad kommer ni satsa på? Kommer ni satsa på hela paketet dvs Hög presterande datorer, Budget datorer, Mini små datorer m.m.

Hej Dassh
Vi kommer att satsa på rubbet, dvs ifrån billigaste Acer datorn till Dyraste Sony datorn.
Det täcker förhoppningsvis alla våra kunders behov.

Skrivet av A Sandberg:

Vars fan är mina spel?

Beställde 2st Bad Company 2 till PC i söndags, det stod 1-3 vardagar leveranstid, men de har inte kommit än

Tycker det är dåligt att det står 1-3 dagar fast det inte är så.

OBS. Det här är en fråga angående kritik om servicen (imo iaf) så det kan ni besvara ^^

NFS world är ju gratis

Hej A Sandberg
Det är ytterst ytterst sällan en leverans tas längre tid än 3 dagar, dock kan det tyvärr hända.
Har du varit i kontakt med vår kundservice?
Gör så att skickar mig ordernr, så kan jag återkomma till dig med ett PM om vad som händer.

Skrivet av norrby89:

har en liten snabb fråga.. ni har så att man kan köpa och ladda ner need for speed world online och det står att man ska få börja 7 dagar tidigare.. så med tanke på att det kommer ut den 27e så om man köper det så får man börja spela nu direkt ?

Hej norrby89
Enligt folket på OnDemand, så ska det vara så, dock har är OnDemand för spel på möte just nu,
så jag återkommer i tråden om vad som gäller när han är tillbaka.

Skrivet av Paer86:

Kommer ni leverera Starcraft 2 på releasedagen?

Hej Paer86
Enligt spelavdelningen, JAAAAAAAA de längtar nog lika mycket som du!!

Skrivet av kvaxdack:

Hej,

Till att börja med vill jag säga att jag för det mesta när jag handlar hos er är mycket nöjd. Ni erbjuder snabba leveranser och har ofta rabatter att man får med nåt extra rätt billigt som man gärna slänger med, ni tjänar på det och jag blir glad, win-win alltså ; )

Det jag däremot blir irriterad på är svaren man får av er leveransavdelning när man efterfrågar en viss platta. Jag lyssnar själv mycket på SACD och förösker få tag i titlar från svenska leverantörer så gott det går (för att slippa bli lurad i första hand - eBay är ofta bra men inte alltid). När jag då vet att en titel finns som SACD och undrar vad det kostar att ta in en sån, får man 9 av 10 gånger standardsvar med att man ska vända sig till nån webplats där alla titlar finns listade... Inte direkt det svaret man vill ha när man vet att inport av varan i så fall blir ganska exklusiv och garanterat inte kommer finnas med - hur många lyssnar på SACD liksom..?

Då tar jag hellre ett svar att; det är inte lönsamt för oss att plocka in såna ordrar så tyvärr kan vi inte erbjuda detta. Dock tycker jag detta är ganska märkligt då man ibland köper inporter för upp mot 600-700 spänn, så detta borde väl också gå att lösa..?

Hur resonerar ni kring detta, vore tacksam för svar!

//Niklas

Hej kvaxdack
Jag har skickat frågan vidare till berörd avdelning, återkommer med ett svar.

Skrivet av Xophile:

Hej!

Jag har handlat på CDON i flera år och alltid varit nöjd med priser och leveranstid etc.

Den 30/6 beställde jag tre artiklar varav en CD-skiva med leveranstid "4-6 arbetsdagar". Varan har än idag, nästan en månad senare, inte levererats och CDONs kundtjänst kan inte svara på när den kan tänkas komma. Kundtjänsten har dock svarat snabbt på mina frågor och även under helgen så det är naturligtvis positivt.

Det står fortfarande leveranstid 4-6 dagar på artikeln (001000013041) trots påpekningar till kundtjänster om just detta.

Jag kommer att fortsätta att handla på CDON men leveranstiden på min senaste drar definitivt ner mitt omdöme.

Uppdatering: Ser i det första inlägget att ni gärna vill undvika poster om specifika beställningar etc. Min tanke med inlägget är mestadels att upplysa er om att leveranstiden på hemsidan måste stämma, framförallt om ni nu vill satsa på elektronikbranschen.

Hej Xophile
Jag ber om ursäkt, och tycker att det är väldigt märkligt att det tagit så lång tid.
Jag vet dock att leveranstiderna, tyvärr inte alltid stämmer till 100% på alla skivor, då de har ca 9000
titlar att hålla koll på. Ansvarige på Musik har dock tagit del utav tråden och återkommer så fort han kan.

