CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Blir ju ultra sadface om det Blir 4veckor väntetid va ju en av dom 10 som fick bf3+gtx580 för 3700kr lr hur de va

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som er gällande gtx 580 korten. Suger ju anus om det är 4v leveranstid...sämst att dem inte har bättre koll på hur mycke beställningar som görs

Permalänk
Medlem

Var ifrån har ni fått höra att det skulle ta upp till 4 veckor? Källa på det?

Min beställning blev dellevererad i kväll i alla fall. Nätagget på väg, men GTX580:t dröjer. Gör mig inte så mycket direkt med tanke på vad jag betalade med SweC-rabatten.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Är också en av dem som beställt MSI-kortet. Kan säga att jag blir j-vligt besviken på CDON ifall det tar 4 veckor att få hem kortet. 3-6 dagar stod det vid beställning, då är det det som gäller.....får hoppas allt annat bara är rykten!

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Uppdatera med mer information om ni hör något om leveranstiden på MSI GTX 580! Igår meddelade support på cdon till mig att det dröjer mellan 3 dagar och 3 veckor på kortet. jag är besviken då jag beställde en komplett dator där alla delar fanns för leverans inom 3-6 dagar, vilket inte stämde. Och att man själv ska stämma av låter konstigt, kan ni inte ha bättre kontakt med era kunder och kort meddela att det blivit en försening istället för att tyst skriva detta på artikeln? Funderar på att hitta alternativ men vill gärna följa hur ärndet hanteras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com

Hej

Ni som har beställt grafikkortet MSI GTX 580 kommer att få det innan BF3 releasen, dvs det skickas idag eller imorgon beroende på när er order lades. Det är ingen som kommer att vara utan, och ingen ska behöva vänta i 3-4 veckor.

Mvh Edin

PS. Jag återkommer under dagen för att svara på de andra frågorna!

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag måste säga att Edin/CDON har ett jävla tålamod. Jag hade blivit galen på alla kommentarer som dessutom tar upp saker som redan tagits upp 5-6 ggr eller fler.

Jag tror vi på sweclockers måste tagga ner, givetvis ska vi ge Konstruktiv kritik men ni får faktiskt läsa en bit tillbaka i tråden så ni inte tar upp saker som ´redan addresserats, Citera knappen är perfekt om man vill tillägga något i en föregåendet post.

Är jag helt ute och cyklar eller kan ni tänka att detta är vettigt?

Jobba på CDONni gör ett bra jobb och ni visar att ni vill bli bättre. Släng bara ut klåparna som packar så är ni snart i hamn

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/msi_n580gtx_twin_frozr_ii%252foc...
Verkar vara samma kort som det som vi har beställt, förutom att detta finns i lager?

Härligt Edin! Hoppas att det stämmer det du säger, lite tråkigt att behöva höra motsatsen från er livechatt bara.

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Medlem
Skrivet av windforce:

http://cdon.se/hemelektronik/msi_n580gtx_twin_frozr_ii%252foc...
Verkar vara samma kort som det som vi har beställt, förutom att detta finns i lager?

Härligt Edin! Hoppas att det stämmer det du säger, lite tråkigt att behöva höra motsatsen från er livechatt bara.

Sannerligen är det ett intressant fynd du gjort, för det är ju samma kort!
Reklambannern: "köp gtx580+BF3" snurrar ju fortfarande i ovankant på sweclockers också.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Ni som har beställt grafikkortet MSI GTX 580 kommer att få det innan BF3 releasen, dvs det skickas idag eller imorgon beroende på när er order lades. Det är ingen som kommer att vara utan, och ingen ska behöva vänta i 3-4 veckor.

Mvh Edin

PS. Jag återkommer under dagen för att svara på de andra frågorna!

Hej Edin, satt och hoovra med musen över köpknappen igår, men sov på saken. Nu funkar inte koden längre =/ skulle beställa en msi gt780r hos er. Kan du fixa något så koden gäller lite till? Skulle verkligen visa servicekänsla.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket edin!

Nu kan man se fram emot att få spela bf3 i veckan.

Permalänk
Medlem

Asrock

Beställde ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3 S.1155, Z68, ATX den 11 okt, finns det nån chans att det kommer i veckan?
Om inte så blir det nog till att byta mot nått likvärdigt!

