Köpråd ang moderkort tsm med processor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jul 2010

Köpråd ang moderkort tsm med processor

Vilket paket skulle ni råda mig att köpa om jag siktar på enbart Gaming/Film och Mer eller mindre framtidssäkert?

Det jag har nu;
Grafikkort; Radeon hd 5870
processor; Intel dualcore e8400
Moderkort; asus P5Q

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

AMDs sexkärniga är mer framtidssäkert Dessutom ska ju intels socket bytas ut i framtiden.
Det är iaf min åsikt. En sak till, du lär också behöva köpa nya minnen, då båda dessa system använder ddr3.

AMD FX-8350 | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Inet - Sweclockers fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jul 2010

Okej, då kör jag nog på det, har du några rekommendationer ang. nya minneskort?

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Adamok:

Okej, då kör jag nog på det, har du några rekommendationer ang. nya minneskort?

Om du får för dig att överklocka så skaffa 1600MHz-minnen annars räcker 1333MHz diton bra

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Om du ska spela så är väl endå intel x58 plattform den bästa? Sen om du vill uppgradera och så i framtiden så är väl amd att föredra men om jag hade fått välja på dessa 2 paket hade jag valt intel, helt klart!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Sh1ft:

Om du ska spela så är väl endå intel x58 plattform den bästa? Sen om du vill uppgradera och så i framtiden så är väl amd att föredra men om jag hade fått välja på dessa 2 paket hade jag valt intel, helt klart!

Nej Intel är inte snabbare i spel åtminståne inte i högre upplösningar, dessutom kommer han ev kunna uppdatera till bulldozer när den kommer så AMD säger jag!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Okt 2002

1090t helt klart.

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]