Permalänk
Medlem

Ja, det tycks bara vara forum och gallery som är nere.
Hoppas ingen hackat dem och raderat allas konton och innehållet. Det är en sjukt bra sajt.

Permalänk
Medlem

Den här sidan är inte direkt nere men konsolen säger att den är i Quirks mode och inte kommer att renderas korrekt (webbfönstret är helt vitt). Den fungerade för ett par dar sen. FF och Chromium säger samma sak. Edge i Win11 på annan maskin på samma nätverk säger samma sak. Safari i iOS på min iphone via mobilnätet säger samma sak. Det fungerar dock utan problem från vilken webbläsare som helst på jobbnätverket. (Har inte provat att ta hem jobbmaskin och inga privata enheter på jobbnätverket). Hörde just med en bekant på distans som verifierade att fungerar för denne.
Har ni nåt tips om ta reda på vad som är fel och åtgärda?
https://www.e-infin.com/eu/

Har provat med lynx (terminalbaserat browser: säger samma sak, tom sida), testade även att wget:a indexsidan, 403, alla andra siter jag testar blir 200 så det är inte min maskin, mitt IP, min ISP, tror jag, såvida inte det är min fasta linas ISP och mobiloperatören. Skulle vilja säga att jag är helt mystifierad men blir lite irriterad på folk som ser ut som moln och uttrycker hur konstigt nåt är. Det är bara ett tekniskt problem jag inte riktigt kan greppa än)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller går det inte logga in på Mina Sidor hos Telia Finance via webbläsare?

Permalänk
Medlem

Telia.se nere/extremt seg för nån annan, sen igår minst?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Telia.se nere/extremt seg för nån annan, sen igår minst?

japp, den verkar lite långsam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Telia.se nere/extremt seg för nån annan, sen igår minst?

Japp, den är extremt seg / fungerar typ inte alls hos mig idag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

För mig går det snabbt. Sitter på mobilen i Schweiz

Permalänk

för mig ligger reddit.com nere, är jag ensam om detta?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogsmard:

för mig ligger reddit.com nere, är jag ensam om detta?

Fungerar för mig just nu. Provat med annan dns? Själv kör jag Telia

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi• Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av Skogsmard:

för mig ligger reddit.com nere, är jag ensam om detta?

Funkar här med. Telia.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Är www.msverige.se nere?

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem
Skrivet av strongliquid:

Enligt https://downforeveryoneorjustme.com/msverige.se?www=1 Så är svaret ja

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag har fått problem med att nå Loopia där jag har mina siter.
Är det någon annan här som har samma problem?
Det gäller både loopia.se och mina hostade sajter hos dem.

SENARE:
Verkar som om det är så...
Jag provade med att testa hos https://downforeveryoneorjustme.com/ och de kunde heller inte nå den.

Hittade ett sätta att kolla i inlägget ovan.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_470:

Jag har fått problem med att nå Loopia där jag har mina siter.
Är det någon annan här som har samma problem?
Det gäller både loopia.se och mina hostade sajter hos dem.

SENARE:
Verkar som om det är så...
Jag provade med att testa hos https://downforeveryoneorjustme.com/ och de kunde heller inte nå den.

Japp, mina siter hos dom som kör Linux är alla nere inkl. deras egen hemsida. Även mailtjänster är nere.
De siter jag har hos dom som kör Windows är dock uppe.

Edit: Och nu 00:58 kom allt upp igen.