Dags att handla ny 13", behöver råd! :)

Permalänk
Medlem

Dags att handla ny 13", behöver råd! :)

Behöver en ny dator och känner att 13" känns lagom. Jag hittade en Acer på Komplett (Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED) som enligt mig har grymma specs för sitt pris. Det enda möjliga problemet är att det är just en Acer. Har hört rätt mycket skit om deras datorer och vet inte om jag vågar slå till. Känner dock att jag inte riktigt är uppdaterad och jag vet inte huruvida de har bättrat sig eller inte. Vad säger Sweclockers expertpanel om Acer (relativt nya modeller alltså), bra eller anus?

Skulle det visa sig att majoriteten lutar åt alternativ två så skulle jag vara tacksam för några förslag på alternativa datorer i samma prisklass (ev. plus/minus någon tusenlapp). Prisvärdhet och icke-skräpkvalitet är ledorden.

Permalänk

TimelineX-serien verkar funka ganska bra, av det jag läst. Har fingrat på precis den du tänkte dig rätt mycket då min flickvän har en sån, och jag gillar den skarpt! Känns som kvalité!

Dessutom har den varianten en extra fläkt om man jämför med 14'', den får de plats med för att de struntat i DVDn... tyst och sval och fin

Finns en rejäl tråd om just 3820TG här på SweC, konstigt att du inte sett den?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Jag uppmanar dig att läsa 3820TG som finns på forumet redan. Men kortfattat så tycker jag så här efter en vecka med datorn hemma att den presterar oerhört bra samt att GPU går att klocka rejält! Som jag skrivit många ggr nu är det skärmen som är datorns största brist då den inte är särskilt bra vare sig i svärta eller betrakningsvinkel. Många andra hävdar dock att de blir positivt överraskade när de fått hem datorn eftersom det trott att skärmen varit dålig pga kommentarer som min ;). Mycket, mycket dator för pengarna om du frågar mig. Den är dock gråsilvrig och inte svart som bilderna visar. Detta är också positivt eftersom den silvriga ytan visar "fingerprints" mycket mindre än svart.

EDIT: Jag köpte min från INET och där var den svart på bilderna men gråsvilrig när jag fick hem den. Jag tror (läs: tror ) att Komplett också har gråsilvriga.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk

Hur är batteritiden på 3820TG?

Permalänk

Du är helt rätt ute med 3820TG, batteritiden ligger på smått otroliga 8h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du är helt rätt ute med 3820TG, batteritiden ligger på smått otroliga 8h.

Fast det har jag aldrig fått :). Inte om man vill använda datorn under den tiden.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Batteritiderna de anger stämmer ju aldrig, kanske med locket stängt och inga program igång ;)...

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Upp till 8h naturligtvis, med max stömspar etc och slösurf utan flash kanske Angiven batteritid är ju bestcase scenario såklart, men 6-7h ska man allt kunna få ut om man inte gör nåt krävande.