Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vipers:

Intressant att ni testa med de olika raid-funktionerna.

Att köra 2x1.5 TB diskar i en raid 0 känns lite väl modigt för min smak, även om prestandan var högre än raid 1. Hur blir prestandan i överföring ifall man inte vill ha dom raidade alls, utan som två separata enheter?

Prestandan med enskilda diskar blir identisk med JBOD och du kan ha det som referens när du tittar på prestandan.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Vad rekommenderas? Raid0 eller JBOD? ska bara lagra media där(film & musik).

Behövs snabbheten i Raid0 för att streama film i hd? trådat ska sägas.

Permalänk

Jag har en sådan liggandes här hemma då jag aldrig lyckats få den att funka med Vista och 7an. Den går att mappa en gång, men efter att jag startar om min dator, eller att NASen väcks ifrån viloläge så hittas den inte längre i nätverket. Beror säkert på mig själv, men jag orkar inte mecka med den längre. Är nån intresserad av den så finns den i en källare i Mora

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjohansson:

klarar den av rsync?

Om inte, finns det någon nas i samma prisklass som klarar av rsync?

Ja, via Fonz fun_plug, Index of /dns323/fun-plug/0.5/packages/

Kolla howto:fun_plug - DNS323Wiki

Permalänk
Medlem

Hej!
Du hade fått i gång din ps3 med dns-323 , hur bar du dig åt? sen går det att installera texps 3 media server i diskrna och köra så?

Skrivet av GlennBob:

Har haft denna i över ett år och är helt klart nöjd. Fyller alla funktioner jag behöver.
Streamar utan problem 1080p filmer både till PS3 och min Popcorn. Ända som är irriterande är att mkv filer inte går på streaming-protokollet så man är tvungen att göra om filmerna till mpg vilket tar lite tid.
Tar absolut inte orimligt med tid att slänga över filmerna till den.

Visa signatur

love in him