Skrivet av Verkligen:

Välkommen!

Hej Verkligen
Tack så mycket!!

Skrivet av Zatyrax:

Najs Men antar att ni kommer ta in komponenter osv? För annars är det här lite fel forum att satsa på skulle jag tro

Hej Zatyrax
Komponenter kommer att tas in.

Skrivet av mikatataku:

Välkommna!

Hej mikatataku
Tack

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

------

Skrivet av Jaso:

Ett stort plus är att man kan beställa finska produkter(film och musik). Men det som är synd att alla finska filmer och tv serier är bakade i en och samma kategori. Det vore definitivt bättre om det fanns två kategorier, en för film och en för tv serier.

Hej Jaso
Vi värnar om våra grannar =).
Jag kommer att skicka frågan vidare till berörd avdelning, och hoppas att det kan göra en filtrering där.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Artikel

Hej Xophile

Jag kan inte skicka ett PM till dig, då du stängt av funktionen.

// Edin

Skrivet av Xophile:

Hej!

Jag har handlat på CDON i flera år och alltid varit nöjd med priser och leveranstid etc.

Den 30/6 beställde jag tre artiklar varav en CD-skiva med leveranstid "4-6 arbetsdagar". Varan har än idag, nästan en månad senare, inte levererats och CDONs kundtjänst kan inte svara på när den kan tänkas komma. Kundtjänsten har dock svarat snabbt på mina frågor och även under helgen så det är naturligtvis positivt.

Det står fortfarande leveranstid 4-6 dagar på artikeln (001000013041) trots påpekningar till kundtjänster om just detta.

Jag kommer att fortsätta att handla på CDON men leveranstiden på min senaste drar definitivt ner mitt omdöme.

Uppdatering: Ser i det första inlägget att ni gärna vill undvika poster om specifika beställningar etc. Min tanke med inlägget är mestadels att upplysa er om att leveranstiden på hemsidan måste stämma, framförallt om ni nu vill satsa på elektronikbranschen.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej anders
Jättetråkigt att du behövt gå till någon annan på grund utav klimatbrevet, det är självklart inte
det som är syftet. Klimatbrevsfrågan har jag besvarat och som det ser ut just nu så ändras inte det.
Dock är det självklart att är det så att vi har sagt att du ska få dina spel samma vecka som lanseringen
så ska det vara så, klimatbrev eller inte. Tyvärr är det så att man inte alltid lyckas till 100%, dock
tar vi till oss och lär oss till nästa gång. Jag ser gärna att du fortsätter att handla hos oss, då vi
tycker att det är jätteviktigt med nöjda kunder, och som jag sa, så kommer jag att ta upp det vid
nästa månadsmöte.

Hej, tack för att ni tagit till er kritiken.
För mig som kund är det väldigt störande att gå och vänta på förbokade spel (exempelvis Collectors Edition av Final Fantasy 13 för 799kr) och dessa av er är skickade men inte är spårbara. I vissa fall har till och med priset sjunkit när jag väl fått hem mitt spel (Mass Effect 2 Collectors Edition) vilket var extra surt när spelet ändå tog 1,5-2 veckor att komma fram vilket delvis inte var erat fel (produktionsproblem).

Jag gillar tanken bakom klimatbrevet, men i vissa fall vill jag själv ha möjlighet att styra om jag vill ha vissa produkter tidigare (som exemplen ovan). Jag betalar gärna högre frakt för möjligheten att få produkt snabbare. Mitt förslag/önskemål är att ha kvar klimatbrev men också möjliggöra vanlig försändelse, om man så vill.

Permalänk
Cdon.com

------

Hej igen

Man ska inte tro att man är odödlig, så att ta till sig kritiken och försöka ändra till det bättre är
verkligen något vi på CDON.com försöker efterleva.
Jag har också fått svaret på varför det inte går att välja olika leveranssätt, och det är tyvärr så att
det ligger i vår tekniska plattform, den funktionen finns helt enkelt inte för tillfället.
Det ligger dock på IT listan och kommer att göra att du får välja klimatbrev eller vanligt brev
Jag hoppas att vi får tillbaka dig som kund när funktionen är i drift.

Angående spelet, så vågar jag inte spekulera i varför det tog så lång tid, men väldigt olyckligt och
tråkigt för dig som kund, ska se om jag inte kan få ett ordentligt svar ifrån spelavdelningen.