Permalänk
Medlem

Snackade med livechatt nyss och Dennis som jag skrev med sa att det är Edin som har koll på det. Så vi ska lyssna på Edin helt enkelt, sen frågade jag om hur lång tid det kan tas som längst för att få det levererat och då svara han att det självklart beror på leverantören men inte 3 veckor iaf Jag ger detta en chans iaf, sparade som sagt 3k så ska väl inte klaga men irriterande om det är 100 års leveranstid

Permalänk

Hej!
När får ni in fler MSI gtx 580?
så att man kan köpa ert battlefield3 + gtx580 bundle.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Beställde när första 580 exemplaren kom för en vecka sedan. Blir intressant att se om de kommer imorgon. Inte packats ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kruso:

Beställde när första 580 exemplaren kom för en vecka sedan. Blir intressant att se om de kommer imorgon. Inte packats ännu

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här! Enligt Edin så skulle de ordrar som lades först skickas idag. Så med stor sannolikhet skickas våra varor redan idag. En bekräftelse från Edin vore skönt då kundtjänst inte kunde svara på detta, och i mina sidor ser det inte ut att vara uppdaterat.

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Ni som har beställt grafikkortet MSI GTX 580 kommer att få det innan BF3 releasen, dvs det skickas idag eller imorgon beroende på när er order lades. Det är ingen som kommer att vara utan, och ingen ska behöva vänta i 3-4 veckor.

Mvh Edin

PS. Jag återkommer under dagen för att svara på de andra frågorna!

Tackar så mycket Edin, nu blev jag glad igen!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jögge75:

Förresten nästan alla som önskade, önska på 570/ 6970 och dom blev ju en fet no show så då vet man ju till nästa gång att det är totalt meningslöst att önska på något iaf

Skrivet av micke_930:

Får lov att hålla med Jögge75 lite här, jag hade önskat MSI GTX 570 för att den då skulle få plats i min budget och jag skulle få en trevlig överraskning sades det. Usch vad snål jag känner mig nu dock när jag klagar men är man student så är man antar jag. Tack för rabatt på AX agget dock, det uppskattades.

Skrivet av _michelin_:

Fan att ni alltid bara har nvidia toppkort på dom här erbjudanden.

Hej
GTX580 är det kortet som vi fått mest feedback på by far, men det finns 1 VIP kampanj innan Jul, så jag ser vad jag kan göra om vi kan få
fram lite mix på GK.
Mvh Edin

Skrivet av Atlas Tasume:

Någon ETA på Silverstone SG07 chassit jag frågade om tidigare?

Hej
Prel. datum är 2-3 Nov.
Mvh Edin

Skrivet av Mr Zorro:

@ Edin
För några dagar sedan skulle jag handla en extern hårddisk (WD my passport 1TB). Av någon anledning fick jag priset 9:- vilket förstås var fel, men jag beställde den iaf. Dagen efter fick jag ett mail som förklarade missödet. Fick tillbaka pengarna på kontot, allt ok.
Idag skulle jag handla den och någon till produkt, men när jag kom till kassan står det att mitt konto är spärrat. Varför är det det? Finns det något samband med händelsen innan? Inte mitt fel att ni prissätter fel ju.

Hej
Du har ett PM.
Mvh Edin

Skrivet av kebbe111:

Tjena tänkte bara fråga när Antec 620 kmr in i lager igen?
http://cdon.se/hemelektronik/antec_k%C3%BChler_h2o_620-141870...

Hej
Finns på lager.
Mvh Edin

Skrivet av windforce:

Hej CDON!
Jag har sedan några dagar beställt två MSI gtx 580 Twin frzr (innan Swec rabatten tyvärr) med bf3. Jag har fått allt jag beställde skickat till mig förutom just grafikkorten. När skickas dessa grafikkort? 3-6 dagar står det fortfarande på produkten, men det gjorde det även för fyra-fem dagar sedan. Och det borde nu stå 1-3 dagar på produkten om det ska hålla?

Skrivet av FaniSkogen:

Finfin rea sedan i fredagskväll
Angående den fina rean förresten. Kommer de som beställde i fredags troligtvis få sina ordrar skickade idag? Min status har inte ändrats från "ej levererad" ännu.

