Permalänk

Köpråd - Budget 5000-7000

Min tjej ska plugga i höst och hon kommer att använda sig utav CS5.
Hon behöver alltså en bärbar dator som klarar av programmet, och även andra lättare bildbehandlings program.
Vilken grafikkrets är att föredra? Samt processor för denna typ av arbete.

Den ska bäras runt så den får inte vara för otymplig, gärna en 15.6'.
Har ni några bra tips? Här är en som jag har kikat på. Men kom gärna med förslag

ON-OFF - HP G62-A31SO

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Sitter i precis samma sits, och funderade på exakt samma dator. Det är mycket dator för pengarna men mitt råd är att fara någonstans och känn och kläm på HP:n innan ni bestämmer er, touchpad:en är mönstrad samt saknar fördjupning eller dylikt runt kanten vilket är två saker som inte uppskattas av alla. Min tjej valde bort den pga känslan i touchen nämligen.

Sen är ju inte HP det bästa märket vad gäller kvalité (Kvalitetsligan), men det vet du kanske.

Exakta processormodeller är jag inte så hemma på, en fick själv rekommendationen att en "enkel" i3 330 sannolikt räcker. Beror väl på hur kräsen man är med snabbhet förstås.

Permalänk
Inaktiv

Acer Aspire 5553G-N936G64Mn (LX.PUB02.105) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Tyvärr har priset gått upp men kanske går ner igen. Fyrkärnig processor, bra för multimedia.

Permalänk

Okej, tack då vet jag det. Jag har själv tittat runt på prisjakt, men det verkar inte som att det finns någon vettig dator för det priset med ett dedikerat grafikkort.

Acern är somsagt lite för dyr just nu.

Permalänk
Avstängd

Har ett bra tips till dig, som duger mer än nödvändigt!

Den går på 6990kr på inet.

Den har bl.a 4gb ram 1066hz ddr, ATI 5650 1gb dedikerad grafik.

Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se

GRYM dator för pengarna, gör dig själv en tjänst och köp den. Ring och prata med deras kundtjänst, den bästa kundtjänsten som finns.

Permalänk

Denna dator då? Verkar ha samma prestanda förutom att grafikkortet är en aning slöare.

MSI CX620-003NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk

Är det verkligen ingen som har någon synpunkt om MSI datorn? För lättare fotoredigering så borde ju MSIn duga? För och nackdelar mellan Acern och MSIn? Är det värt att snåla in på tusen kronor?

MSI CX620-003NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se