// Edin

Skrivet av anders.149:

Hej, tack för att ni tagit till er kritiken.
För mig som kund är det väldigt störande att gå och vänta på förbokade spel (exempelvis Collectors Edition av Final Fantasy 13 för 799kr) och dessa av er är skickade men inte är spårbara. I vissa fall har till och med priset sjunkit när jag väl fått hem mitt spel (Mass Effect 2 Collectors Edition) vilket var extra surt när spelet ändå tog 1,5-2 veckor att komma fram vilket delvis inte var erat fel (produktionsproblem).

Jag gillar tanken bakom klimatbrevet, men i vissa fall vill jag själv ha möjlighet att styra om jag vill ha vissa produkter tidigare (som exemplen ovan). Jag betalar gärna högre frakt för möjligheten att få produkt snabbare. Mitt förslag/önskemål är att ha kvar klimatbrev men också möjliggöra vanlig försändelse, om man så vill.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av norrby89:

har en liten snabb fråga.. ni har så att man kan köpa och ladda ner need for speed world online och det står att man ska få börja 7 dagar tidigare.. så med tanke på att det kommer ut den 27e så om man köper det så får man börja spela nu direkt ?

Skrivet av A Sandberg:

Det står så här på CDON under spelet:

När du bokar ett spel på On Demand så läggs produkten under 'Mina produkter - Spel' på redownloadsidan. Du kan sedan logga in på redownloadsidan på releasedagen (00:01) och börja ladda ner ditt spel. Produktnycklar publiceras på redownloadsidan samt skickas ut per e-post.

Konstigt att det står 7-dagars försprång

Tjena,
Ja det stämmer att du kan börja att spela NFS World nu direkt. Du får en unik länk direkt efter köpet som hänvisar dig till nerladdning och registrering för spelet. Angående texten som finns på alla digitala spel med boka-status; Den finns där för att förklara vad det innebär att förhandsboka en digital download, vilket kanske inte är helt självklart annars. Det fungerar även som en produktnyckelgaranti, då vi alltid tar in fler nycklar än antal bokade.

Jag kan passa på att tillägga att om man har frågor om nerladdningsbara spel så tveka inte att posta i tråden eller i ett privat meddelande.

Hälsningar,
Adam
CDON.COM On Demand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Betalningsalternativen är dåliga tycker jag. Faktura/VISA/Mastercard.. Varför inte postförskott eller andra kort?

Permalänk
Cdon.com

------

Hej Jaso

Det har varit snack om betalningsalternativen, och vi har kommit fram till att det blir
billigast för kunden med de tre alternativen, plus då direktöverföring ifrån bank som förmodligen
kommer att komma nu till hösten. Alla andra kort tar ut % per köp, om tar A.Express som exempel
så tar de ut 2,5-3% per köp, vi tycker inte att det är rimligt tyvärr.
Postförskott är tyvärr inget som är möjligt för oss idag, då logistiken inte kan hantera det.
Kanske inte svaret du var ute efter, men hoppas det var svar nog

Skrivet av Jaso:

Betalningsalternativen är dåliga tycker jag. Faktura/VISA/Mastercard.. Varför inte postförskott eller andra kort?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Jaso

Det har varit snack om betalningsalternativen, och vi har kommit fram till att det blir
billigast för kunden med de tre alternativen, plus då direktöverföring ifrån bank som förmodligen
kommer att komma nu till hösten. Alla andra kort tar ut % per köp, om tar A.Express som exempel
så tar de ut 2,5-3% per köp, vi tycker inte att det är rimligt tyvärr.
Postförskott är tyvärr inget som är möjligt för oss idag, då logistiken inte kan hantera det.
Kanske inte svaret du var ute efter, men hoppas det var svar nog

Angående direktöverföring från bank, gäller det Handelsbanken med?

Edit: Härligt att ni ska ta in datorkomponenter Blev just lycklig!
Alltid tyckt att det varit synd att ni inte haft sådant.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej DonBalderoN
Jag har nu pratat med logistikansvarige och posten om innebörden utav klimatbrev, och de hävdar
att det inte ska ta längre tid än med vanligt brev, ifall man inte bor längre upp än Sundsvall, för då
tar det en extra dag. Som det ser ut just nu så kommer vi inte ändra något där, men jag har lagt
ut frågan, och den kommer att diskuteras vid nästa månadsmöte.