Skrivet av Johan_Sandmark:

Beställt hårdvara för strax över 10 tusen sek hos CDON i helgen, nu visade det sig att grafikkortet inte längre finns i lager och att det kan dröja från några dagar upp till 3 veckor att få leverans.
Surt när jag hoppades på att få ihop allt tills helgen och faktiskt beställt varor som haft status "Leverans: 3-6 dagar" och därmed borde funnits i lager. Svårt att komma igång med BF3 när jag inte får grafikkortet levererat!
Någon annan som köpt bla MSI GeForce GTX 580 med 15% rabatt och får vänta?
Beställde allt i lördags via webshopen.

Skrivet av jmazder:

Beställde ett MSI Geforce 580 i fredags. status ... ej levererad.
BF3 kommer suga med mitt 5770 kort.

Skrivet av windforce:

Beställde två st redan i tisdags förra veckan (innan rabatten) så detta är inte problemet.
Riktigt besviken just nu då jag har beställt en hel dator från cdon för totalt 17 tusen, har fått och monterat upp allt utom just grafikkorten, men de kan inte leverera grafikkorten... Det stod mycket tydligt att grafikkorten fanns i lager och levereras inom 3-6 dagar när jag beställde allt. Har även frågat CDON om orderstatus här tidigare i tråden men nu får man höra att det inte ens är i lager... Less jag blir...

Skrivet av FaniSkogen:

3-6 dagar lär ju betyda att de inte har det i lager? 1-3 dagar står det på andra saker och dessa antar jag är lagervaror redo att levereras omgående.
Dessutom gäller det arbetsdagar.
Om du beställde riktigt tidigt på tisdag så att även tisdagen räknades som en arbetsdag, så bör du få grafikkortet imorgon eller på onsdag.

Skrivet av dlp:

Beställde ett ax850 och ett Msi gtx 580 samma minut som erbjudandet kom. Ser nu att agget packas men inte kortet...kommer bli ledsen i ögat om inte kortet kommer den här veckan...buuhu..

Skrivet av Thailandur:

Tjena!
Beställde igår ett MSi GTX 580 TwinFrozr då det stog att det fanns i lager, idag verkar det inte finnas inne och mitt har inte skickats. Har ni något leveransdatum för kortet? Hoppades nämligen att få det innan Torsdag (BF3), men det kanske inte är möjligt?

Skrivet av kruso:

För ungefär en vecka sedan beställde jag delar för 24000 kr. Min order innehåller bl.a. BF SNIPER 1-paketet, 2 extra MSI GTX 580 TWINFROZR II, AX1200, Corsair 500R och MSI GD65. Har fått allt levererat utom bf3 och grafikkorten på vilka det utlovades en leveranstid på 3-6 arbetsdagar. Nu får jag, genom att själv kontakta kundservice, reda på att det är upp till 4 veckors leveranstid. Men det strulade redan i början då moderkortet inte fanns i lager för Sniper 1- paketet så det fick jag avbeställa. Pengar jag ännu väntar på.
Nu sitter jag med två färdigbyggda datorer inför BF3 men som båda saknar grafikkort. Cdon's lösning på det hela är att jag ska avbeställa korten och beställa andra, dyrare alternativ.
Om man räknar in spenderad tid blev det en mycket dyr dator. Jag har behövt kontakta kundtjänst minst 15 gånger i samband med denna order. Och det lär bli många fler. Ännu dyrare lär det bli om de inte kommer fram till något. För jag lär väl behöva montera ner allt, skicka tillbaka åbäket och göra en ny beställa från någon annan återförsäljare.

Skrivet av jmazder:

Jaha.. då funderar man på om man ska stryka ordern på Msi gtx580 kortet och köpa någon annanstans.
Cdon kanske skulle erbjuda något annat kort för samma peng till de som köpt och väntar på att det ska bli levererat.?

Skrivet av Kalajfa:

Jag blundar blåögd för era domedagskommentarer om 4 veckors väntetid=P
Det står 3-6 dagar, alltså kommer jag få mitt kort inom 3-6 dagar.

Skrivet av Akrobaten:

Sitter i samma sits som er gällande gtx 580 korten. Suger ju anus om det är 4v leveranstid...sämst att dem inte har bättre koll på hur mycke beställningar som görs

Skrivet av kruso:

Beställde när första 580 exemplaren kom för en vecka sedan. Blir intressant att se om de kommer imorgon. Inte packats ännu
Skickades från m.sweclockers.com

Hej

Som sagt det är inga 3-4 veckor vi pratar om.

