ThinkPad - HD eller WXGA? samt Core 2 Duo eller Turion Dual Core?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

ThinkPad - HD eller WXGA? samt Core 2 Duo eller Turion Dual Core?

Har bestämt mig för att köpa en Thinkpad Edge 13.3". Frågan är bara vilken av dessa modeller jag ska välja?

(1)Komplett.se - ThinkPad Edge 13.3" HD Glossy Röd

(2)Komplett.se - ThinkPad Edge 13.3" WXGA Röd

Skillnaderna jag lägger märke till:

(1) Processor: Intel Core 2 Duo SU7300 / 1.3 GHz ULV ( med dubbelkärna )
RAM: 2GB
Hårddisk: 250GB
Bild: "HD"
Batteritid: 8 timmar
Samt något dyrare än (2)

(2) Processor: AMD Turion Neo X2 mobile processor L625 / 1.6 GHz ( med dubbelkärna )
RAM: 4 GB
Hårddisk: 320GB
Bild: "WXGA"
Batteritid: 5 timmar

Vilken ska jag välja!? Kan nämna att jag ska använda datorn till studier och surfning samt då och då till att kolla på filmer och TV-serier etc. Vad är det egentligen som gör (1) dyrare än (2) som till synes verkar vara bättre på samtliga områden förutom batteritiden?? Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chiang Mai, Thailand
Registrerad
Jul 2006

Enligt Komplett.se så har båda WXGA... Hade dock kört på 2an p.g.a. mer RAM-minne, större hårddisk och dessutom bättre grafikkort. Förmodligen kostar 1an mer eftersom det är en Centrino, dvs. den har Processor, Grafik- och Nätverkskort från Intel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Chamezz:

Enligt Komplett.se så har båda WXGA... Hade dock kört på 2an p.g.a. mer RAM-minne, större hårddisk och dessutom bättre grafikkort. Förmodligen kostar 1an mer eftersom det är en Centrino, dvs. den har Processor, Grafik- och Nätverkskort från Intel.

Tack för svaret. Då är du alltså också inne på min linje... men vad är det som gör att folk tvunget vill ha Intel då? När man alltså kan få en bättre dator till lägre pris...