Hmm, det är ju inte riktigt sant. Problemet med klimatbreven är att det ej finns något koli ID / SMS när paketet har kommit fram, vilket innebär att du måste vänta en dag extra på brev AVIn från posten.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

Brukar köpa endel hos er, bl.a cd skivor. Priserna är ok och frakten är billig men tar oftast längre tid än de 1-3 dagar som utlovas. Jag beställde en dvd på måndag morgon och den skickades inte fören tisdag, och idag, fredag har jag ännu inte fått den. Leveranserna brukar oftast ta över 4dagar vilket jag tycker är långsamt.

Permalänk
Cdon.com

------

Hej KKay
Jag tror att alla större banker i Sverige är på tapeten..
Nu slipper du tycka synd om det, utan du är välkommen i början utav september!!

Skrivet av KKay:

Angående direktöverföring från bank, gäller det Handelsbanken med?

Edit: Härligt att ni ska ta in datorkomponenter Blev just lycklig!
Alltid tyckt att det varit synd att ni inte haft sådant.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej DonBalderoN
Fast om inte jag minns fel så är det inget brev som har koli ID, om det inte är rekommenderat eller?
Det betyder att du ska få ett klimatbrev i lådan, precis som med vilket brev som helst.
Rätt mig ifall jag har fel, det var ett tag sen man höll på med logistik biten

Skrivet av DonBalderoN:

Hmm, det är ju inte riktigt sant. Problemet med klimatbreven är att det ej finns något koli ID / SMS när paketet har kommit fram, vilket innebär att du måste vänta en dag extra på brev AVIn från posten.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

------

Hej nord

Jag hoppas verkligen inte att det tar så lång tid som 5-7 dagar, för då är det något som gått snett
tycker jag. Kollar man betygen på prisjakt tex så ser man att vi får överlag bra betyg på leveranstiden,
men inget som inte kan göras bättre. Jag skickar vidare till logistikansvarige då det naturligtvis inte är okej.

Skrivet av nord_93:

Brukar köpa endel hos er, bl.a cd skivor. Priserna är ok och frakten är billig men tar oftast längre tid än de 1-3 dagar som utlovas. Jag beställde en dvd på måndag morgon och den skickades inte fören tisdag, och idag, fredag har jag ännu inte fått den. Leveranserna brukar oftast ta över 4dagar vilket jag tycker är långsamt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag antar att ni som bokat SC2 har fått samma trevliga mail som jag idag!

Citat:

Hej Henrik,

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen inom 1-2 arbetsdagar.

Det som levererats till dig är följande:
Artikelnummer Antal Benämning
3000749423 1 PC-MAC - StarCraft II: Wi

Alltså så bör jag (och antagligen merparten av er andra som förhandsbokat) få spelet på måndag, en dag före releasedatum! Tack CDON!

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

Hej Edvin och CDON!

Vad konstigt med PM, det har alltid fungerat. Såg att det var avvaktiverat av någon anledning och det är nu justerat. Jag testat att skicka ett PM till dig nu!

/Xo

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej KKay
Jag tror att alla större banker i Sverige är på tapeten..
Nu slipper du tycka synd om det, utan du är välkommen i början utav september!!

Okej, tack för svar!

Jag längtar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag har handlat hos er i flera år nu och varit nöjd varenda gång. Väldigt lätt att ha göra med, alltid snabb leverans osv. Vad kul att ni även kommer ta in datorkomponenter. Välkomna!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej igen

Man ska inte tro att man är odödlig, så att ta till sig kritiken och försöka ändra till det bättre är
verkligen något vi på CDON.com försöker efterleva.
Jag har också fått svaret på varför det inte går att välja olika leveranssätt, och det är tyvärr så att
det ligger i vår tekniska plattform, den funktionen finns helt enkelt inte för tillfället.
Det ligger dock på IT listan och kommer att göra att du får välja klimatbrev eller vanligt brev
Jag hoppas att vi får tillbaka dig som kund när funktionen är i drift.

Angående spelet, så vågar jag inte spekulera i varför det tog så lång tid, men väldigt olyckligt och
tråkigt för dig som kund, ska se om jag inte kan få ett ordentligt svar ifrån spelavdelningen.

// Edin

Tacksamt att kritiken mottas med, ni har vunnit tillbaks iallafall en kund.

