Envy 14 - Vilken av modellerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2009

Envy 14 - Vilken av modellerna?

På prisjakt.nu får jag upp de här 4 modellerna Produktjämförelse hos Prisjakt.
Där finns modellerna xx-1080eo, xx-1085eo, xx-1087eo samt xx-1090eo.
1080 och 1090 modellerna har enligt prisjakt i5 processor medan 1085 och 1087 har i7.
Men på HP´s hemsida verkar det bara finnas 1 variant med i5 (1090) medan 1085 och 1087 har i7, 1080 modellen listas inte ens där. Alla andra spec är lika, förutom att xx-1090 modellen har radiance skärm och extrabatteri.

Är det någon som har koll på ifall xx-1080 modellen med i5 ens existerar eller har ex. komplett listat fel processor?
Vad jag förstått är skillnaden mellan i5 och i7 inte så stor, men i7 drar mer ström.. Hur stor är skillnaden och hur mycket kortare kan man anta att batteritiden blir för en dator med i7 processor jämfört med en, allt annat lika, i5 processor?

Slutligen: Är Envy 14 en bra dator kvalitetsmässigt som prestandamässigt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2009

Jag tar och postar i den här gamla tråden då det känns onödigt att skapa en ny tråd om samma sak. Min fråga är liknande: Är 1090-modellen värd 7000 kr extra över 1080? Som jag förstår det är det då den bättre skärmen, 2GB extra minne och slice-batteriet som skiljer dem åt. Eller finns det möjlighet att få datorn med den bättre skärmen, men utan extrabatteri och extra minne?

Mvh Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

För tillfället verkar det tyvärr som att HP Sverige endast säljer Envy 14 med Radianceskärm i paket med 6Gb och det extra slicebatteriet.

I Tyskland har de bara versionen med Radianceskärm för 1299 euro. Med valutomvandling och omräkning till svensk moms så borde vi alltså kunnat handla den modellen för 12990kr här hemma men som vanligt får väl vi i Sverige hålla till godo med vad som blir över.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Reckie:

För tillfället verkar det tyvärr som att HP Sverige endast säljer Envy 14 med Radianceskärm i paket med 6Gb och det extra slicebatteriet.

I Tyskland har de bara versionen med Radianceskärm för 1299 euro. Med valutomvandling och omräkning till svensk moms så borde vi alltså kunnat handla den modellen för 12990kr här hemma men som vanligt får väl vi i Sverige hålla till godo med vad som blir över.

Det låter schysst. Kan man beställa till Sverige från HP:s tyska sida, eller varifrån gör man isåfall det? Och hur blir det då med garanti?

Mvh Johan