Permalänk
Medlem

Scythe Ninja 3 - Inet.se eller mugen 2 skulle jag tagit för under 400 iaf.

Permalänk
Medlem

Återupplivar min gamla tråd igen.

Det blev köp av en hyper 212 och 2st Scythe Slip Stream. Jag upptäckte dock att jag bara hade fläktstyrning på en av chassikontakterna så det blev en temporär lösning med bara en av chassifläktarna inkopplad. Så allt har rullat på så här nu i ett halvår.

Tanken var nu att skaffa någon typ av fläktkontroller och samtidigt byta fläkten som sitter standard på 212:an då den borde gå att få tystare(?).

Jag har fått förslag på att sätta 2st gentle typhoon 1850 på cpun. Är detta en bra (tyst och sval) löning?
Bör jag vid en sådan lösning koppla dessa via en fläktkontroller och inte låta moderkortet styra?

Skulle även vilja byta ut kylningen på mitt 5770. Funkar passiv kylning på ett sånt eller bör jag hänga på något som snurrar? Någon som har något att rekommendera?

/Tobias

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edberg24:

H50! och sätt två Schyte GT 1850 i PnP på den.
Spränger dock din budget, men du får vad du betalar för

nu är en antec h20 620 + en sythe GT helt klart att föredra framför en h50.

enda nackdelen skulle väl vara tjockleken på radiatorn och att man stöter på problem ifall man skulle vilja ha dubbla fläktar.

vad jag har läst om h50 kan pumpen börja låta pga en designmiss(går på garantin som dock bara gäller i 2-3 år). utöver det så är gummislangar enligt mig klart att föredra framför oflexibla slangar som har större motstånd och som kan börja läcka ifall man böjer på dom.

ifall man vill ha riktigt bra sluten vattenkylare så finns antec h20 920 med tjock radiator och det är inga problem med att ha två fläktar.

Permalänk
Medlem

Freezer är mycket lättare att installera, men 212a kyler bättre. Min q9400 är aldrig över 55 grader.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Men tanken var alltså att behålla 212an men byta ut fläkten som följde med som original.

Så frågan är vad för typ av fläktar jag bör skaffa och om det ska vara 1 eller 2.

plus att jag skulle vilja byta ut grafikkortskylaren mot något annat tystare.

Permalänk
Medlem

Jag har också en i5 (750). Hade haft stockkylaren i lite över ett år innan jag bytte. Det var så illa att ena av ljuddämpningsmattorna hade ramlat ned och låg över processorn en dag när jag råkade kollade i chassit. Bra grej.

Fixade tillslut en h70 med 2 st akasa viper samt 2 st gt1850. Jag slaktade även en av de medföljande corsairfläktarna för att göra nån form av tunnel till radiatorn. I slutändan blev det riktigt bra så den uppsättningen kan jag rekommendera.