Det ska bli intressant att se vad ni kommer ha för datorrelaterade produkter i erat sortiment framöver. Det ska även bli spännande att se om det blir några speciella erbjudanden för oss Sweclockers-medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kanske lite oschysst att döma en butik man annars gillar på ett misstag men när jag beställde en säsong av Battlestar Galactica en gång så fick jag The Matrix collection. Och inte att jag hade råkat köpa fel för stod BSG på fakturan. Var inte hela världen men värre om det händer inom dyra saker som datorprylar...

Liknande har även hänt mig ett par gånger, men det har alltid löst sig smärtfritt. Gillar skarpt att deras kundtjänst inte misstror kunderna. Hos en del butiker får man känslan att de tror att man försöker fuska när man påpekar ett fel av ovan nämnda typ.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Cdon.com

------

Hej Hannes10

Tack så mycket!!
Vi försöker hålla upp standarden och kommer att lansera ett antal funktioner som jag tror kommer
göra upplevelsen på CDON.com ännu bättre.

// Edin

Skrivet av Hannes10:

Jag har handlat hos er i flera år nu och varit nöjd varenda gång. Väldigt lätt att ha göra med, alltid snabb leverans osv. Vad kul att ni även kommer ta in datorkomponenter. Välkomna!

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

------

Hej anders

Trevligt, en kund som litar på oss som leverantör utav deras Media/Spel/Hemelektronik är det mest tillfredsställande du kan ha inom affärer!!
Jag jobbar på ett bra erbjudande för SweC. folket, dock vill jag få upp lite fler produkter så ni får vänta lite till

// Edin

Skrivet av anders.149:

Tacksamt att kritiken mottas med, ni har vunnit tillbaks iallafall en kund.

Det ska bli intressant att se vad ni kommer ha för datorrelaterade produkter i erat sortiment framöver. Det ska även bli spännande att se om det blir några speciella erbjudanden för oss Sweclockers-medlemmar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sådär kan du ju inte säga.. nu måste jag ju kolla denhär tråden hela tiden tills jag hittar vad ni slänger upp!

Permalänk
Cdon.com

------

Hej Dassh
Jag ber om ursäkt, det är klart att ni ska ut i solen och inte vänta på erbjudandet här
Jag kan väl säga så mycket som att det är inget som kommer innan helgen, men sätt tråden på
bevakning, så vet du att du inte missar något

Skrivet av Dassh:

Sådär kan du ju inte säga.. nu måste jag ju kolla denhär tråden hela tiden tills jag hittar vad ni slänger upp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Välkommen!
Nu vet jag inte riktigt hur det är med erat vinyl-sortiment, men hittar iaf inget på sidan och undrar helt sonika om ni överhuvudtaget har vinyl? Som det är nu så får man ju beställa det mesta från usa och det är ju några veckors leveranstid:P

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej A Sandberg
Det är ytterst ytterst sällan en leverans tas längre tid än 3 dagar, dock kan det tyvärr hända.
Har du varit i kontakt med vår kundservice?
Gör så att skickar mig ordernr, så kan jag återkomma till dig med ett PM om vad som händer.

Jag fick spelen idag, så det är lugnt, men tycker ni borde i alla fall skriva ut att det kan ta 1-2 dagar längre ifall man bor långt bort. Jag bor ju i Luleå och då är det ju klart att det tar längre tid.

Tack i alla fall, kommer handla mer hos er Ser också fram emot Sweclockers-erbjudanden i framtiden

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej anders

Trevligt, en kund som litar på oss som leverantör utav deras Media/Spel/Hemelektronik är det mest tillfredsställande du kan ha inom affärer!!
Jag jobbar på ett bra erbjudande för SweC. folket, dock vill jag få upp lite fler produkter så ni får vänta lite till

// Edin

Låter bra, det är ju dessutom löning idag för många av oss.

Permalänk
Medlem

Beställde MW2 och fick det inom 2 dagar tror jag. Felfri leverans! TACK CDON!

Permalänk
Medlem

Det är ju alltid roligt när fler etablerar sig på datorkomponentmarknaden men vill kommentera att ni måste få ordning på era leveranstider om ni ska vara ett seriöst alternativ. Jag har aldrig fått produkter beställda från CDON dagen efter, något som många av de andra butikerna som finns på detta forum kan erbjuda. Att skylla på att man är stora eller har många produkter är inte på något sätt en ursäkt, då får man dimensionera leveranssidan så att den klarar av det

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB