Tester ang om Acer Aspire 5943G-724G50Mnss

Permalänk
Medlem

Tester ang om Acer Aspire 5943G-724G50Mnss

Har nu letar runt efter tester ang om Acer Aspire 5943G-724G50Mnss.

15,6-tums skärm
Intel Core i7-720QM
4 GB DDR3 RAM
500 GB hårddisk
ATI HD5650 1024MB
HDMI-anslutning

Datorn verkar väldigt bra med den prestandan och priset. Eller finns det en "hake" som man inte har upptäckt? Har även kollat på sony vaio, men tyvärr är de datorer väldigt dyra om man ska ha hyffsad prestanda.

Är det någon som äger eller har hittar tester, vore tacksam för svar snart.

Mvh/J.G.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte göra en likadan tråd precis. någon som vet något??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Tycker den där är lite i dyraste lagret, jag tycker inte den är värd pengarna. Gå ner ett par tusen och nöj dig med en i5a.

Permalänk
Skrivet av J.G.:

Har nu letar runt efter tester ang om Acer Aspire 5943G-724G50Mnss.

15,6-tums skärm
Intel Core i7-720QM
4 GB DDR3 RAM
500 GB hårddisk
ATI HD5650 1024MB
HDMI-anslutning

Datorn verkar väldigt bra med den prestandan och priset. Eller finns det en "hake" som man inte har upptäckt? Har även kollat på sony vaio, men tyvärr är de datorer väldigt dyra om man ska ha hyffsad prestanda.

Är det någon som äger eller har hittar tester, vore tacksam för svar snart.

Mvh/J.G.

Beror på lite, vad ska du använda datorn till osv?

Permalänk
Medlem

jag ska använda datorn för redigering av HD video, så inget spelande alls. då är i7 ett måste.

den här datorn är den billigaste laptopen med i7 jag har hittat.

ingen som vet något?

Permalänk

Ok, då är jag med på banan. Måste det va 15 eller funkar 17 också? Hög upplösning på skärmen är väl inte fel när man pysslar med sånt? På dell.se kan du själv konfigurera tex studio 17 med i7 och fullHD panel och hamna på ungefär samma pris om du använder 10% rabattkod från rabattkod.se

Permalänk
Medlem

Datorn ska kunna fixa Dreamveaver och Photoshop, utan att några problem. Helst skulle jag vilja ha denna dator, men med en 17 tums skärm, men man kan inte få allt. Dell datorer har inte varti min favorit, stora och klumpiga.

Känns ändå som man får mycket för pengarna med en i7:a ”Framtidssäker”
Eller är i5:an bättre för dessa ändamål?

Mvh /J.G.

Permalänk

Jag är inte så extremt insatt hur många trådar osv. programen du nämner har nytta av. Någon annan kanske vet?

Nä en i7 720qm(eller bättre) är i princip alltid snabbare än en i5 450m.

Finns billiga 17" med i7 också, tex

Egenskaper för HP Pavilion DV7-4035so

Har du nån smärtgräns för budgeten, en 17" fullHD vore nog inte fel till photoshoppande osv

Permalänk
Medlem

jag kommer att resa mycket så jag tycker 17" blir lite stort. mitt max pris ligger på just 10 000 så acern känns väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag äger redan en HP dv7 som faktiskt är till salu. HP Pavilion dv7 1095eo 64 - bit 2,5 GHz | Östergötland | Blocket
Det är inget fel på datorn men är bara nyfiken på att byta, jag vet att det kan tyckas omödigt. Men ombyte förnöjer. Eller?

Därför är det svårt att gå ner fr 17 tum till 15 tum, men man vänjer sig väl. Dock skulle jag ändå vilja se lite tester först innan man slår till.

Permalänk
Medlem

är det någon annan skillnad utom namnet på:

Aspire 5943G-5454G50Mn
Misco.se - Acer Aspire 5943G-5454G50Mn - Core i7-720 / 1,6 GHz - 15.6" TFT

och:

Aspire AS5943G-724G50Mnss
Acer Aspire AS5943G-724G50Mnss 15,6-tums laptop med Core i7 och snabbt grafikkort! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

har försökt att hitta olikheter men har inte hittat några.

annars är ju Aspire 5943G-5454G50Mn mer värt att köpa

Permalänk
Medlem

Jodå, det några små skillnader. Bifogar en länk där du kan jämför tre olika modeller. Vet inte i dagsläget vilken som är mest prisvärd, bäst att jämför noggrant innan köp. Skriv gärna vad du tycker.

Produktjämförelse hos Prisjakt

Mvh /J.G.

Permalänk
Medlem

Hej på er! Äntligen bestämde jag mig och äger nu en Acer Aspire AS5943G-724G50Mnss. Har bara haft den i 3 dag, men den är kanon bra. Tyst och snabb. Inget negativt än så länge. Om ni har frågor omkring datorn, hör av er isfall.

Mvh/J.G.

Permalänk

Jag funderar också på att köpa den. Kan du göra en recension på datorn. Hur känns kvaliteen, prestandan, skärmen osv. Skulle vara väldigt intressant att höra vad du gillar och inte gillar med det.

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat datorn ett par dagar.

Fördelar: Skärmen är mycket trevlig - bra kontrastvinkel, skarp.
MYCKET SNABB! Tyst i uppstarta och även när man stänger av den.
Bra tangentbord - lite glesare mellan tangenterna vilket bidrar till snabbare skrivande. (Mitt tycke)
Bra med media knapparna på musplattan - underlättar när man kör med mus.
Bra ljud - för att vara en laptop.
Gagets som visar när CPU:n jobbar.

Det finns mera positivt att säga men det får räcka.

Negativt: Hitta ett bättre fingertrycksprogram, det som medföljer är Acer Bio Proection.
Jag var inte vän med det programmet.

Med som många andra nya datorer måste man installera ett rent operativsystem, för att få fart på datorn. Fabrikats program kan man vara utan.

Hör gärna av Er om det är flera frågor.

Mvh/Jenny (J.G.)

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av att veta ifall det går att redigera HD-video med den, eller om den är för slö för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.G.:

Nu har jag testat datorn ett par dagar.

Fördelar: Skärmen är mycket trevlig - bra kontrastvinkel, skarp.
MYCKET SNABB! Tyst i uppstarta och även när man stänger av den.
Bra tangentbord - lite glesare mellan tangenterna vilket bidrar till snabbare skrivande. (Mitt tycke)
Bra med media knapparna på musplattan - underlättar när man kör med mus.
Bra ljud - för att vara en laptop.
Gagets som visar när CPU:n jobbar.

Det finns mera positivt att säga men det får räcka.

Negativt: Hitta ett bättre fingertrycksprogram, det som medföljer är Acer Bio Proection.
Jag var inte vän med det programmet.

Med som många andra nya datorer måste man installera ett rent operativsystem, för att få fart på datorn. Fabrikats program kan man vara utan.

Hör gärna av Er om det är flera frågor.

Mvh/Jenny (J.G.)

vad fär grafikkort använder du och hur är prestandan på de?

Permalänk
Medlem

danny22: Jag använder ATI HD5650 1024MB, med den senaste uppdateringen.

Johan82: Det är nog inga problem att redigera HD-video, då datorn är oerhört snabb. Själv kör jag Dreamveaver och Photoshop, utan några probelm.

Jag tog tid på uppstarten och fick det till 1minut, mer än godkänt. Eller hur? Se till bara att stänga av alla start upp program som ni inte behöver. i "msconfig"

Kan varmt rekommendera datorn. Tyst, snabb och med en i7- processor för 9900: - kan inte bli bättre Ångra inte detta köp!

Mvh /Jenny (J.G.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.G.:

danny22: Jag använder ATI HD5650 1024MB, med den senaste uppdateringen.

Johan82: Det är nog inga problem att redigera HD-video, då datorn är oerhört snabb. Själv kör jag Dreamveaver och Photoshop, utan några probelm.

Jag tog tid på uppstarten och fick det till 1minut, mer än godkänt. Eller hur? Se till bara att stänga av alla start upp program som ni inte behöver. i "msconfig"

Kan varmt rekommendera datorn. Tyst, snabb och med en i7- processor för 9900: - kan inte bli bättre Ångra inte detta köp!

Mvh /Jenny (J.G.)

Hej. andledningen till att ja fråga om grafikkortet är att ja funderar köpa den med 5850 grafik kort ddr3 med i5 processorn. Så något bättre grafik kommer de vara men sämre processor. Därför undrar jag hur skärmen är? på bilderna verkar den vara väldigt glansig vilket medför en hel del reflektion... och hur bra är belysningen på skärmen?

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte att skärmen är så speciellt glansig, då datorn är igång. Sony datorerna är mer glaniga.

Mvh /Jenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.G.:

Nu har jag testat datorn ett par dagar.

Fördelar: Skärmen är mycket trevlig - bra kontrastvinkel, skarp.
MYCKET SNABB! Tyst i uppstarta och även när man stänger av den.
Bra tangentbord - lite glesare mellan tangenterna vilket bidrar till snabbare skrivande. (Mitt tycke)
Bra med media knapparna på musplattan - underlättar när man kör med mus.
Bra ljud - för att vara en laptop.
Gagets som visar när CPU:n jobbar.

Det finns mera positivt att säga men det får räcka.

Negativt: Hitta ett bättre fingertrycksprogram, det som medföljer är Acer Bio Proection.
Jag var inte vän med det programmet.

Med som många andra nya datorer måste man installera ett rent operativsystem, för att få fart på datorn. Fabrikats program kan man vara utan.

Hör gärna av Er om det är flera frågor.

Mvh/Jenny (J.G.)

Hej J.G!

Den dator du har köpt, har den likadan skärm som denna tror du?
Egenskaper för Acer Aspire 5943G-724G64Bn (LX.PWM02.008)

Funderar på att köpa den, dock var jag inne i en butik här om dagen och fick kika lite på datorn och då var det inte speciellt bra betraktningsvinklar av det lilla jag hann se innan säljaren började distrahera mig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2