CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Måste bara få ge lite beröm. Er nya satsning har verkligen vunnit mig som kund. Löjligt låg frakt och ingen alls över 600kr är suveränt. Köpte mitt nya chassi hos er förra veckan samt ett billigt usb3 minne och tar ni in Gainwards 570 phantom så kommer jag sannolikt att beställa det från er också (jag är även på jakt efter ett nytt nätagg, host!). Har tidigare köpt spel och dvds från er mest, men nu är det ju klockrent att se denna satsning. Butiker med låg frakt har oftast ganska litet sortiment, och butiken med stort sortiment har hiskeligt hög frakt - dvs här finns ett tomrum att fylla!
Sidan är lite rörig att navigera på, det är svårt att "fönstershoppa" - om du förstår hur jag menar. Inga problem om man vet vad man vill ha och söker, men att bara surfa runt och kolla lite nätagg eller fläktar t.ex var rätt omständligt. Jag ser att ni jobbar på det Håll nere priserna bara så kommer den här satsningen bli hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag undrar lite när ni räknar med att få in Asus E35M1-I DELUXE och Corsair XMS 4GB DDR3, XMS3 PC3-10666. Har lagt en order men inte fått någon indikation på leveransdatum.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Det är helt korrekt, vi utökar vårt sortiment väldigt mycket och kommer satsa där vi ser att behovet finns.
Du är en utav många i Sverige som handlat hos oss, men lite som du säger, elektronik är inte riktigt det vi varit kända för men det ska vi ta och ändra på

Alltid kul för oss konsumenter med fler aktörer på marknaden. Dock känns sidan lite bökigt navigerade just nu när det gäller datorkomponenter, kanske något ni planerar att gå över senare?
Vid en uppdatering tycker jag ni borde se över kundvagnen också, idag känns den lite bökigt placerad och det är lite svårt att hitta knappen för att gå till kassan. För mig känns den mer logisk i högerspalten. Sen hade sidan nog varit mer lätt-navigerad om produktnavigations-menyn hade legat högst uppe till vänster istället för mitt i allt. Just nu känns det som att man får leta efter saker.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Har också uppmärksammat det kraftigt utökade sortimentet när det gäller datorkomponenter vilket jag tycker är mycket bra. En del priser ligger dock väldigt högt jämfört med era konkurrenter men jag antar att ni tar en titt på detta och justerar efterhand ni börjar få in grejer på lager.

Tittar just nu på ett nytt grafikkort och då jag har oanvända presentkort till CDON kan jag mycket väl tänka mig handla det hos er. Ser fram emot erbjudandet också.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Typen:

Måste bara få ge lite beröm. Er nya satsning har verkligen vunnit mig som kund. Löjligt låg frakt och ingen alls över 600kr är suveränt. Köpte mitt nya chassi hos er förra veckan samt ett billigt usb3 minne och tar ni in Gainwards 570 phantom så kommer jag sannolikt att beställa det från er också (jag är även på jakt efter ett nytt nätagg, host!). Har tidigare köpt spel och dvds från er mest, men nu är det ju klockrent att se denna satsning. Butiker med låg frakt har oftast ganska litet sortiment, och butiken med stort sortiment har hiskeligt hög frakt - dvs här finns ett tomrum att fylla!
Sidan är lite rörig att navigera på, det är svårt att "fönstershoppa" - om du förstår hur jag menar. Inga problem om man vet vad man vill ha och söker, men att bara surfa runt och kolla lite nätagg eller fläktar t.ex var rätt omständligt. Jag ser att ni jobbar på det Håll nere priserna bara så kommer den här satsningen bli hur bra som helst.

Jo man tackar vi känner absolut att det finns ett tomrum att fylla och det tänker vi göra utan att kompromissa med något som vi är kända för i övrigt. Angående navigeringen så vet jag att de jobbar på att snygga till den, men framförallt göra den enklare.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av javaa:

Hej

Jag undrar lite när ni räknar med att få in Asus E35M1-I DELUXE och Corsair XMS 4GB DDR3, XMS3 PC3-10666. Har lagt en order men inte fått någon indikation på leveransdatum.

Tack på förhand!

Båda produkterna är beställda, har dock inget datum på de ännu, skulle tro att vi kan förväntas få in de i slutet utav nästa vecka.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Alltid kul för oss konsumenter med fler aktörer på marknaden. Dock känns sidan lite bökigt navigerade just nu när det gäller datorkomponenter, kanske något ni planerar att gå över senare?
Vid en uppdatering tycker jag ni borde se över kundvagnen också, idag känns den lite bökigt placerad och det är lite svårt att hitta knappen för att gå till kassan. För mig känns den mer logisk i högerspalten. Sen hade sidan nog varit mer lätt-navigerad om produktnavigations-menyn hade legat högst uppe till vänster istället för mitt i allt. Just nu känns det som att man får leta efter saker.

Jag håller helt och hållet med om navigeringen, den ligger på priolistan på förbättringar som måste göras

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det normalt för er att skicka iväg sakerna?
Tog ett par dagar sist jag beställde :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla datorkomponenter som jag är intresserad av att beställa endast är bokningsbara. Det är tråkigt då ni ligger väldigt bra i pris. När kommer detta vara åtgärdat? Och vart är Fractal Design R3 och NZXT H2??? Saknar dom.

Exempel på komponenter som endast är bokningsbara som de flesta andra butiker har i lager:
Sapphire HD6850 1 GB PCI-E Full retail
Corsair Core i7/i5/i2 8GB Kit PC3-10666, 1333MHz, 2x240 DIMM
Intel Core i7-2600K BOX 3,4GHZ /8M S1155

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur lång tid tar det normalt för er att skicka iväg sakerna?
Tog ett par dagar sist jag beställde :/

1-3 dagar, varierar något enormt. En gång beställde jag en serie på en tisdag och fick den på måndagen. En annan gång la jag en beställning sent på onsdag kväll och hade varan på fredag förmiddag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

1-3 dagar, varierar något enormt. En gång beställde jag en serie på en tisdag och fick den på måndagen. En annan gång la jag en beställning sent på onsdag kväll och hade varan på fredag förmiddag.

Jo jag har märkt att det varierar rätt mycket..
Nu senast tog det över ett dygn för dom att ens skicka iväg mina saker.. Väldigt tråkigt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Oftast om sakerna finns hemma har jag fått mina varor dagen efter jag har beställt!:)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av KKay:

Hur lång tid tar det normalt för er att skicka iväg sakerna?
Tog ett par dagar sist jag beställde :/

Beror lite när på dygnet man beställer naturligtvis, men vi har som mål att man ska ha sina varor dagen efter.

Skrivet av Slappy:

Jag tycker att alla datorkomponenter som jag är intresserad av att beställa endast är bokningsbara. Det är tråkigt då ni ligger väldigt bra i pris. När kommer detta vara åtgärdat? Och vart är Fractal Design R3 och NZXT H2??? Saknar dom.

Exempel på komponenter som endast är bokningsbara som de flesta andra butiker har i lager:
Sapphire HD6850 1 GB PCI-E Full retail
Corsair Core i7/i5/i2 8GB Kit PC3-10666, 1333MHz, 2x240 DIMM
Intel Core i7-2600K BOX 3,4GHZ /8M S1155

Det är naturligtvis inte så det ska vara, men just nu är det tyvärr så att vi bygger sortiment och har lite ledtid på visa varor, men det ramlar in nytt hela tiden. Jag hoppas du ändå väljer oss när dina produkter dyker upp på vårt lager.

Skrivet av Ibymafayhas:

1-3 dagar, varierar något enormt. En gång beställde jag en serie på en tisdag och fick den på måndagen. En annan gång la jag en beställning sent på onsdag kväll och hade varan på fredag förmiddag.

Skrivet av KKay:

Jo jag har märkt att det varierar rätt mycket..
Nu senast tog det över ett dygn för dom att ens skicka iväg mina saker.. Väldigt tråkigt!

Kan du PM:a mig ditt ordernr så skickar jag vidare till ansvarige som får ta en titt på varför det dröjde
så en dag innan utskicket.

Skrivet av johaanpersson:

Oftast om sakerna finns hemma har jag fått mina varor dagen efter jag har beställt!:)

Det är det vi strävar efter helt klart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo jag har märkt att det varierar rätt mycket..
Nu senast tog det över ett dygn för dom att ens skicka iväg mina saker.. Väldigt tråkigt!

Ett dygn? Sist jag beställde så var det på en söndag kväll, de skickades inte för ens på onsdagen

Permalänk
Medlem

Har ni akg k242 hd på lager för jag beställde det och 2 saker till men bara de andra 2 sakerna har skickats.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Cdon.com

PM:a mig ditt Ordernr så tar den ansvarig en titt på det.

Skrivet av nmc:

Ett dygn? Sist jag beställde så var det på en söndag kväll, de skickades inte för ens på onsdagen

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Visst finns den på lager :S PM:a mig ditt ordernr så tar jag en titt på det!

Skrivet av jacke910:

Har ni akg k242 hd på lager för jag beställde det och 2 saker till men bara de andra 2 sakerna har skickats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tumme upp för bra utbud oavsett kategori.
Men ang leveranser så är det lite bu och bä.
Det var samma när jag jobbade hos er i Borås.