Mvh Edin

Skrivet av Dave88:

Hej Edin, satt och hoovra med musen över köpknappen igår, men sov på saken. Nu funkar inte koden längre =/ skulle beställa en msi gt780r hos er. Kan du fixa något så koden gäller lite till? Skulle verkligen visa servicekänsla.
Tack på förhand!

Hej

PM:a mig så löser vi det.

Mvh Edin

Skrivet av apoh:

Beställde ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3 S.1155, Z68, ATX den 11 okt, finns det nån chans att det kommer i veckan?
Om inte så blir det nog till att byta mot nått likvärdigt!

Hej
Tyvärr har jag 4:e Nov som preliminär dag.
Mvh Edin

Skrivet av shadowjolt:

Hej!
När får ni in fler MSI gtx 580?
så att man kan köpa ert battlefield3 + gtx580 bundle.

Hej

Vi får in en leverans nästa måndag/tisdag.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk

Hade kontakt med er support nyss angående min order som jag lade direkt i fredags efter att du utannonserat kampanjen och som stått som "varorna packas" sedan igårmorse. Trevligt bemötande men fick ett lite otydligt svar, antingen kunde det vara så att varorna inte ens kommit till lagret eller så skulle de kunna skickas ikväll och vara framme imorgon.

Vet du, Edin, hur det ligger till med i7 2600k samt Seagate green 2TB diskarna Edin? Detta var vad jag beställde samt en zalman fmc1 fläktkontroller.
Tänkte att jag kunde ta och höra här med dig då du verkar ha lite bättre koll på hur det står till på lagret.

Bad också honom hälsa till dig Edin, så hoppas nu att han gjorde det

EDIT: Vet inte om det var du som gjorde din magi Edin, men min order står som skickad nu, tack så hiskeligt mycket för det!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Cdon.com

Hej

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej
GTX580 är det kortet som vi fått mest feedback på by far, men det finns 1 VIP kampanj innan Jul, så jag ser vad jag kan göra om vi kan få
fram lite mix på GK.
Mvh Edin

Vill nog inte vänta så länge tyvärr, när kommer MSI GTX 570 in i lager då? Om det kommer denna vecka får jag be dig ordna 5 % på det i alla fall då jag förbrukat min månadsrabatt när jag beställde resten av komponenterna. Ska jag PMa ordernummer när det är dags isåfall? Tack för rabatt på nätagget och minnen i alla fall men trist att det inte blev på GTX 570.

EDIT: Fick förövrigt två paket i dag och båda var väldigt bra paketerade och kom hit väldigt snabbt (snabbare än Inet).

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Ska inte era V.I.P erbjudande vara längre? :S Skulle beställa en hårddisk och ram minne idag men så funkar inte koden längre :/

Permalänk
Medlem

Vart tog 15% erbjudandent vägen? Tänkte beställa ram, psu, hdd, chassi och moderkort.

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte längre 15% koden SWECOKT när den skulle gälla t.o.m 27-e okt.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker cdon sköter sig bra och har väldigt trevliga erbjudanden. Även fast jag inte köpte något den här VIP omgången.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Inaktiv

Sweclockersrabatten, gäller den bara på vissa varor eller allt?
Om allt, hur använder jag den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Sweclockersrabatten, gäller den bara på vissa varor eller allt?
Om allt, hur använder jag den?

Gäller på datorkomponenter.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KandZor:

Ska inte era V.I.P erbjudande vara längre? :S Skulle beställa en hårddisk och ram minne idag men så funkar inte koden längre :/

Skrivet av asdfasd:

Vart tog 15% erbjudandent vägen? Tänkte beställa ram, psu, hdd, chassi och moderkort.

Skrivet av capefear:

Varför funkar inte längre 15% koden SWECOKT när den skulle gälla t.o.m 27-e okt.

Jag PMade Edin om detta och svaret var:

"Hej

Kampanjen gäller max 300 order som använder SWECOKT koden, och vad jag kan se så tog "koderna" slut igår"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Ja, såklart, men då gäller det enbart de produkterna då, tyty.