Netbook med dockningsmöjlighet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vvik
Registrerad
Feb 2007

Netbook med dockningsmöjlighet?

Har kollat runt lite överallt, men hittar inga? Görs inte netbook med denna funktionen?
Är på jakt efter en i 10-12" storleken, men hittar verkligen ingen. Någon som vill hjälpa mig? :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London / Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Tror inte det finns några netbooks med docka; du måste gå upp en bra bit i prisklass för det. Lenovo har små (12") men DYRA thinkpads som har docka.
Netbooks är ju också ofta riktade mot hemanvändare; datorer med dockor är mest företagsmaskiner som har (jag har ALDRIG sett någon maskin, utanför en uttalad "business"-grupp). Tyvärr. Själv har jag en maskin ur Dell Latitude E-serien - med tillhörande docka. Jag köpte först dock en 12" Thinkpad för >15 000 förra sommaren som jag lämnade tillbaka efter en vecka pga urusel batteritid (1,5 timme - visade bara skrivbordet).

Naturligtvis finns alternativet med USB-portreplikatorer där det finns de som även har stöd för VGA/DVI som pga. begränsningar av CPU och bandbredd över USB2 inte lämpligen bör användas till något mer avancerat än word/excel/programmering. Å andra sidan är väl knappast valet av en netbook exemplariskt för spel från första början...

WS: Bärbar workstation, 2 * Dell U2412M
HTPC: Intel NUC, Canton GLE 496, Yamaha RV-A830, Sanyo PLV-Z700
Server: Intel Xeon E3-1240@3.4 GHz, ESXi, 16GB RAM, 8*2TB RAID-Z2 + SSD-cache
Slösurf: MacBook Air 11,6", Nokia Lumia 925, OnePlus Two
Kamera: Canon EOS 5DII + 1DIII, Canon 100/2.8 Macro, Canon 70-200/2.8L, Canon 24-70/2.8L