Fanns folk som rotade bland plocklistor och tog dom med mindre antal beställningar pga att hålla sin statestik upp med flest plockade ordrar och då blev en del efter pga folk försökte undvika stor beställningarna.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Cdon.com

Jo utbudet är en av våra starka sidor, helt klart.
Tyvärr finns det nog rötägg på alla arbetsplatser då ett sånt beteende naturligtvis inte är acceptabelt.
Jag hoppas verkligen att de personerna inte längre jobbar på det lagret.

Skrivet av Toivo83:

tumme upp för bra utbud oavsett kategori.
Men ang leveranser så är det lite bu och bä.
Det var samma när jag jobbade hos er i Borås.

Fanns folk som rotade bland plocklistor och tog dom med mindre antal beställningar pga att hålla sin statestik upp med flest plockade ordrar och då blev en del efter pga folk försökte undvika stor beställningarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur nära är swec erbjudandet nu??

Väntar som ett fån vid datorn:D

Funderar snart på att göra ett program som håller koll åt mig:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Måste verklligen passa på och berömma er. Gjorde en liten impulsbeställning på lite filmer igår kväll, runt 00-strecket. Döm om min förvåning att varorna hade börjat packats 1 ½ timme senare, 02:30 på natten
Dock så får jag inget som helst mail från er ang. beställning osv. Har ni problem med hotmailkonton?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad på dessa 2 mer än att ena är 5kr dyrare och att det står olika formulerat vid namnet

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_ax_850w_professional_ser...
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_power_supply_850w_ax_atx...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Ni borde verkligen se över ert system för prissättning. Först var det hårddiskarna och nu Galaxy SII. Luredrejerier.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fundering kring RMA samt paketering.

Jag beställde en Samsung F4 2.0TB. I dag fick jag hårddisken i brevlådan. Den var placerad i ett vadderat kuvert vilket kännes lite klent för en hårddisk.

Disken är helt död, bios fryser när den ska detecta disken. Skickade ett mail till cdon men fick till svar att jag skulle vända mig till Samsung istället.

Borde inte butiken där jag köpt disken hantera RMA??

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapex:

Jag har en liten fundering kring RMA samt paketering.

Jag beställde en Samsung F4 2.0TB. I dag fick jag hårddisken i brevlådan. Den var placerad i ett vadderat kuvert vilket kännes lite klent för en hårddisk.

Disken är helt död, bios fryser när den ska detecta disken. Skickade ett mail till cdon men fick till svar att jag skulle vända mig till Samsung istället.

Borde inte butiken där jag köpt disken hantera RMA??

Stå på dig bara. De brukar hänvisa direkt till tillverkaren så slipper de lite arbete. Går säkert bra 999 av 1000 gånger men vart med om den 1000:e själv med ett annat företag och det var ingen rolig upplevelse så gnäll på tills de tar tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

"Fraktfritt över 600kr och 29kr frakt vid köp under 600kr, jag tycker att det är bra, eller??"

Ja, men "gratis" är ännu godare.

Du har ju i princip samma frakt hos cdon som hos inet, tycker det är riktigt bra.
59:- vs 29:- under 500:- vs 600:-. Det är "outstanding" tycker jag.

Ang leveranstider så finns det ingen butik som inte gör en miss då o då. Och det är ju oftast de som råkat ut för något som klagar. Känner att jag måste väga upp lite o berätta att man fick Avatar i brevlådan dagen innan release. Tummen upp!

Permalänk
Cdon.com

Du får vänta lite lite till, vi saknar fortfarande lite produkter som vi vill ha inne innan vi gör launch

Skrivet av bourne94:

Hur nära är swec erbjudandet nu??

Väntar som ett fån vid datorn:D

Funderar snart på att göra ett program som håller koll åt mig:P

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det har nog blivit ett fel där, ska vara åtgärdat nu

Skrivet av Toivo83:

vad är det för skillnad på dessa 2 mer än att ena är 5kr dyrare och att det står olika formulerat vid namnet

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_ax_850w_professional_ser...
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_power_supply_850w_ax_atx...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej Rickard

Tyvärr är ingen perfekt och fel kan uppstå, jag kan bara beklaga.

Skrivet av Rickard11:

Ni borde verkligen se över ert system för prissättning. Först var det hårddiskarna och nu Galaxy SII. Luredrejerier.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det ska hanteras utav oss och inte Samsung, skicka mig ditt ordernr så kollar jag vad som hänt och varför man skickat en disk i ett vadderat kuvert.

Skrivet av mapex:

Jag har en liten fundering kring RMA samt paketering.

Jag beställde en Samsung F4 2.0TB. I dag fick jag hårddisken i brevlådan. Den var placerad i ett vadderat kuvert vilket kännes lite klent för en hårddisk.

Disken är helt död, bios fryser när den ska detecta disken. Skickade ett mail till cdon men fick till svar att jag skulle vända mig till Samsung istället.

Borde inte butiken där jag köpt disken hantera RMA??

Visa signatur